רבות מדברים בעולם הפרסום על טשטוש הגבולות בין פרסום לבין תוכן ועל כך שבפרסום המודרני הכי חשוב זה לדעת לספר סיפור. באמצעות סיפור נכון וטוב מותגים מצליחים לחדור את מחסום הציניות שמופעל כלפי מפרסמים בכל הרשתות החברתיות, ואף מחוצה להן, ולשבור את מסנן הפרסומות האוטומטי שרובינו כבר מפעילים על כל דבר. המטרה בל נשכח- היא לעורר אהדה ומודעות למותג– רגשות אשר יובילו לרכישה בהווה ונאמנות לטווח הרחוק.
לא חשוב מה אנחנו רוצים להגיד ואיפה להגיד את זה. הדבר הכי חשוב הוא הסיפור בו אנחנו עוטפים את המסר. הסיפור הנכון יכול להשיג עבורינו את המטרה: לזעזע, ליצור אמפתיה, אהדה, וכמפרסמים עלינו קודם למצוא מה יעורר את הקהל שלנו ואח”כ לעטוף את המסר שלנו בסיפור הנכון.
אך יש מעבר לכך גם את ההביט הפסיכולוגי המנסה להסביר- מדוע כולנו כל כך דבוקים לפייסבוק? ואיך אנחנו יכולים לעבוד עם האופי האנושי על מנת להגיע ללקוח עם המסר שלנו?
חוקרים גילו מגמות באופן שבו אנו מבצעים כל פעולה מרכזית בפייסבוק- סימון לייק, פרסום, שיתוף, הערות ואפילו מציצנות.
מחקרים אחרונים גילו קשרים חזקים בין פעילות בפייסבוק לבין מרכז התגמולים של המוח. אזור זה מעבד רגשות מתגמלים על דברים כמו מזון, סקס, כסף וקבלה חברתית. בנוסף ,מחקר מרתק נוסף רשם תגובות פיזיולוגיות כמו התרחבות האישונים אצל הנבדקים כאשר הם בחנו את חשבונות הפייסבוק שלהם. מסתבר כי גלישה בפייסבוק יכולה לעורר את מה שהחוקרים מכנים “מצב הזרימה”- אותה ההרגשה שאנחנו מקבלים כאשר אנחנו שקועים לגמרי בהנאה מפרויקט מסויים או בלמידת מיומנות חדשה.
לפייסבוק כפלטפורמה חברתית יש את היכולת ליצור הזדהות, אישרור לגולש שרגשותיו אמתיים (על ידי כך שגם הוא חושב כמו 14K גולשים אחרים), האפשרות להפגין אמפטיה ללא מאמץ, הרעיון של תגמול, והתחושה הכללית של “מחוברות”,- כולם שם אצל כל גולש, בצורה מובנית בהתנהגות של כולנו ברגע שנכנסו לפייסבוק.
על מנת לרתום את ההתנהגות האנושית הזאת להעברת המסר שלכם בפייסבוק, הנה כמה טיפים לכתיבת פוסט שיניב לכם תוצאות:
- שאלו שאלה ישירה– אל תשאלו שאלות פתוחות. מתן בחירה קלה של תשובות לאנשים תגרום תגובות נוספות ומעורבות.
- כתבו קצר ולעניין– עם כמות המידע שמסתובב ברשתות, רוב האנשים נוטים לדלג על הודעות ארוכות
- הנעה לפעולה ברורה– רוב האנשים אינם מטומטמים, אבל בהירות ופשטות במסרים תעשה לכם את העבודה בצורה הכי יעילה עם כל הקהל. הכוונה ודחיפה קלה בכיוון שאתם רוצים שילכו אליו אף פעם לא מזיקה
- הציעו ערך מוסף לגולש– אבל תן להם מספיק כדי לפתות אותם לנקוט פעולה. המטרה שלך בפייסבוק (ורשתות חברתיות אחרות) היא לעתים קרובות לגרום לאנשים להגיע לאתר שלך. השגת מטרה זו מחייבת לתת לקוראים סיבה ללחוץ על הקישור שלך. זה לא אומר שצריך לפרט את כל הסיבות…כי אז אין להם סיבה ללחוץ.
- הוסיפו קישור לפוסט– אם אתם מבקשים מאנשים לעשות משהו באמצעות קריאה לפעולה, הקפדו לספק קישור שבו תרצה שהם יעברו (אתר, אפליקציה וכו ‘).
- היו חיוביים– אנשים מגיבים ונוטים לשתף יותר כאשר הפוסט הוא על משהו חיובי. מנתוני פייסבוק, הפוסטיםים שמקבלים את רוב השיתופים נוטים להיות דברים חיוביים, מעוררי השראה ו / או מצחיקים. אנשים עשויים להסכים עם הרגשות השליליים שלך – אבל לרוב ימנעו מבזדהות עם מסר שלילי על מנת לא להצטייר כשליליים בעצמם.
- פרסמו פוסט עם תמונה– מבחינה היסטורית, תמונות הן בעלות המשקל הרב ביותר באלגוריתם אדגרנק בפייסבוק. בנוסף, אנשים נוטים יותר לשתף פוסטים של תמונות. טיפ זה לא סותר את שאר הטיפים הקשורים לחיוביות וישירות
אז זהו, כתיבה במתכונת זו בדף העיסקי שלכם בפייסבוק, או פוסט מעולם התוכן של המותג שלכם בכל פלטפורמה אחרת תוכל להניב פירות טובים יותר אם תנהגו בהתאם לטיפים אלו. קהל היעד שלכם בפייסבוק כנראה יהיה שם לאורך זמן ועליכם להשתדל לדבר איתו בגובה העיניים, להיות חשופים, רספונסיביים ואמיתים.
לעוד טיפים איך להגיע אל הגולשים ולהפוך אותם ללקוחות- קראו עוד פה.