פרסום בפייסבוק – איך עושים זאת נכון
יותר ממיליארד איש, מתוכם מעל 4 מיליון ישראלים משתמשים בפייסבוק. אז אם תרצו או לא תרצו, אם אתם מתחזקים פרופיל אישי או עסקי או בכלל לא, גם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצאים ברשת החברתית.
הבשורה הטובה היא שלפייסבוק יש מערכת פרסום שמאפשרת לכל אחד, לקדם את העסק שלו בצורה יעילה ומדידה מאוד שהיא גם קלה וידידותית למשתמש. מערכת הפרסום של פייסבוק נותנת לנו כמפרסמים כלים רבים על מנת לפרסם בצורה טובה ומדוייקת, בשביל לעשות זאת כמו שצריך בפייסבוק צריך לשים לב טוב לכמה דברים חשובים:
הטרגוט
אחד היתרונת הגדולים ביותר במערכת הפרסום של פייסבוק לעומת אמצעי פרסום אחרים הוא אפשרויות הטרגוט (התמקדות בקהל היעד, מהמילה targeting ) הרבות והמדוייקות שהיא מאפשרת. המערכת מאפשרת לבחור בקפידה את קהל היעד אליו אני רוצה לפרסם, ולפרסם רק לו מבלי לבזבז משאבים על פרסום לקהלים שאינם מעניינים אותי או שאני כמפרסם לא מעניין אותם
המערכת מאפשרת לנו לסנן את קהל היעד על פי קריטריונים דמוגרפיים כמו גיל, מין, מצב משפחתי מיקום גאוגרפי ושפה. אם תבקשו לפנות לקהל יותר מצומצם אך מדוייק יותר אתם יכולים לעשות זאת תוך סינון הקהל על פי קטגוריות רחבות של תחומי עניין (broad categories) כגון תחביבים, תעסוקה, פנאי, קניות, אופנה, ספורט ועוד וגם על פי תחומי עניין מדוייקים אף יותר ((persice interests המסננים את הקהל שלנו לפי מונחים שניתן למצוא על פי הפעילות שלו בפייסבוק על ציר הזמן שלו, על הקיר שלו, המידע שהם ספקו כשנרשמו אליה ואפילו לפי עמודי פייסבוק שהם אוהבים ( כך שאנחנו יכולים אפילו לפרסם בקלות לכאלו שאוהדים את העמודים של המתחרים הישירים שלנו או השירותים המשלימים שלנו)
אופציה נוספת לפרסום לקהל היעד שלי בצורה מדוייקת אפילו יותר, היא ע"פ כתובות דוא"ל או שמות משתמש בפיייסבוק (facebook id) כך שלדוגמא אם יש בידי כתובות מייל מלקוחות קיימים או מתעניינים אני יכול לדאוג שהם יחשפו למודעות שאני מפרסם בפייסבוק
בחירה נכונה של קהל היעד באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק, יכולה לא רק לחסוך הרבה כסף בפרסום אלא גם לגרום לפרסום שלך להיות אפקטיבי הרבה יותר וכמובן לקבל תוצאות טובות יותר
הויזואל
לגולשים בפייסבוק אין הרבה זמן וסבלנות, מחכות להם המון הודעות של חברים ומותגים אחרים שהם צריכים להספיק להתעדכן בהם בפיד שלהם. לכן עליכם למצוא את הדרך הטובה ביותר למשוך את תשומת ליבם. מחקרים מצאו כי לתמונה שתלווה את הפוסט או המודעה שלכם יש את ההשפעה הגדולה ביותר על ההחלטה של הגולש האם להתעכב ולקרוא אותם או לא.
השתמשו בתמונות בהם רואים אנשים (עם עדיפות לנשים), עדיף מחייכים ומאושרים כאלו שקהל היעד שלכם יוכל להתחבר אליהם ולהזדהות איתם, (כמובן שהויזואל צריך להיות מתאים לקהל היעד ולמוצר אותו אתם מפרסמים) בכל מקרה,אל תשתמשו בויזואלים כהים ועמומים, לא בכאלו שצולמו מרחוק, או בכאלו שצריך להתעמק בהם על מנת להבין מה אתם רוצים. השתמשו בתמונות ברורות,
נסו להיות מקוריים ולא להשתמש בתמונות שנראות כאילו נלקחו מתוך מאגרי תמונות (ככל האפשר), תמונות כאלו נראות לעיתים מזוייפות ועומדות בניגוד לתמונות האותנטיות שהגולשים רגילים לראות בפייסבוק ובכך לעורר אנטגוניזם אצל הגולשים
בדקו כמה תמונות בעבור כל קמפיין והריצו אותם במקביל במספר קמפיינים . מהר מאוד תוכלו לדעת איזו מתמונות עושה עבורכם עבודה טובה יותר ולהמשיך רק איתה.
טקסט
כאשר אתם כותבים את הטקסט למודעה חשוב שתהיו ברורים מאוד, אל תצפו מהקהל שלכם לנחש למה התכוונתם. הטקסט במודעה שלכם צריך להיות קצר ולעניין ( בעיקר כאשר אנחנו מדברים על מודעות צד בהם יש עומדים לרשותינו רק 25 תוים לכותרות ו90 תוים לטקסט הרץ). התאימו את הטקסט שאתם כותבים למטרה אותה אתם רוצים להשיג כתוצאה מפרסומה. המודעה צריכה לענות על לפחות אחת מהשאלות הבאות ( תלוי במה שאנחנו רוצים להשיג כתוצאה מפרסום המודעה)
הגולש צריך להבין מהר מאוד מי מפרסם, מהו מפרסם מה הוא רוצה ומה לו ( לגולש) יש להרוויח ממה שפורסם.
הניעו לפעולה – אל תשכחו את המטרה שלשמה פרסמתם את המודעה, האם אתם רוצים שהגולש יעשה לכם לייק לעמוד? האם אתם רוצים שהגולש ישאיר לכם פרטים? לא משנה מה מטרת הפרסום, חשוב שגם הגולש ידע מה עליו לעשות במקרה שהוא מעוניין במה שאתם מציעים, פשוט ציינו זאת במודעה, עשו לנו לייק, לחצו לפרטים, השאר פרטים כאן וכיו"ב
לבסוף בדקו את הטקסט לפני הפרסום, שאלו חברים/ קולגות וכיו"ב מה הם מבינים מהמודעה שלכם? האם היא מספיק ברורה. במידה והם אינם מבינים את כוונתכם, שנו את המודעה
אל תפחדו לבחון כמה נוסחים שונים, כפי שהמלצנו בבחירת התמונות, גם כאן, תוך יום או אפילו פחות תוכלו לבדוק איזה נוסח מביא לכם את התוצאות הטובות והרצויות ביותר
ניהול + תיקון
מערכת הדוחות של פייסבוק מאפשרת לנו להשוות בין כל מודעה מודעה ולראות איזו מהן מספקת לנו את התוצאות הטובות ביותר, המערכת מאפשרת לנו לדעת כמה אנחנו משלמים לכל חשיפה, לכל קליק, לכל לייק ואפילו לכל ליד. לכן כאשר דברנו על התמונה, הטקסט המרכיבים את המודעה שלנו, המלצנו לייצר כמה אופציות ולהוציא כסף רק על המודעות שבאמת מביאות לנו תוצאות. (אותו הדבר ניתן לבצע גם עם קהל היעד, לפרסם לכמה קהלי יעד ולראות איזה מהם מביא לנו את התוצאות הטובות ביותר). עקבו אחרי התוצאות שאתם מקבלים, האם הן עומדות ביעדים שהצבתן? האם הם משיגות את המטרות שלשמן אתם מפרסמים? אם לא , אז זה בדיוק הזמן לתקן במידה והתשבה חיובית אז יופי, אבל חשוב להמשיך לעקוב, כי התוצאות הן עניין דינמי ויכולות להשתנות וחשוב שתהיו שם כשזה קורה כדי שתוכלו לתקן
לסיכום ניתן לומר שמערכת הפרסום של פייסבוק נותנת בידינו את כמעט את כל הכלים שמפרסם (קטן או גדול) צריך. הטרגוט המדוייק, היכולת לייצר בקלות מגוון גדול של מודעות למדוד את הצלחתן לשנות ולשפר את התוצאות, יחד עם העובדה שניתן למצוא "כמעט את כולם" ברשת של צוקרברג וסכומי המינימום הנמוכים הנדרשים על מנת לפרסם בה, הופכות את פייסבוק למדיית חובה בכל מסע פרסום