חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטלימשפיענים: אתגר ה-ROI ומה הופך קמפיין משפיענים לכל כך אטרקטיבי

שיווק משפיענים נועד להתחבר לקהילה קיימת של עוקבים מעורבים במדיה החברתית. המשפיענים מוגדרים כמומחים בנישות שלהם, ומותגים המעוניינים “לרכב” על המומחיות הזו. אנשים אלה משפיעים על קהל שאולי אתם מנסים להגיע אליו ויכולים בהחלט להועיל בשיווק לאותם קונים.

כיום, זה כמעט בלתי אפשרי להיות חלק מהעולם של שיווק ברשת בלי לשמוע על הכוחות המיסטיים החמקמקים, לכאורה של שיווק משפיענים.

נשאלת השאלה, האם הטקטיקה עמוסת הבאזז הזו של שיווק משפיענים אכן שווה את הזמן והאנרגיה המושקעת בה?

לפי מחקר שנערך לאחרונה על ידי משווקים ממגוון תעשיות, 94% מהם טענו כי שיווק משפיענים אכן היה אסטרטגיה יעילה לקמפיין כזה או אחר שאותו ניהלו. אלה נשמעות בהחלט חדשות נהדרות עבור המשווקים – האמנם?

לא כל כך מהר. למרות שרוב המשווקים מאמינים כי שיווק משפיענים הוא טקטיקה ברת קיימא, עדיין מדובר באתגר לא פשוט בכל הנוגע למדידה מדויקת של ה- ROI של הקמפיין המשפיענים כזה או אחר, ללא כל קשר לתעשייה הספציפית.

למעשה, 78% מהמשווקים אמרו כי קביעת ההצלחה של קמפיינים שיווקיים המשפיעים תהיה האתגר המשמעותי ביותר עבורם לשנה הקרובה.

כך שלמרות שהיתרונות המוחשיים של שיווק משפיענים – מעורבות עוקבים, תנועה ויצירת תוכן אותנטי יותר – נראים ברורים, עדיין יש עוד עבודה רבה בהפיכת צורה זו של קמפיין למדידה עבור משרדי פרסום, משווקים ומותגים כאחד.

בואו נחזור רגע להתחלה. איך בדיוק מוציאים לאור קמפיין משפיענים, ואיך זה שונה מדגם הפרסום המסחרי של שימוש בסלבריטאים?

ניתן בהחלט לומר שיש חפיפה מסוימת בין המלצות ידוענים לקמפיינים שיווקיים הכוללים משפיענים. 

ההבדל המשמעותי הוא שמעריצי/עוקבי המשפיענים סומכים כי המלצתם על מוצר או מותג מגיע ממקום נחקר והוליסטי יותר, ולא ממשהו פשוט וקר כמו חוזה חתום בין מותג לאדם בעל השפעה.

זה נכון שגם בקמפיין משפיענים מתקיים הסכם רשמי בין שני הצדדים, אך משפיענים נוטים להיות בררניים יותר ביחס לשייכותם למותג מסויים, ובוחרים להצטרף כשותפים למותגים המשקפים את המותגים האישיים והייחודיים שלהם ולא יגרמו לסלידה או להתעלמות אצל העוקבים שלהם.

עם התבונה הזו, הנה ארבעה דברים שצריך לזכור כשמשיקים קמפיין שיווק משפיענים:

  • מומחיות: האם תוכן הקמפיין שלכם יהיה תואם לתוכן שמגיע מהמשפיען הזה, בהתחשב במה שהוא או היא מפורסמים?
  • תפוצה: האם משפיען זה יכול להגיע אל הקהל שלך? האם יש לאותה משפיענית ספציפית תפוצה בערוצי המדיה החברתית בה הקהל שלכם מבלה את זמנו?
  • דמוגרפיה: האם העוקבים של אדם זה דומים לקהל של החברה שלך או של המותג אותו אתם מקדמים? האם הוא או היא משפיעים על אותם אנשים?
  • מוניטין: האם משפיען זה נהנה מדעת קהל חיובית? האם תהילתו מפוצלת בין הערצה לגינוי, או שמא מדובר באדם בעל הערכה גורפת? 

מן הסתם, משפיען בעל הערכה אצל קהלים שונים הוא האידיאל, על מנת לא ליצור מצב בו אתם מרחיקים לקוחות פוטנציאליים.

במילים אחרות, המלצות על מוצרים על ידי משפיענים מפורסמים עוסקות פחות במעורבות ויותר בחיבור לתהילה וההכרה בשמו של אדם, למותג מסוים – ללא קשר למי שעוקב באופן ספציפי אחר קריירה שלו או שלה.

עבור מותגים, סוג זה של קמפיין עוסק יותר בתפיסת תשומת הלב של קהל רחב מאשר בהקפדה על נישה מסוימת.

כדי לתת לכם מושג כיצד מותגים – גדולים וקטנים כאחד – ממנפים את כוחם של המשפיענים במאמצי השיווק שלהם, הנה לפניכם דוגמה נוספת של קמפיין מונע השפעה. החליטו בעצמכם: האם שיווק משפיענים באמת שווה את ההייפ?



ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטלימשפיענים: אתגר ה-ROI ומה הופך קמפיין משפיענים לכל כך אטרקטיבי

    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×