חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגשיווק באינטרנט על ציר הזמןהפסיכולוגיה של השיווק- מותגים משחקים לכם ברגשות

חשיבה מול תחושה בפרסום ושיווק

הפרסום ללא ספק תרם רבות לעיצוב החברה שלנו כפי שאנחנו מכירים אותה. הפרסום הפך לחלק מהתרבות הגלובלית והיא טבוע עמוק בחברה שלנו.

זה יכול להיות תמונות יפות של משפחות מאושרות ליד השכונה החדשה שזה עתה הושלמה בנייתה.

זה הסלבס האהובים עלינו משתמשים במוצרי טיפוח חדשים.

אנו רואים שמות מוכרים שמוכרים מוצרי ניקוי או מזון, בגדים או תרופות. הפרסום נמצא בכל מקום, והוא, כמו שאנחנו יודעים, ענף גדול.

מתוך מחקר שנעשה לאחרונה באונברסיטת סאת’רן קליפוניה (University Of Southern California), עולים ממצאים שאולי לא יפתיעו רבים מאיתנו, אבל האמריקאי הממוצע (בדומה לישראלי הממוצע) חשוף למספר רב של פרסומות ממדיומים שונים 24 שעות ביממה. מדובר ברדיו, טלוויזיה, מדיה חברתית ופרינט.

 

 

קצת מספרים כדי להבין את קנה המידה שאנחנו מדברים עליו:

 

  • כמות הפרסומות שאדם ממוצע נחשף אליהן בשנות ה-70- 500. כמות הפרסומות שאדם ממוצע נחשף אליהן כיום- 5000
  • כמות הפרסומות בנות 30 שניות שילדים נחשפים אליהן בשנה- 20,000
  • כמות הפרסומות בנות 30 שניות שמבוגר נחשף אליהן בשנה- 2 מיליון
  • כמות שנתית של מודעות הפרסומת אונליין- 5.3 טריליון. (לא מיליאד…טריליון!)

 

 

מפרסמים ומשווקים יודעים שאנשים מגיבים בקלות כאשר הם מוצאים משהו מהנה, ראוי לציון או מעניין.

הם משתמשים בזה כדי להפוך את המותגים שלהם פופולריים. חברות ממקדות לקמפיינים על סמך זה.

זה יכול להיות דימוי מעניין, מוסיקה, סיפור או המותג עצמו התופס את עינו של הלקוח הפוטנציאלי. חברת פרסום טובה גם תוכל לזהות תוכן ויראלי ולהשתמש בו במודעות שלהם, ואולי גם ליצור תוכן כזה.

לתגובה ריגשית לפרסום יש יכולת השפעה גדולה בהרבה מתוכן המודעה עצמה. תגובה ריגשית והיכולת ליצור אמפטיה ואהדה למותג שלך היא בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לחיזוי האם פרסומת ספציפית כזו או אחרת, תוביל באמת לעלייה במכירות.

 

אם אתם משתמשים בטלפון שלכם הרבה (מה פתאום!…), מודעות צצות כאשר אנו גולשים בחנויות אונליין שונות, או בזמן שאנחנו מחכים לתמונה שתטען ביישום כלשהו.

נשאלת השאלה אם כן- בסביבה כל כך עמוסה, ומאחר שאנו חשופים לפרסום כה רב, כיצד מפרסמים ומשווקים דואגים שהמודעות שלהם יבלטו?

 

יתרון התוכן הריגשי על התוכן הרציונלי

המודעות מיועדות הן לחשיבה והן לתחושה. עם זאת, נראה כי ההרגשה היא הדרגה גבוהה יותר. על סמך ביצועי מסע הפרסום, 31% מהמודעות עם משיכה רגשית הצליחו לעומת ההצלחה של 16% במודעות שהתמקדו בתוכן רציונלי.

מודעות שמפעילות רגשות יוצרות זאת באמצעות נושאים שונים. עם זאת הביצועים הטובים ביותר שמורים לרגשות כגון , גאווה, אהבה, הישגיות, אמפתיה, חברויות, בדידות או זיכרונות.

 

השפעת צבע

כולנו מודעים לכך שהצבע יכול לעורר רגשות מסוימים אצל אדם. זו הסיבה מדוע הוא בשימוש כל כך כבד במכירות ומיתוג.

צבע משחק תפקיד חזק בהמרה גם כן. מחקרים מראים ששינוי לחצן הקריאה לפעולה של מודעה מקוונת בירוק בהיר לצהוב עשוי להגדיל את שיעורי ההמרות ב -14.5%. גבול צבעוני סביב תמונה של מודעת Facebook יכול גם הוא להכפיל את שיעור הקליקים.

צבעים מנוגדים גם עוזרים. מחקרים הראו שהצבעים המנוגדים של שני קישורים בתוך תמונה אחת יכולים להגדיל את שיעור ההמרות ב -60%.

 

שני סוגים של תגובות רגשיות

ישנם שני סוגים של תגובות רגשיות. שניהם בשימוש תכוף בתעשייה, ושניהם מספקים תוצאות מדהימות.

 

הראשון מבוסס על אמפתיה. תגובה אמפתית היא כאשר אדם מזדהה עם, או מרגיש קרוב, למותג לאחר שראה פרסומת. זה מושג על ידי הצגת תמונות כגון ילדים, חתולים, כלבים ותינוקות במודעות.

 

התגובה השנייה היא קשורה יצירתיות. תגובה יצירתית מתרחשת כאשר מודעה גורמת לאדם להרגיש שהמותג מתקדם בתחום שלו- ונותן תחושה של  “רמה אחת מעל השוק”. מטרה זו זה מושגת על ידי שימת דגש על הקריינות, הליהוק הנכון, הלוקיישן, הסיפור ואפילו מוסיקת רקע. הבימוי של הפרסומת משחק תפקיד מרכזי גם הוא.

 

כדי לשבות את הקהל, חשוב ליישם כמה אסטרטגיות מפתח. קמפיין צריך ליצור הפתעה או שמחה מידית אצל הקהל. פעולה זו תשמור על הצופים המעורבים.

שמחה והפתעה הן הדרכים הטובות ביותר להשיג זאת. חשוב גם כי פרסומת כזו תכיל סוג של “רכבת הרים ריגשית”, אלמנט אשר ישאיר את הצופים מעורבים, בשל קשת הרגשות אשר הם חווים.

 

 

מודעות יכולות לאלץ אנשים לרצות לקנות מוצרים ושירותים מסוימים או להשתמש בהם.

המסלול הרגשי נשאר אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת. צורה זו של שיווק היא דרך מצוינת עבור חברות להציג את המותג שלהם או את “תרבות המותג” לצרכנים שלהם. זה המקום שבו המותג רוכש את ליבו של הצרכן, במקום בו הצרכנים מסוגלים לראות את ה”אישיות” של המותג, ולהתחבר אליה.

 

השאירו פרטים היום ונעזור לכם ליצור את הקשר הנכון עם הלקוח, ולנצל בצורה הטובה ביותר את היכולות שלנו לטובת העסק שלכם.



ראשיבלוגשיווק באינטרנט על ציר הזמןהפסיכולוגיה של השיווק- מותגים משחקים לכם ברגשות

    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×