פרסום בפייסבוק – מבחן התוצאה: 8 דרכים לשפר את המודעות שלכם

איך נדע איזו מודעה עובדת ואיזה לא? 8 דברים ששווה לנסות בדרך למודעה מנצחת

פרסום בפייסבוק ופרסום בכלל הם אינם מדע מדוייק. לצערינו אף אחד לא באמת יודע בוודאות מה יעבוד ומה לא, מה יביא הקלקות המרות ופעילות ומה ישאיר את המודעה מיותמת. יכול להיות שטעות הגהה שנשארה בגלל חוסר בתשומת לב תציל קמפיין ומהצד השני ייתכן שמודעה שכל אות בה תוכננה בקפידה והושקעו בה שעות של מחשבה רק תבריח את הגולשים.

אחד היתרונות הגדולים של הפרסום בפייסבוק הוא העובדה שהוא מאפשר ניסוי וטעייה. פייסבוק מאפשר לנו לנסח מספר בלתי מוגבל של מודעות ( קופי וויזואלים) להשוות בינהם ולהמשיך עם המוצלחות ביותר. מודעה מוצלחת מורכבת מהצעת ערך ייחודית, צבעוניות ( ויזואלית וטקסטואלית) שמושכת את תשומת הלב והנעה לפעולה. את החיבור של שלושת האלמנטים הללו ניתן לעשות בדרכים רבות מאוד שחלקן ישיגו לנו תוצאות מעולות וחלקן לא. שאלת מיליון הדולר: איזה ניסוח יניב איזו תוצאה.

את התשובה לשאלה הזו מרכיבים משתנים רבים מאוד שחלקם ברורים ולחלקם אין הסבר. האתר adespresso.com  מציע 8 אלמנטים ששווה לנו לבחון בבואינו לפרסם כמה נוסחים לאותה המודעה.

בכותרת:

  1. תשאלו שאלות במקום להצהיר הצהרות! שאלות גורמות לאנשים לעצור, לחשוב, להסתקרן ובכלל לעבד ולקלוט את המסר בצורה טובה יותר. אנשים לא אוהבים שמוכרים להם שאלות גורמות למעורבות. שאלה גורמת להם לחשוב (לעיתים בצדק) הם חלק מהדיון ומקלה את ההקלקה על המודעה.
  2. השתמשו בסופרלטיבים שליליים: מחקר של חברת המדיה אאוטבריין מצא כי ביצועיהן של כותרת שמשתמשות בשלילה טובים ב29% מכותרות שמשתמשות בסופרלטיבים חיוביים. כלומר במקום 5 דברים שיעזרו לכם לרזות נסו 5 טעויות שמונעות מכם לרזות.
  3. סדרו את מילים בכמה דרכים: בפרסום גם דברים קטנים ולא משמעותיים יכולים לעשות את ההבדל. גולשים רבים רק יסרקו במהירות את המודעה שלכם לפני שיתעמקו בה  ויכול להיות שיאבדו עניין כבר במילה הראשון שיקראו וינטשו, לכן שווה לנסות מספר מודעות שבכל אחת מהן סדר המילים שונה
  4. מילות מפתח: יש מילים שפשוט מושכות תשומת לב: חינם, זול, חדש, מתנה, הנחה, עכשיו, בלעדי וכיו"ב במידה והמסר שלכם תומך בזו. אל תהססו להשתמש בהם

בגוף המודעה:

  1. אותנטיות: עשו שימוש בעדויות של לקוחות מרוצים, ביקורת שנכתבה עליכם בעיתון, מחקרים לקוחות מעדיפים לבסס את החלטותיהם על ניסיונם ועדותם של אחרים
  2. תקשרו דחיפות/מחסור : עשו שימוש בביטויים כמו "רק היום", "יום אחרון", "מהדורה מוגבלת" וכיו"ב . תחושת דחיפות או מחסור מעלה את הנחשקות של המוצר בעיני הלקוח. מחקר שנערך בשנת 1975 ובקש מאנשים לדרג את טעמם של עוגיות. מצא כי עוגיות שהיו בצנצנת של 2 עוגיות קבלו ציונים גבוהים פי 2 מעוגיות בצנצנת של 10, למרות שהיה מדובר באותן העוגיות בדיוק.

הנעה לפעולה

כפי שנכתב בתחילה, הנה לפעולה היא חלק בלתי נפרד מכל מודעה מוצלחת, גם לכך יש דרכים ששווה לבדוק:

  1. השתמשו בכלים של פייסבוק: 
    פייסבוק מאפשר לכם להוסיף כפתור הנעה לפעולה בהתאם לתוצאה שתרצו להשיג
  • Shop Now
  • Learn More
  • Sign Up
  • Book Now
  • Download

האתר digital marker מצא כי ביצועיהן של מודעות שכללו בהן הנעה לפעולה היו גבוהים באופן משמעותי מאשר כאלו שלא היתה בהם כזו. לעומת זאת אתר adweek  קבל תוצאות הפוכות,  הפיתרון הוא פשוט לנסח מודעות בשתי הצורות ולהמשיך עם המודעה המוצלחת יותר

  1. הנעה לפעולה בגוף המודעה,בין אם החלטתם להשתמש בכפתורים המובנים של פייסבוק, ובין עם לאו. הוסיפו הנעה לפעולה כחלק מהמודעה. אך גם כאן חשוב לשים לב לניסוח. Adweek מצא כי שימוש בהנעה לפעולה בגוף ראשון השיג 90% יותר הקלקות משימוש בגוף שני, כלומר קריאת הנעה לפעולה כמו, התקן אותה באתר שלך הרבה פחות מוצלחת מאשר התקן אותה באתר שלי

 

לסיכום: אחד היתרונות הגדולים של הפרסום בפייסבוק הוא העובדה שהוא נותן לנו לנסות ובחון תוצאות של תוצרים אחד מול השני, יש המון דברים שאפשר וכדאי לבחון ולנסות, אם אתם לחוצים בזמן ואין לכם הרבה סבלנות אלו שבמאמר למעלה הם אלו שכדאי להתחיל בהם

הכי פשוט להרים אלינו טלפון

הירשמו למגזין שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שקורה בשוק

Open chat
היי , זה איתן!
אשמח לקצר לך את הקריאה ולהסביר הכל בשיחת טלפון..