בנקים במדיה החברתית – היתכן?

בנקים במדיה החברתית

משחר ימי המדיה החברתית קיים ויכוח אם היא מתאימה לכל אחד. במיוחד אם כל אחד אומר גם מוסדות שלא נהנים מאהבת הציבור באופן מידי. מנהלי מותג רבים מתחום הפיננסים מתלבטים אם תחום הבנקאות/ ביטוח יכולים להפיק תועלת מפעילות ייעודית במדיה החברתית

לבנקים יש נקודת פתיחה בעייתית במדיה החברתית. מדובר בתחום משעמם, מעייף, שאת העיסוק בו מעדיפים אנשים לדחות למחר או לתת למישהו אחר, בטח לא להתעסק בו בזמן החברתי שלהם.  כמו כן השחקנים המרכזיים בו נתפסים לעיתים כאויבי הציבור והנושא עשוי להיות מאד רגיש אצל חלקים נרחבים מהאולוסיה, במיוחד בתקופות קשות. עם זאת מסתבר שעם קצת מחשבה על הלקוח והבנה של המקום אותו הבנק ממלא בחייו, אפשר לעשות נפלאות (כן בלי ניסים, אלא עם חשיבה).

סיטי בנק הוא אחד הבנקים שעושה שימוש רב במדיה חברתית על מנת ליצור קהילה סביב המותג . הבנק, בעקבות היותו נותן החסות של הוועד האולימפי של ארה”ב, השיק קמפיין בפייסבוק שבו הגולש בוחר ספורטאי בו הוא רוצה לתמוך, וככל שהוא ישתף, יצייץ ובקיצור יפיץ את הספורטאי שלו ברשת ככה יותר כסף יעבור לאותה תוכנית ספורט אותה בחר.

כמובן שהגולש גם יכול לזכות בפרסים כמו טיול למשחקי לונדון 2012 כדי לעודד את הספורטאי ועוד. הרי שילוב של פייסבוק ובנק זה בעצם שילוב של מדיה חברתית וכסף ואין כמו תרומה כספית חברתית על מנת לעורר פרסום ויראלי. רוצים גם? כנסו

אז נכון, תחרויות מושכות לייקים. אבל מה מעבר לזה? איך מנצלים את הרשתות החברתיות כמקום לפרסום ויראלי של משהו שקורה גם מחוץ אליהן? מה אתה בתור מנהל מדיה חברתית בבנק צריך לעשות? כבר פתחת דף פייסבוק, יש לך חשבון בטוויטר, בלוגים, סרטונים ביו טיוב וכל מה שרק המליצו לך לעשות כי “לכולם יש”…

אז זהו, שאתה צריך את המשהו האחד הזה שאין לכולם.

הבנק האוסטרלי NAB בהחלט יצא מהקופסא הבנקאית: מה הוא עשה? הוא פשוט נפרד מהבנקים האחרים והשתדל מאוד לא לפגוע ברגשותיהם… זה התחיל מ”ציוץ” בטוייטר שבו נכתב

“Sooooo stressed out. Have to make a tough decision and know I’ll probably hurt someone’s feelings. Arrggghhh.”

בהתחלה חשבו שמישהו כתב בטעות בשם הבנק, אולי עובד שרוצה להיפרד מהחברה שלו ובטעות נכנס לחשבון לא נכון בטוייטר… כבר פה מתחיל שיח על “מה קורה פה?” הרי אין כמו טיזר פשוט ליצירת המון סימני שאלה…

אחרי הטיזר הפשוט הם הראו לנו איך עושים את זה….  Watch and learn

NAB יצרו רמה של עניין והתרגשות בתחום השיווק הבנקאי. המהלך נחשב כהצלחה מסחררת בכמה רמות שונות. NAB השתמשו בתערובת של ערוצי פרסום והוכיחו שקמפיין שמופעל באמצעות מדיה חברתית יכול לגרום לבאז באוויר, בים, ביבשה…

בנק נוסף שערך שילוב של מדיה חברתית זה בנק FNBO. הבנק הזמין גולשים באמצעות פייסבוק להצהיר על הכוונה שלהם לחיסכון וככה אחרי שהם מצהירים מול כל העולם (ומול עצמם) יהיה להם יותר מוטיבציה לחיסכון. בעצם הבנק קורא לגולשים “לשים את עצמם קודם“.

הבנק עקב אחרי הגולשים באמצעות מדיה חברתית, הגולשים העלו סרטונים, שתפו את החוויה שלהם בבלוג וכד’.

זכרו: לא משנה אם הרעיון שלך נועד לעזור ללקוחות לחסוך, או לגרום ליותר לייקים ואהדה חברתית על ידי תרומות ותחרויות, או אפילו רעיון שצריך להיות באוויר, בים וביבשה תזכרו שהכל יכול להתחיל מציוץ אחד קטן ולהגיע רחוק מאוד.

הכי פשוט להרים אלינו טלפון

הירשמו למגזין שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שקורה בשוק

Open chat
היי , זה איתן!
אשמח לקצר לך את הקריאה ולהסביר הכל בשיחת טלפון..