חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטליההבדל בין פרסום מודעות בפייסבוק לפרסום מודעות בגוגל

יש דרכים רבות לפרסום עסקים באינטרנט, אך שתי הפלטפורמות הפופולאריות ביותר שייכות לשתי השחקניות הגדולות ביותר ברשת- פייסבוק וגוגל.

הפרסום בפייסבוק מגיע למעלה מ- 1.5 מיליארד משתמשים פעילים בחודש והפרסום בגוגל מגיע ליותר מ-2.6 מיליארד מחפשים בחודש.

 

נשאלת השאלה היכן עדיף להשקיע את הכסף- בגוגל או בפייסבוק?

ההבדל המהותי בין מודעות גוגל לאילו של פייסבוק זאת כוונת החיפוש, זאת אומרת משתמשי גוגל מחפשים משהו באופן יזום, זאת לעומת המשתמשים בפייסבוק הנחשפים למודעות בהתבסס על תחומי העניין שלהם.

מבחינת המותג שלכם המשמעות היא שבזמן חיפוש בגוגל לקוחות נמצאים במקום גבוה יותר על הסולם המודעות בין אם הם מכירים את המותג שלכם או רק מחפשים פתרונות מעולם התוכן של המותג שלכם, מכיוון שכל מוצר מיועד לענות על צורך מסוים.

הכוונה היא שכשגולש מחפש מקדחה עם מקדח בקוטר 20 מ”מ, הוא לא קונה מקדח בקוטר 20 מ”מ- אלא הוא קונה חור בקוטר 20 מ”מ. זאת אומרת שאנשים לא רוצים בהכרח לקנות את המוצר עצמו, אלא לפתור בעיה או לענות על צורך.  

בפייסבוק לעומת זאת אתם מחפשים את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם אתם כמובן נעזרים ביכולות טירגוט מצוינות ומתקדמות ובמידע שאתם מביאים אתכם מהפעילות העסקית הקיימת שלכם, אך אתם מגיעים אל הגולשים בזמן שהם גולשים לתומם ולא בהכרח בזמן שהם מחפשים אחרי המוצר שלכם. דוגמא שכולנו מכירים; אלמוני נמצא בפייסבוק וקורא פוסט/כתבה על טיול אז באמצע המשך דפדוף בדף הפייסבוק מופיע פרסום של חברות תיירות.

 

חוזקו של הפרסום בפייסבוק : אפשרויות מיקוד עוצמתיות

אם נסתכל על הבדל נוסף בין סוגי פלטפורמות לפרסום נראה שהכוח של מודעות הפייסבוק טמון באפשרויות המיקוד הזמינות למפרסמים.

פייסבוק מאפשר למקד מודעות לגולשים בהתבסס על נתונים דמוגרפיים מגוונים כגון- גיל, מין, תחומי עניין, חברויות בקבוצות, מיקום, התנהגות(לייקים, שיתופים) ועוד.

 

חוזקו של הפרסום בגוגל : כוונת החיפוש

כוחה של מערכת הפרסום במקרה זה טמונה בנושא שכבר דנו עליו- בגוגל ניתן למקד את המודעות לגולשים שנמצאים במקום מסוים בתהליך הרכישה שלהם- אתם יכולים למקד מודעות הקשורות “למערכת ניהול חשבונות” כאשר גולשים מחפשים תוכן הקשור ב-“טיפים לניהול חשבונות”, במצב כזה ניתן לתפוס לקוחות שנמצאים אף “רגע לפני רכישה” זאת אומרת שמטרת הפרסום בגוגל, ואחד מיתרונות הפרסום בגוגל לרוב תהיה היכולת לייצר הכנסת מיידית.

 

 

ההבדל בין עלויות וצורות התמחור-

ההבדל ראשון הראשון הוא כאמור שהתשלום בגוגל מבוסס הקלקות לעומת הפייסבוק שהתשלום לרוב מבוסס חשיפה.

הבדל נוסף בין פייסבוק לגוגל טמון בעלויות ה-CPC/PPC שנותן מדד לעלויות הקלקה ביחס לעלות הקמפיין, משמע שהתוצאה נותנת את מחיר ההקלקה הבודדת.

אם בגוגל ניתן גם להגיע לקליקים בעלות של 100 שקלים ומעלה למילים מסוימות, בפייסבוק עלות ממוצעת יכולה לנוע סביב 25 אג’ בהתבסס על אחוזי ההקלקה וצורת המיקוד, כך שלרוב עלויות הקליקים בפייסבוק זולות מעלויות הקליקים בגוגל, אך חשוב לזכור שהקהל בפייסבוק נמצא פחות “במוד רכישה” ויש לשים לב להחזר על ההשקעות ועלות לרכישה.

 

לסיכום – חשוב שתבואו עם ידע וכלים לבצע שיקולים חכמים לעסק שלכם לפני שאתם מתחילים בפרסום ובהוצאת כספים. תעבדו עם תוכנית מסודרת, תגדירו מטרות ויעדים כאלו שיעזרו לכם להצליח עם העסק שלכם.

 



ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטליההבדל בין פרסום מודעות בפייסבוק לפרסום מודעות בגוגל

    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×