בין אם אתה יזם, בעל עסק קטן, או חלק מחברה גדולה, השימוש בלינקדאין יכול לקדם את העסק שלך, מול לקוחות פוטנציאלים, מול שותפים עסקיים, ומול מועמדים לעבודה. למי שעוד לא יודע, הרשת החברתית לינקדאין עלתה לאוויר ב-2003, כשמטרתה לחבר בין אנשים, אך בניגוד למייספייס (הרשת החברתית הגדולה בזמנו), הכוונה פה הייתה לחבר בין אנשי מקצוע ואנשי עסקים. תוך מספר שנים לינקדאין הפכה לסיפור הצלחה, וכיום היא במקום ה-20 בפופולריות בעולם כולו (!).
אז למה לי להשקיע בדף לינקדאין לעסק?
זאת שאלה שאנו עדיין נתקלים בה, בעיקר בעסקים קטנים יותר, או עסקים שלא תלויים באינטרנט, והתשובה היא כי אלו הפנים המקצועיות שלך ברשת. למרות שבישראל השימוש בלינקדאין עדיין פחות נפוץ מבשאר העולם המערבי, אבל השימוש בה הולך וגדל. בחו”ל, לעומת זאת, אנשים משתמשים בלינקדאין בתחום המקצועי במספר דרכים:
איתור ויצירת קשרים עם שותפים עסקיים פוטנציאלים
מלבד 460 מיליון הפרופילים האישיים, קיימים היום יותר מ-4 מיליון דפים עסקיים, מכל רחבי העולם, והמספרים עולים כל יום. דף העסק שלך הוא הפנים של החברה שלך לא פחות מהאתר שלך. משקיעים רבים נוטים לגשת לדף הלינקדאין של הארגון לפני שהם מחליטים אם יש טעם להתקדם איתו. דף מושקע יזכה להרבה יותר עניין, וחברות ללא דף לינקדאין המנסות לפרוץ לשווקים בינלאומיים עלולות לאבד משקיעים פונטציאלים כיוון שהן נראות כאילו אין להם נוכחות מקצועית ברשת.
הצגת הכישורים של בעלי התפקידים בארגון
לאחר הקמת דף העסק, רצוי מאוד שכל בעלי התפקידים הבכירים (ועדיף שגם זוטרים) יוסיפו את הארגון לפרופיל שלהם. הפרופיל של בעלי התפקידים צריך להיות מעודכן ומפורט, ולתאר באופן ברור את ההיסטוריה התעסוקתית והכישורים שלהם. כל מי ששוקל לעשות עסקים, להשקיע, או להצטרף לארגון יכול לראות ולהבין את המרכיבים האנושיים של הארגון.
הפיכת הארגון למוביל-דעה
“מובילי דעה”, כשמם כן הם – מובילים את הלך הרוח בתעשייה בה הם פועלים. הדעות שלהם משפיעות על איך אנשים וארגונים פועלים בתעשייה. המשתמשים הרבים ברשת המקצועית של לינקדאין, עוקבים אחרי מובילי דעה, וקוראים בשקיקה את כל ההגיגים שהם מעלים לרשת. על-ידי כתיבת והעלאת תכנים איכותיים בעלי ערך מוסף, לא רק בבלוג החברה אלא גם בלינקדאין, מנהלי החברה יכולים לבסס את עצמם כמובילי דעה, ולמשוך הן לקוחות חדשים, משקיעים, ומועמדים מוכשרים.
פרסום תפקידים ואיתור מועמדים בארגון
פרופילים עסקיים יכולים לפרסם משרות פנויות בארגון, אשר נשלחות על-ידי האלגוריתמים של לינקדאין למועמדים עם ניסיון רלוונטי ואלו המחפשים תפקידים חדשים. אפשר לחשוב על המערכת של לינקדאין בתור חברת השמה מקצועית, ללא עלויות הגיוס.
משיכת מועמדים מועדפים לארגון
דפי לינקדאין מושקעים, המפרטים את יתרונות החברה נוטים למשוך מועמדים רבים, והודות למערכת הסינון של לינקדאין, קורות החיים אשר נשלחים אל הארגון דרך האתר לרוב יותר איכותיים, בהשוואה לאלו המגיעים ממקורות חיצוניים.
אוקיי, אז איך בעצם מקימים דף לינקדאין מקצועי?
התהליך של הקמת דף מקצועי איננו מסובך, אז בואו נפרק אותו לכמה צעדים:
- קודם כל, עלייך להיות בעל פרופיל לינקדאין אישי ולאמת את כתובת המייל שלך
- בצד ימין למעלה של הדף, לחצו על האייקון מעל work
- בתחתית התפריט שנפתח, בחרו ב- Create company page
- בחרו בכתובת URL לדף העסק שלכם (בדקו שאין כבר דף עם שם זהה)
- אשרו כי אתם מוסמכים לנהל את דף הלינקדאין של החברה
- לחצו על Create page
- לחצו על Get started והתחילו להזין את פרטי הארגון
אילו פרטים צריך להכניס לדף?
תוכן: ראשית, נצטרך להכניס את תיאור החברה. במידה והארגון פונה לשוק המקומי בלבד, אפשר להשתמש בעברית, אבל אם כוונתכם להתפשט אל שווקים בינלאומיים, הכניסו תיאור באנגלית. חשוב מאוד להקפיד שהניסוח תיקני, מדויק, ומושך. הנוסח מוגבל ל-2000 תווים, אז וודאו כי אתם כותבים קצר ולעניין. תארו את הארגון עצמו, את המשימה של הארגון, ואת המותג הראשי שלכם.
עיצוב: ראשית, העלו את לוגו החברה (המידות הן 400×400 פיקסלים) וודאו כי הוא קריא וברור. הלוגו יופיע לא רק בדף הארגון, אלא גם בניסיון התעסוקתי של כל עובד שכלל את הארגון. הלוגו גם יופיע כאשר אנשים יחפשו את השם שלכם בלינקדאין, ויקל עליהם לאתר אתכם במהירות. לאחר מכן, העלו תמונת רקע שתוצג בראש הדף שלכם. הפתגם הנודע אומר ש”תמונה שווה אלף מילים” – אז מומלץ בחום להכין תמונה שמייצגת את מהות הארגון. הגודל של התמונה צריך להיות 1536×768 פיקסלים.
נתונים נוספים: מלאו את מספר העובדים בחברה, סוג הארגון, היכן הוא ממוקם, וכן הלאה. ככל שתמלאו יותר פרטים, תשפרו את הנראות של הארגון. ארגון המראה שקיפות משדר אמינות ומקצועיות.
דפי מוצרים: דפים אלו יכולים לשמש הן בכדי להציג את מגוון המוצרים שהארגון מציע, והן בכדי לקדמם. ניתן להוסיף לכל מוצר את הלוגו שלו, וכן תיאור בן 200 תווים. אלו דפים אשר בעלי פרופילים פרטיים בלינקדאין יכולים לעקוב אחריהם במידה והם מעוניינים בהם. גם פה, שקיפות היא מילת המפתח.
מה עושים עכשיו?
אחר שמילאנו את כל המידע שאנחנו מעוניינים להציג, הגיע הזמן ליצור אינטראקציה עם העוקבים שלכם. בדומה לרשתות חברתיות אחרות, הפעילות הזאת כוללת העלאת מאמרים הקשורים לתעשייה, מאמרים המדברים על הארגון ועל מוצרי הארגון, ויצירת שיחות עם העוקבים אחרי הדף שלכם. השקיעו במאמרים המספקים ערך מוסף לעוקבים, הם יבססו את איך אנשים וארגונים אחרים יראו אתכם. התכנים שתעלו לפה הם פרסום מקצועי בחינם – אל תזלזלו בהם ואל תזניחו אותם.
עדכונים: העלו עדכונים על הארגון ומוצריו באופן קבוע. העלו נתונים סטטיסטיים על ביצועי הארגון – מומלץ שהם יהיו באופן ברור ומושך (לדוגמה, אינפוגרפיק). שאלו את העוקבים שלכם שאלות מעוררות מחשבה – שאלות פתוחות הקשורות לתעשייה וכדומה. הקפידו לענות למי שמגיב בדף – האינטראקציה עם הקוראים יכולה לשמש אתכם בעתיד לעדכונים יותר ממוקדים. העלו קישורים לבלוג החברה כאשר אתם מעלים מאמר חדש – לפי הסטטיסטיקאים של לינקדאין, קישורים אלו מכפילים את מידת האינטראקציה עם העוקבים שלכם.
עובדי הארגון: עודדו את עובדי הארגון להירשם ללינקדאין ולכלול את הארגון בדף שלהם, וכן לשתף את עדכוני הארגון ברשת שלהם.
נקודות גישה: צרו נקודות גישה לפרופיל העסקי שלכם באתר הארגון, בחתימות הדוא”ל של העובדים. לינקדאין אפילו יצרו דף אשר הופך את התהליך לפשוט ומהיר.
איך מודדים את יעילות הדף?
עכשיו שהשקעתם זמן ומאמצים בבניית הפרופיל של הארגון, צריך גם להיות מסוגלים למדוד את איכות האינטראקציה של הארגון עם העוקבים שלו. למזלנו, לינקדאין בנו מערכת ניטור מצויינת המספקת נתונים סטטיסטים על כל הפעולות שלכם בדף. עקבו אחרי הנתונים בדף הAnalytics ובדף הNotifications, ושנו או שמרו את האינטראקציות העתידיות שלכם בהתאם לנתונים.
עכשיו, למה אתם מחכים? פתחו דף עסק בלינקדאין עוד היום!