שיחה ברשת – ניהול מוניטין פרואקטיבי

הרעיון של ניהול מוניטין ברשת מתייחס להשפעה ולשליטה של הפרט על ​​המוניטין שלו או שלה, או של קבוצה או עסק.

עם הצמיחה של האינטרנט ובתוכה, web 2.0 היינו- המדיה חברתית/ שיתופית, נוצר הצורך לתשומת לב גדולה יותר למתרחש ברשת וניהול המוניטין של העסק/ המותג, ובמידת הצורך להעזר בשירותים חיצוניים של חברות המתמחות בהבנה וניהול תוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים, בעיקר בגוגל, כחלק מרכזי של שמירה על המוניטין של העסק.

ניהול מוניטין במדיה חברתית הוא תהליך מורכב הכולל מעקב, ניטור ובסופו של דבר דחיקה או ביטול טוטאלי של איזכורים שליליים באינטרנט או במדיות החברתיות השונות, על מנת לשפר את השם שלך או המיצוב של המותג שלך. כאשר מושקעים המשאבים הנכונים בצורה הנכונה, ניהול המוניטין במדיה חברתית בונה את האמינות שלך מול הלקוחות, וכתוצאה מכך מחזק את האמון שלהם במותג שלך.

למה אני צריך את זה?

בקצרה, פשוט כי ההכנסות גבוהות יותר. מכיוון שאמון הוא מרכיב מרכזי בהחלטה של צרכן אם לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים, הלקוחות עושים שימוש באמון על מנת להבדיל בין העסק שלכם לבין מהמתחרים. כאשר המותג נחשב אמין, זה יכול לעזור לתרגם את היחס הזה מהלקוחות למכירות. ניהול מוניטין באינטרנט הוא מאוד חשוב עבור כל עסק, ללא כל קשר לתעשייה שאותו עסק הוא חלק ממנה.

אם אנשים אומרים עליך דברים רעים, או על החברה שלך, האם הלקוחות שלך באמת ירצו להיעזר בך כדי לפתור את הבעיות שלהם? מוניטין רע באינטרנט יכול לפגוע ביעדים העסקיים בטווח הארוך במידה ולא יטופל.

ניהול מוניטין ברשת בכלל, וברשתות החברתיות בפרט, דרך שיחה ישירה עם לקוחות ברשת, מסייע לך ליצור ולתחזק תמונה מקוונת חיובית, כך שכל ההתקפות על התדמית שלך ניתנות לניהול ומזעור נזקים.

 

“ההגנה הכי טובה היא התקפה”

האמת היא שהאינטרנט הוא כלי מצוין כשמדובר בקידום חיובי ובניית מוניטין דיגיטלי טוב. ניטור, מעקב, ומעורבות בשיחה ברשת על המותג שלך מאפשר לך לשמוע את הלקוחות, להבין מה הצרכים שלהם, ובמידת הצורך לכבות “שריפות” קטנות לפני שהן הופכות לגדולות.

היכרות אינטימית עם קהל הלקוחות שלך היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בניהול מוניטין עסקי טוב, וחיונית להישרדותו. לאמון ולביטחון של הצרכן יש השפעה ישירה ועמוקה על השורה התחתונה של העסק או המותג.

בעבר, עסקים הסתמכו על פרסום מפה לאוזן כדי להקים, לבנות ולתחזק את המוניטין שלהם. היום הרעיון הזה עדיין תקף, רק שהמסגרת שבה אנו מחפשים כלים כדי להחליט על איזה חברה לסמוך, זה הפך מ”פה לאוזן” ל- “מקלדת לעין”. לכן בניהול מוניטין חשוב לשים לב לעשרת הדיברות הללו, ולהתנהל בצורה מקוונת בדרך האחראית ביותר שתוכלו:

  1. אמון- קשה להשיג וקל מאוד לאבד. צרכנים מחפשים מותג שאפשר להאמין לו.
  2. שקיפות- היו שקופים וכך לא תצטרכו להמציא תירוצים אח”כ.
  3. ניטור ומעקב- לא רק כדי למזער נזקים, אלא כדי להקשיב ללקוחות ולהבין אותם.
  4. מענה- ענו להשמצות מהר ובנימוס
  5. הכלה- התמודדו עם ביקורת והגיבו אליה
  6. התייחסו לדף הראשון בגוגל כאל כרטיס הביקור שלכם.
  7. למדו את השטח- נסו להבין את המתנגדים שלכם
  8. תגובה- אם הושמצתם סתם- טפלו בעניין בכל הכוח
  9. התפתחו- לימדו מהטעויות שלכם
  10. קבלו סיוע- עזרה של חברה מקצועית יכולה להיות כל ההבדל בין ניהול מוניטין מוצלח לכושל.

טיפים אלו יעזרו לך לשים את העסק שלך בעמדה חזקה יותר אם או כאשר מישהו החליט להשמיץ את השם הטוב שלך. ניהול פרואקטיבי של המוניטין שלך באינטרנט אינו בחינם, אבל זה בהחלט יכול לחסוך לך כסף בטווח הארוך במידה והבלתי נמנע באמת קורה. נוכחות, מעורבות, ופעולות מנע נכונות לא ימנעו ממך לחלוטין את האפשרות להיפגע, אבל זה יכול להפחית את הנזק, ובהחלט עדיף על מצב בו אין לך אף כלי בשטח על מנת להגיב במקרה הצורך.

הירשמו למגזין שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שקורה בשוק

×