חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטלישיחה שזוכרים, אתר שמבקרים

לא חשוב מה אתה מוכר, אם אף אחד לא מכיר אותך, ממילא לא יהיה מי שיקנה. הסימן הכי ברור לכך שמכירים אותך הוא שמדברים עליך והיכולת להפוך את המוצר שלך לשיחת היום היא הקו הדק המפריד בין הצלחה שיווקית לכישלון מסחרר. המפתח להצלחה בשדה הקרב הפרסומי הוא השילוב של שני מרכיבי המכירה: ה – ‘מה’ וה – ‘איך’.

דרך אחת לבלוט, שלא תלויה במה אתה מוכר, היא פשוט להיות בכל מקום. זה כמובן דורש תקציבי ענק ואומר שבעצם, רוב האנשים שנחשפים אליך הם כאלו שממש לא מתעניינים בך. רוב האנשים האלו לא רואים אותך, לא שמועים אותך וממילא גם לא ידברו עליך.

דרך אחרת היא פנייה ממוקדת לקהל יעד של אנשים שמאוד מתעניינים בך. אנשים כאלו מחפשים אותך, רוצים לדבר איתך ומדברים עליך. אין שום צורך להשקיע תקציבי עתק במסעות פרסום, את האנשים האלו מעניין לדבר איתך ישירות. בשביל האנשים האלו אתה חדשה חמה.

אבל כאן נכנס ה – ‘מה’. קהל היעד שלך מצפה למשהו שיעורר אותו. אתה צריך להביא בשורה, להיות שונה, בלתי צפוי, מפתיע. הקהל שלך מצפה שתביא לו משהו שהוא לא ציפה לו. זה יכול להיות מוצר חדש אבל יכול גם להיות צורת שיווק מהפכנית, סיפור הפורט על נימי הרגש הדקים ביותר או כל פנייה אחרת שלא ניתן להתעלם ממנה או להישאר אדישים לה.

ומפה מתחיל כדור השלג להתגלגל מעצמו. ברגע שהצלחת להפתיע את קהל היעד שלך הם יתחילו לדבר עליך. בשלב הזה אתה צריך להישאר מחובר, להגיב, להמשיך ולהזין אותם ולראות איך, במהירות גדלה והולכת, פורצת השמועה אל מעגלים רחבים יותר ויותר של צרכנים.

כל זה רעיון זה נכון גם לעולם הפרסום ברשת. בידי המוכר האפשרות לבחור להצטרף למלחמת הפרסום האגרסיבי הכולל תחרות על מודעות בעמודי חיפוש, שיבוץ באנרים באתרים מובילים או  לפנות ישירות לקהל היעד שרק מחכה לחדשה החמה הבאה.

אוקיי, בחרנו באפשרות השניה. איך עושים את זה?

הרשת מספקת דרכים רבות להגיע אל קהל היעד המבוקש. כלים כמו: פורומים, פייסבוק, בלוגים – המייצרים באופן טבעי מיני קהילות בעלות עניין משותף. הפצת הבשורה בתוך קהילה כזו תוך מילוי ציפיית הקהילה לקבל משהו שלא ציפו לו, תבטיח את התעוררות השיחה. ליבוי האש באמצעות חדשות ועידכונים תבטיח שהשמועה תמשיך ותתפשט מעבר לקהילה הראשונית אל גולשים נוספים.

גם ברשת, לא חשוב מה אתה מוכר, חשוב כמה אנשים מבקרים באתר שלך. אתר ללא תנועה הוא למעשה אתר מת, גם אם מדובר באתר הכי יפה באינטרנט. הבחירה גם כאן היא בין להצטרף לכלל ולהפוך לחלק מהרקע או להעיז, לחדש, לרענן, לדבר ישירות אל האנשים שרוצים לשמוע אותך ולהתחיל לבלוט.

לסיכום, סת’ גודין מציג את הרעיון של לבלוט מתוך הכלל בהרצאה שערך במסגרת TED.

 



    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×