חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטליאיך לנהל ערוץ מותג באינסטגרם והטרנדים החמים ב- 2019

 

עד לא מזמן, שימשה רשת האינסטגרם פלטפורמה חינמית בעיקר לשיתוף תוכן ויזואלי, תמונות וסרטוני וידאו קצרים (עד דקה). מדובר ביישום פשוט וחביב לשיתוף תמונות בטלפון, שבמרוצת הזמן הפך להיות רשת חברתית מובילה במימדים עולמיים, אשר ניתן להיעזר בה לצורך קידום העסק, פרסומות, ועיצוב דעת קהל.

למרות שכבר מראשית דרכה (שנת 2010), היא הצליחה לנסוק למספרים מפתיעים של משתמשים (תוך חודשיים מרגע השקת האפליקציה נרשמו מיליון משתמשים), הנסיקה המשמעותית החלה לאחר שחברת פייסבוק רכשה את אינסטגרם, כשנתיים לאחר ההפעלה הראשונה של היישום.

בשנת 2012, כשאינסטגרם כבר רשמה לעצמה 25 מיליון משתמשים, רכשה חברת פייסבוק את היישום הפופולארי של חברת אינסטגרם, תמורת מיליארד דולר. בימים ההם אגב, עבדו בחברת אינסטגרם 13 עובדים בלבד. איפה היו גוגל בזמן הזה, זו כבר שאלה אחרת.

ההשפעות של אינסטגרם על חיינו

אחד התחומים בהם האינסטגרם שינה את חיינו הוא החשיפה של חייהם הפרטיים של סלבריטאים, מתוך רצונם החופשי, ברשת. אם לפני כן הם היו שומרים על חיים פרטיים רחוקים מהמצלמות, קחו לדוגמא את בר רפאלי, שידועה בעימותיה עם צלמים שניסו לא אחת לצלם אותה בפעולות יומיומיות. כשבר פתחה חשבון אינסטגרם והתחילה לשתף תמונות שלה מכל העולם, היא זכתה ל-2.5 מיליון עוקבים, ובכך שינתה את הלך הרוח החברתי לגבי שיתוף של חייהם הפרטיים של סלבריטאים.

התחום העיקרי בו אינסטגרם השפיעה על חיינו, היא בתחום הפרסום והשיווק. גופים רבים ברחבי העולם בחרו לפרסם את המותגים שלהם באמצעות רשת האינסטגרם, בשיטה בה המותג מושך ויוצר קהילה מסויימת של גולשים שמתעניינים בו, מעוררים שיח, ומייצרים תוכן איכותי ומעורר השראה. כזה שמושך אליו את קהל היעד המתאים אשר מתעניין במותג.

מנהלי שיווק- כיצד תוכלו להיעזר באינסטגרם לניהול ערוץ מותג ברשת

האינסטגרם מאפשר לנו לשווק את המותג שלנו במספר דרכים, כאשר התוכן הויזואלי הוא המוביל, ובהחלט חוסך לנו דרך משמעותית להגיע לליבו של הלקוח. יש את הדרך הפשוטה והרגילה של העלאת תמונות וסרטוני וידאו, את זה כולנו מכירים, ויש את הדרך שאופיינית יותר לאינסטגרם- הסטורי, שמציעה לספר סיפור, למשוך קהל יעד מסויים, לייצר קהילת עוקבים שמעלים תוכן מעורר השראה ואטרקטיבי לשאר הגולשים.

 

  • סיפור תגובתי ממותג – Reactive Storytelling

סיפור ריאקטיבי משלב רעיון נתפש ונגיש, לצד מסר שיווקי חכם. כלומר, לא מספיק רק מותג ומסר שיווקי, ברגע שיש עטיפה שמספרת סיפור עם הקשר רגשי כלשהו, זה יותר נוגע ללב, ומגדיל את מהימנות המותג בקרב הגולשים והקהילה של המותג. האפקט של יצירת שיחה ברשת אשר מחוללת באזים ומטפחת משפיענים מכל רחבי העולם, היא אדירה.

  • שימוש בממים

הממים הם כלי מצוין להעביר מסר בצורה הומוריסטית, חכמה, שנונה וקצרה. הם יכולים לגרוף תוך זמן קצר אהדה רבה ושיתופים.

  • מאחורי הקלעים

אנו חיים בעידן בו מידת השקיפות הולכת וגדלה, והאינסטגרם היא אחת האחראיות לכך. ברגע שאתם מעלים תוכן שמספר על מאחורי הקלעים של הארגון, החברה, המוצר, מספר כיצד המוצר נבנה, מה עושים בתוך החברה שאתם מציגים, זה משפיע רבות על מהימנות המקום. התוצאה היא כמובן גולשים רבים יותר שזוכים לקבל מידע אמין על המותג ועל החברה.

  • ניהול תחרויות

השאיפה היא להגיע למצב שהקהילה שתומכת במותג מייצרת תוכן משמעותי בעצמה, ולא רק משתפת את התוכן שלנו. זה משפיע על אמינות המותג, מרחיב אופקים לגבי הסיפור שלו, ומגדיל מעורבות של גולשים נוספים. אפשר לעודד יצירת מעורבות על ידי ניהול תחרות כלשהי, שבסופה הזוכה יקבל מוצר של המותג, או שירות כלשהו. הגולשים כמובן יצטרכו להעלות פוסטים שקשורים לקמפיין, בליווי ההאשטאג המסויים, ובכך יעזרו למשוך קהל חדש ומגוון.

  • שימוש בהאשטאגים מתאימים

ההאשטאג מאפשר למנועי החיפוש ברחבי הרשת כולה, לנטר מילות מפתח, ובמקרה של אינסטגרם – תוכן ויזואלי. השימוש בהם יכול בהחלט להרחיב את טווח התפוצה שלכם, משתמשים רבים עוקבים אחרי האשטאגים על בסיס קבוע, בנושאים שמעניינים אותם.

 

עולם האינסטגרם הוא עולם הולך ומתפתח, מומלץ לעקוב אחר תכנים אשר יכולים להרחיב אופקים בתחום השיווק באמצעות האינסטגרם, על מנת לייצר אפיקים רחבים ופוריים למותג שלכם.

 

 

עד עכשיו דיברנו על מה שיש ומה שהיה. מהם הטרנדים החמים ל- 2019? לאיזה מחוזות עוד נראה את אינסטגרם פורצת, ומה הם התוכניות של פייסבוק לפלטפורמה?

 

  • פילטרים של מציאות רבודה

 

זוכרים את פוקימון גו? המשחק הנייד המפורסם היה האפליקציה הניידת שהורדה והורווחה ביותר ב -2016, הודות לטכנולוגיית המציאות הרבודה (AR) שלה, שהציעה חוויה אינטראקטיבית של סביבת עולם אמיתי עם אובייקטים "מודבקים".

 

בכנס F8 של פייסבוק דנו לא מעט במציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR).

בתחילה, הרעיון של שילוב טכנולוגיות אלו נשמע כמו משהו עתידני מאוד. העתיד קרוב יותר ממה שאנחנו חושבים, למשל פילטרים של פנים חמודים בסטורי שלנו כבר "מרבדים" חיינו כבר לפחות שנה.

 

סלבריטאים/ אנשי עסקים חכמים כמו ריהאנה, קיילי ג'נר וויל סמית השיקו פילטרים משלהם בשנת 2018, כאשר רק מי שעוקב אחריהם יכול לפתוח את הפילטר- מהלך צמיחה חכם..

 

ריהאנה יצרה את פילטר היהלומים שלה, כך שתוכלו לנצנץ בסלפי שלכם, ודרך זה היא מצאה שיטה לקדם ולהעלות את המודעות לקרן הצדקה שהיא תומכת בה.

 

הפילטרים שמציעה קיילי ג'נר היו בעלי מטרה שונה במקצת: המטרה שלה היא לאפשר לאנשים למצוא את גוון השפתון הנכון ביותר מתוך ערכת הצבעים של קיילי. אתם יכולים לנסות את הליפסטיק באמצעות מצלמת הסטורי, לראות איזה מהם מתאים לך ביותר – ובסופו של דבר, לרכוש את המוצר.

 

בשלב זה מעבר לאלו המוזכרים למעלה, פילטר AR נמצא כעת בגרסת ביטא סגורה. בשלב מאוחר יותר, חברות יוכלו ליצור מסננים משלהם לסטורי באמצעות סטודיו AR של פייסבוק.

 

  • דגש מעמיק יותר על הביו (Bio)

 

כתיבת תיאור של המותג שלך, ניצול הסטורי לספר את הסיפור שלך המותג, על מנת לקבל קליקים לאתר שלך או בקיצור- להשקיע ב- BIO שלך תהיה המשימה שלך ל- 2019.

פרופיל האינסטגרם שלך הוא המקום שבו אתה משתף את מי שאתה, מה אתה עושה, ומדוע אנשים צריכים לעקוב אחריך. אז, מיותר לומר, זה אחד ההיבטים החשובים ביותר מבחינת אופטימיזציה לאסטרטגיה שלך לאינסטגרם, וחשוב להשקיע בכך את הזמן הראוי.

בנוסף, לאחרונה, הודיעה אינסטרגם על בדיקה של דרכים שונות של הצגת פרופיל המשתמשים שמטרתה לא רק לשפר את חוויית המשתמש, אלא גם לגרום ליותר משתמשים ללחוץ על כפתור ליצירת קשר.

 

  • לקחת את המשפיענים לחופשה

 

2018 ראה מגמה מעניינת באינסטגרם , אשר החלה להגדיר מחדש את הדרך שבה מותגים משתפים פעולה עם המשפיענים. בעוד בעבר, רוב המותגים היו שולחים מוצרים למשפיענים ומצפים לראות פוסט ממומן בפיד או בסטורי שלהם, הפעם המותגים לוקחים משפיענים לחופשה, או יותר נכון- לתוך המותג.

 

הנחת היסוד היא פשוטה: בחרו קומץ משפיענים עם מיליוני עוקבים, שלחו אותם להירגע באיזה מלון מפואר, תנו להם לנסות את המוצרים שלכם וכמובן, תנו להם לכתוב על זה. בדרך זו, מותגי אופנה למשל לוקחים קבוצות קטנות של המשפיעים הכי מגניבים של אינסטגרם בחופשה, ומרוויחים מכמות העוקבים המאסיבית שלהם בצורה אותנטית יותר.

בגדול- אם אתם מותג אם תקציב של מליונים- אז למה בעצם לא??

 

  • יצירת חוויות לא מקוונות

 

אם למותג שלך אין תקציב של מיליון דולר, הוא עדיין יכול ליצור חוויות לא מקוונות בלתי נשכחות. אחת המגמות באינסטגרם ב- 2019 היא בדיוק את זה.

 

אז אם אתה חנות קטנה או בית קפה, הקפד ליצור עיצובים או פינות ששווה להעלות אותם לאינסטגרם עבור הלקוחות שמגיעים פיזית לבית העסק שלך, אשר יעודד אותם להצטלם בעסק שלך, לחלוק את התמונה באינסטגרם, וכמובן, לתייג את המותג שלך.

 

  • וידאו אנכי

 

פעם, אם פרסמת סרטון אנכי, אנשים היו ממליצים לך להפוך את המצלמה כדי שיתאים למסגרת האופקית של YouTube או Facebook. היום הדברים קצת שונים.

 

עם הסטורי, Live, ו IGTV הצוברים פופולריות, קטעי וידאו אנכיים הם אופנה לא רק על באינסטגרם, אלא גם ב- YouTube, שבו אתה יכול עכשיו להעלות קטעי וידאו אנכיים ללא הבלוקים השחורים בצד. עדכון YouTube זה מתאים באופן אוטומטי את יחס הממדים של הסרטון, על מנת להתאים לגודל המסך במחשב שלך, שהוא צעד מדהים למדי בחוויית המשתמש.

עבור אינסטגרם, שיפור בהפקת תוכן וידאו יכול לעזור בהחלט לשפר את ביצועי התוכן שלך 2019.

 

  • עליית DMs

 

בשנת 2018, אינסטגרם ראתה עלייה עצומה של DM, המאפשר שליחת גיפים, הודעות קוליות, שיתוף סיפורים או הודעות, ואפילו לעשות וידאו צ'אט. לאט, אבל בהתמדה, הודעות ישירות על אינסטגרם הופכת פלטפורמת העברת הודעות חזקה, ורבים כבר רואים את זה כחלופה מצוינת FB Messenger או WhatsApp.

למעשה, לאינסטגרם יש כבר אפליקציית מסנג'ר עצמאית, עם זמינות (מוגבלת) ל- iOS. אז ב 2019, אנו עשויים לראות אינסטגרם מסירה את ההודעות הישירות מהפלטפורמה, ומציעה לנו יישום הודעות נפרד במקום – בדיוק כמו שפייסבוק עשתה לפני מספר שנים.

DM יכול להיות אלמנט נהדר עבור שירות הלקוחות, האנשת המותג, חקר קהל, הגדל המכירות והמרות, ועוד. השמיים הם הגבול!

 

נראה שאינסטגרם, המשרתת גם כמגשרת בין-דורית, אשר גם דור ה- X, גם דור ה- Y וגם המלניאלז חוגגים עליה, תהיה איתנו לעוד הרבה זמן.

נמשיך ונעדכן.

 



ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטליאיך לנהל ערוץ מותג באינסטגרם והטרנדים החמים ב- 2019

קבע פגישה ונייצר שיחה.

חייג עכשיו 050-8652302




×