*מילניאלים/יות – מכונה גם דור ה-Y, לרוב הכוונה לאלה שנולדו במהלך שנות ה-80 ושנות ה-90 של המאה העשרים.
מספרן של אמהות מיליאנליות גדל במהירות, וכך גם כוח הקנייה שלהן. ישנה רק בעיה אחת: רובן מרגישות שמותגים פשוט לא מבינים אותן. זה לא כל כך קשה להבין – הדבר האחרון שאמהות צעירות רוצות זה למכור את הדימוי המושלם של האמהות תוך כדי בדיקת הסמארטפון באמצע הלילה כשהתינוק מתעורר בבכי… שוב.
אז מה אנשי שיווק צריכים לעשות כדי לשנות את העובדה ש-42% מאמהות דור ה-Y מסכימות עם האמירה ש"רוב הפרסום והשיווק לא מכוון לנשים כמוני"? זה מתחיל בהבנת כמה דברים על אותו פלח אוכלוסייה.
אמהות מיליאנליות דואגות … הרבה
הדאגה היא חלק מלהיות אמא. מהשמירה על ילדים בריאים, לכסף, לאיזון כללי, להשוואה אוטומטית מול אמהות אחרות. אפשר לומר בביטחון מלא שהמדיה החברתית הפכה את כולנו למעט יותר מודעים לעצמנו, חרדים ולחוצים. (למעשה, 64% מהנשים ששייכות לדור ה-Y חשות לחץ עצום להיות האמא המושלמת.) הקריאה על אותן אימהות אינסטגרם מאושרות (“Insta-happy moms") יכולה לגרום להן להרגיש נורא. לכן אימהות צעירות נוטות להרגיש טוב יותר עם פרסום שמציג תמונת עולם יותר מציאותית מאשר פרסום שנוטה להדגיש את הפנטזיה. תן להן אמא מצחיקה עם ילד מבולגן בכל יום בשבוע והן ישחררו אנחת רווחה מבורכת.
ובעוד שהמדיה חברתית היא מקום בו הן עשויות להשוות שוב ושוב בינן לבין אימהות אחרות, זה גם מקום בו הן מחפשות תמיכה ובונות קהילה. על פי מרכז המחקר פיו, 45% מהאימהות אומרות כי הן מקבלות תמיכה במדיה חברתית לעומת 22% בלבד מהאבות. אתה מעוניין שאמהות צעירות יאמינו לך? צור אותו סוג של חיבור ושיחה איתן. הראה להן שאתה מקבל אותן.
תן להן פתרונות מהירים
אם לומר זאת בתמציתיות, לבנות דור ה-Y, בטח אם הן אמהות, אין זמן. זה נכון כמובן גם לאמהות אחרות. הן עובדות, לעיתים הן המפרנסות העיקריות, הן פותחות עסקים בקצב מהיר יותר מכל שכבה אחרת באוכלוסיה, הן נושאות את העומס הנפשי של ההורות, והן מאוד מאוד עייפות. אתה רוצה לתפוס את תשומת ליבן? תפתור עבורן בעיות.
תן להן דרך קלה לקנות
משלוח מהיר ומוצר באיכות טובה, כזה שלא יחייב אותן להבין איך להחזיר אותו הכי מהר. ואם אתה רוצה למכור להן מוצר כלשהו, גש לעניין. בניגוד לדור של ההורים שלהן, הן הרבה יותר מודעות לצריכה נבונה ושפע האפשרויות הוא עצום. אם תראה להן ערך אמיתי, אתה תוכל לקבל גם נתח מהכסף שלהן.
הן אוהבות מדיה חברתית … וגם את הסמארטפונים שלהן
לפי נתוני אדוויק, אמהות מדור ה-Y נוטות יותר להשתמש בסמארטפון שלהן כאביזר קניות מאשר כל קבוצה אחרת באוכלוסיה. הן מבלות כ-17 שעות בטלפון מדי שבוע – וסביר להניח שחלק ניכר מהזמן מוקדש למדיה החברתית. אחרי הכל, לאם מיליניאלית ממוצעת יש לפחות שלושה חשבונות מדיה חברתית. מלבד תמונות של הילדים שלהן, סביר להניח שהן משתפות תוכן מצחיק או מרגש. אז אם אתה רוצה לבנות איתן אמון, תצחיק אותן… או שתגרום להן לבכות, אבל אל תגרום לנו להרגיש שאתה קונה אותן.
אל תשכח את אבא
בטח, אימהות דור ה-Y מקבלות הרבה מהחלטות הקנייה עבור המשפחה כולה, אבל 21% מהאבות בני דור ה-Y הם עובדים מהבית או נמצאים בו חלק גדול מזמנם. חלק גדול מהאבות האלה מאמינים בהורות שווה, וכתוצאה מכך עושים יותר קניות ביתיות, מבלים יותר עם ילדיהם ויש להם יותר כוח קנייה מתמיד.
אם תמצא דרך להגיע לשני ההורים דרך הרשת, ייתכן שמצאת את נקודת הזהב של המדיה החברתית. תפתור להן את הבעיות. הראה לנו שאתה מקבל אותן. תן להן איכות. צור חיבור. כך תרוויחו אמון של אמא.