חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטלימשפיענים, פייסבוק והשיחה ברשת ב- 2019

משפיענים ברשת

פייסבוק עוברת תקופה לא פשוטה עם גל ההתפטרויות, עם פרצות הסיסמאות, עם ההתכופפות שלה מול קיימברידג’ אנלטיקה, ובעיות דומות שסבלה מהן גם אחותה הקטנה/ הבת שלה, אינסטגרם- חשבונות מזויפים.

 

כל רצף הבעיות האלו בשנתיים האחרונות גרמו לרבים ורבות לתהות האם לפייסבוק יש עתיד. האם אנשים עדיין משתמשים בפייסבוק כמו פעם, והאם זה עדיין מקום אפקטיבי לשיווק בכלל ולשיווק משפיענים בפרט?

ובכן, למרות הצרות האחרונות שלה, פייסבוק עדיין מתמודדת בצורה מעוררת הערצה והערכה, ויש הרבה משפיענים ברשת העוזרים לקדם מוצרים בפייסבוק. אז התשובה הקצרה היא- כן, פייסבוק עדיין מאוד רלוונטית.

 

 

במובנים רבים, אינסטגרם גדלה להיות הגביע הנוצץ ביותר בארון הגביעים של יישומי המדיה החברתית שבבעלות פייסבוק.

עם זאת, סבא- פייסבוק עדיין מציג ביצועים טובים. אמנם היא כבר לא הרשת החברתית המועדפת עבור בני נוער, אבל היא עדיין מפגינה דומיננטיות בשוק המדיה החברתית, עם מעל 2.32 מיליארד משתמשים פעילים נכון לסוף 2018. מדובר על עלייה של 9% מהשנה החולפת. כמעט 66% מהמשתמשים האלה נכנסים לחשבונות הפייסבוק שלהם מדי יום, כשפייסבוק מדווחת על 1.52 מיליארד משתמשים פעילים מדי יום, נכון לסוף דצמבר 2018.

אמנם אנחנו לא מדברים על שיווק משפיענים בפייסבוק באותה דרך שאנחנו מדברים על שיווק משפיענים באינסטגרם, אבל אם המיקוד הדמוגרפי שלכם אכן כולל פלח אוכלוסייה שמשתמש פייסבוק, זה רק הגיוני למקד את פעילות השיווק המשפיענים שלכם שם, בשילוב עם שיחה ברשת.

 

כידוע, אין מחסור של משפיענים פייסבוק. זוהי רשת מבוססת מאוד, וכמה משפיענים השקיעו משאבים רבים כדי לבנות את את המוניטין המקוון שלהם בדיוק בשביל מצבים כאלו.

 

לפי סקר שנערך ב -2018 קרוב ל -70% מהמשתתפים בסקר טענו שיש להם סיכוי גבוה יותר לשמוע על מוצרים, שירותים ואירועים חדשים בפייסבוק מאשר בכל מקום אחר. עוד הוכחה שפייסבוק עדיין רלוונטית מאוד.

 

 

 

טקטיקות לקמפיין המשפיענים שלך ברשת

כדי לקבל תוצאות משיווק משפיענים, צריך להביא בחשבון מספר גורמים וצעדים על מנת לוודא שנוכל לייצר תוצאות מהשיחה ברשת, ושנוכל לתרגם בסופו של דבר את המאמצים שלנו לכסף בקופה.

שיווק משפיענים הוא תחום יחסית חדש ומגוון, ובעבודה עם משפיענים, חלק גדול מהשליטה על הקריאייטיב נשאר אצל המשפיען, ולכן חשוב ללכת יד ביד עם מישהו שמתאים לערכי המותג. עם זאת ישנם כלים מסויימים שניתן להמליץ למשפיען להשתמש בהם, ופעולות שיווקיות נכונות שיכולות לעזור בקידום המותג שלכם לקהל היעד הנכון. לדוגמה:

 

עודדו את המשפיענים שלך להשתמש בפייסבוק Live

  • פייסבוק לייב הוכיחה עצמה כדרך משכנעת למשוך קהל בפייסבוק. אנשים סובלים לעתים קרובות מ-FOMO – פחד להחמיץ – ולכן בדרך כלל, מתעניינים במה שהמשפיענים משדרים
  • המשפיענים בפייסבוק יכולים להשתמש ב- Facebook Live כדי לחלוק את החוויות שלהם באמצעות המוצר שלך. ואכן, הם עשויים גם להשתמש במוצר שלך בסביבה חיה אם הסיפור ומוצר שלך מתאימים.

 

ספקו למשפיענים שלך מוצרים שיוכלו להשתמש בתחרויות או הגרלות

  • כולם אוהבים לקבל משהו בחינם. תחרויות פייסבוק יכולות להיות יעילות מאוד בהשגת תשומת הלב של האנשים, במיוחד אם בחרתם את המשפיענים הנכונים, שהעוקבים אחריהם ידעו להעריך ולהשתמש במוצר שלכם.
  • תחרויות יעילות במיוחד בהבאת המוצר שלכם בפני קהל חדש. הקהל משתתף בשמחה בתחרות כי הם יכולים לראות את הערך שבהשתתפות בתחרות כזו לעצמם.
  • חשוב להבטיח כי אתם מספקים פרס שרלוונטי לתחרות. אתם לא רוצים שאנשים ישתתפו בתחרות, אך ורק עבור הפרס, גולשים שבמצב נתון אחר לא היו מתעניינים במוצר שלכם.

 

ספר את הסיפור הנכון

  • סיפורי פייסבוק, כמו דומיהם באינסטגרם, היא דרך מצוינת עבור המשפיען לספר את הסיפור של המותג. סיפורים כאלו יעילים במיוחד אם יכללו תוכן וידאו בסיפור שלהם.
  • אחת הסיבות הקריטיות להצלחה של פייסבוק סטורי היא שהסיפורים האלה יותר בולטים מפיד החדשות הרגיל, ונמצאים בחלק העליון של דף המשתמש בפייסבוק. פירוש הדבר שסיפורי פייסבוק אינם מושפעים במידה רבה מהאלגוריתם של פייסבוק כפי שעושה תוכן רגיל.

 

אחרי שהבנו מה הערך שבהעזרות במשפיענים בשיחה ברשתות החברתיות, ספציפית פייסבוק במקרה זה, הבה נעמיק ונראה מה חשוב בבניית קמפיין משפיענים.

 

 



ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטלימשפיענים, פייסבוק והשיחה ברשת ב- 2019

    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×