חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטליאיך ליצור משפך תוכן שמייצר שיח

אנשים מתחילים להבין את הערך של תוכן אמיתי והאפשרות לגרום לו לבלוט עם שיווק נכון לתוכן (Content Marketing). במקום להפיץ כמויות גדולות של מסרים שיווקיים, עסקים וחברות בוחרות להציג את המסר ואת המוצרים באמצעות תוכן. שיווק התוכן שלכם זו הדרך הטובה ביותר לעורר את הצמיחה של המותג אם הוא נעשה בצורה הנכונה

אסטרטגיית תוכן

חברות ועסקים כבר הבינו שבעידן החדש צריך לעשות שימוש מדויק יותר בתוכן והמון אתרים פשוט מוציאים כמויות גדולות של תוכן בלי לברור ובלי לחשוב על המשתמשים ומה שהם צריכים, הכל נראה פחות טוב – התוכן נראה לא ברור, לא מקצועי ולא משרת אף אחד, מה שמראה לנו עד כמה האיכות חשובה, הרבה לפני הכמות. מטרה עיקרית של חברות ומנהלי מותגים היא לייצר שיח בין הגולשים שמשפר את התקשורת בין הברנד לקהל, מסייע לגולשים בפתרון הבעיות שלהם ומגדיל את הברנד.

איך יוצרים תוכן שמייצר שיח?

כמות התוכן הדיגיטלי שאנשים צורכים מגיעה לשיאים חדשים. לצד כמויות עצומות של פוסטים באתרי אינטרנט, גם ברשתות החברתיות מופץ כמויות גדולות של תוכן ולמרות שצריכה רבה של תוכן זה אמנם סימן טוב אך מאוד מקשה על מותגים ליצור תוכן איכותי, מדויק ללקוח ובולט בין שאר המידע שמסתובב בחוץ. הנה 3 עקרונות מרכזיים שעוזרים לייצר תוכן לגולשים שלכם שמייצר שיח איכותי ובאמת יעיל עבורם:

  • כתבו על רזולוציות הנושאים הכי נמוכות – יצירת תוכן שפונה לכל הקהל שלכם היא כמעט בלתי אפשרית, לרוב האנשים יש את הדרך המועדפת שלהם לצרוך תוכן סרטונים, מאמרים, פודקאסטים וכדומה). לכן, במקום לנסות לייצר תוכן שיתאים לכולם, מומלץ להתמקד ביצירת תוכן ייחודי לפלח קטן יותר של קהל כדי לייצר יותר מעורבות ולחבר את הקהל לברנד.
  • דברו על נקודות הכאב הגדולות ביותר של הקהל שלכם – דרך מצוינת להבליט את התוכן שלכם ולייצר מעורבות של הגולשים היא להסתכל על המוצר או השירות שאתם מספקים ולהנגיש אותו ברמת הפתרון לבעיית הגולשים דרך תוכן. בדרך כלל, רוב המתחרים שלכם ינסו לפתור בעיות של הקהל שלהם באופן כללי ולכן מיקוד המאמצים שלכם לפתור בעיות נקודתיות יעזור לתוכן לבלוט, לייצר מעורבות ובסופו של דבר גם להמיר גולשים ללקוחות.
  • צרו תוכן ייחודי שמחדש לגולשים – כמעט בכל תעשייה היום כבר מתחילים לעשות שימוש בתוכן ולייצר כמויות גדולות של תוכן כתוב ותוכן וידאו. הדרך הטובה להפוך את התוכן שלכם ליותר מדובר הוא לחדש משהו לגולשים. כל דבר שתצרו ויכול להרחיב לגולשים שלכם את מאגר הידע בנושא שמעניין אותם ייצור אימפקט משמעותי עבורכם.

איך הופכים את התוכן שלכם לבעל ערך לגולש?

אפשר לומר בוודאות שאין נוסחה אחת ליצירת תוכן עם ערך, שבאמת משנה משהו בחשיבה או באופן פעולה של הגולשים, חשוב לעשות שימוש מגוון בנושאים שאתם בוחרים, לשלב בין פורמטים שונים של תוכן ולשים לב למשתמשים ומה שהם באמת מחפשים. הדרכים הטובות ביותר להפוך את התוכן שלך לבעל ערך משמעותי לגולש הן:

צרו תוכן שרלוונטי לברנד שלכם – חברות שינסו לקדם את התוכן או המוצרים שלהם באמצעות סוג מדיה או טון כתיבה שלא תואם להם יגרמו לגולשים להבין שאין קשר בין התוכן למותג עצמו. אופן ייצור התוכן, התוכן עצמו ואופן הפצת התוכן משתנים בין מותג למותג. לדוגמה: חברת סטרטאפ תרצה להפיץ את התוכן שהיא מייצרת בלינקדאין בעוד שחנות איקומרס תרצה להפיץ תוכן בטיקטוק, בפייסבוק ובאינסטגרם.

צרו תוכן שעוזר לגולשים שלכם להתמודד עם הבעיות שלהם – כמות התוכן שנמצאת באינטרנט והיא לא איכותית, מפוזרת ולא מעבירה שום ערך מוסף היא פשוט עצומה. בעלי אתרים כל כך לחוצים להוציא כמה שיותר תוכן שבנוסף לפרסום התוכן בפלטפורמות לא נכונות גם איכות התוכן באמת נמוכה. לכל פיסת תוכן שכתבתם והקלטתם צריכה להיות סיבה. אם אתם מייצרים תוכן ומזהים את הערך שבתוכו או שפותר בעיה פרקטית לקהל היעד שלכם – אל תייצרו את התוכן. הסיבה ליצירת התוכן צריכה להיות משמעותית אחרת אין סיבה ליצור תוכן שלא יהיה רלוונטי לקהל שלכם.

מקסמו את כמות האנשים שנחשפים לתוכן – לאחר שקבעתם את אסטרטגיית התוכן שלכם, יצרתם כמויות של תוכן רלוונטי שפותר בעיות לגולשים ובניתם לוח זמנים לפרסום התוכן נשאר לכם רק לוודא שכמות גדולה של אנשים נחשפת אליו. פוסטים, מאמרים, פודקאסטים, סרטונים שהופכים לוויראליים פעם אחת או פעמיים זה נחמד, אך כדי באמת לעשות את קפיצת המדרגה אתם צריכים לחשוף כמה שיותר גולשים רלוונטיים לתוכן.

תוכן שיווקי - content marketing

ניתן להפיץ את התוכן שלכם ליותר קהל שמתאים למותג על ידי קידום ממומן של הפוסטים עם טרגוט נכון של קהל, פרסום בקהילות סושיאל רלוונטיות, פרסום לרשימת תפוצה דרך המייל ועוד.

לסיכום

המרוץ על תשומת לבם של גולשים לא נגמר אף פעם. עוד ועוד עסקים ובעלי אתרים מייצרים כמויות עצומות של תוכן ולפעמים שוכחים לשים דגש על הדבר הכי חשוב – איכות התוכן ורמת הרלוונטיות שלו. במאמר עברנו על העקרונות החשובים של יצירת תוכן שמייצר שיח בין הגולשים למותג וגם שיח של הגולשים עם עצמם. הגברת המעורבות של הקהל שלכם תעזור לכם לבנות ברנד איכותי לטווח הרחוק.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בקידום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום ממומן בפייסבוק, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שרת וירטואלי בענן ואחסון אתרים בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.



ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטליאיך ליצור משפך תוכן שמייצר שיח

    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×