חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטליהעברת מסר באמצעות רשתות חברתיות- סיפורה של גרטה תונברג

איך כוכב אחד מעז?

סיפורה של גרטה תונברג: מסר שמגיע לכל העולם.

גם אם אתם גרים במערה  או שהפסקתם לצרוך כל מדיה חברתית, הייתם שומעים על גרטה תונברג בת ה -16, שנאמה באו”ם. מאמר זה אינו עוסק באג’נדה שלה, אלא הוא אוסף של טיפים שנאספו מהגישה שלה וממה שאנו חושבים שצריך לעשות כדי לזכות בלבבות של אנשים רבים דרך המדיה החברתית.

  1. השתמשו בעובדות

נרטיב מבוסס עובדות תמיד יהיה בעל רגליים חזקות יותר ויהדהד בצורה יעילה יותר מזו שעשויה מדעה בלבד. גרטה קיבלה את הנחת היסוד הזו ולכל מה שהיא אומרת יש עובדות מרכזיות בסיפור.

  1. רגש ותשוקה

זה בסדר לתת לרגשות ולתשוקה מקום בהעברת המסר, זה משפר את האמונה של האדם ואת האמינות של מה שאומרים. תמהיל חסר רגשות בדרך כלל ייפול.

  1. פרובוקציה מקבלת תשומת לב

אם אתה צופה בנאומיה של גרטה, היא משתמשת בחכמה בפרובוקציה כדי לתפוס את תשומת ליבם של צופיה. מסגרת הנאום שלה באו”ם סביב “איך אתה מעז” הייתה פרובוקטיבית, מבלי להיות מתבכיינת או אגרסיבית מדי.

  1. אל תתנו לאילוצים שלכם להכביד עליכם

במקרה של גרטה, היא פשוט תלמידת בית ספר בת 16. ללא מומחיות רבה בנושא. לא עומדים מאחוריה גיבוי של ישות גדולה או סכומי כסף עצומים, וזה לא עצר אותה.

  1. אנשים כאמצעי להעברת המסר

הכוח האמיתי של המסר מגיע מאנשים, אנשים שעל בסיס יומיומי בוחרים להפיץ את המסר שמהדהד להם, דרך החשבונות שלהם ברשתות החברתיות. כי אם אתם מאמינים במשהו כל כך חזק, אתם רוצים שכל העולם ידע, כמו שראינו עם ההודעות של גרטה.

  1. העדיפו מסר מאורגן על סגנון מתחכם

חשוב לחתוך דברים שיכולים להסיח את הדעת מהמסר העיקרי, כמו משחקי מילים שאולי משעשעים, אך בדרך כלל לא יוצרים ערך ממשי אמיתי.

  1. הציגו פתרונות, מעבר להצגת הבעיה

מה שגרטה עשתה בצורה נפלאה זה להצהיר על הבעיה סביב שינויי האקלים והשפעתה על העולם ועל עתידו. מטבע הדברים, היא לא מומחית או מדענית אקלים ולכן היא מדגישה כל הזמן את הבעיה בלבד. בשלב מסוים, דיבור על פתרונות יהיה חשוב גם הוא להפוך את הדיבור לפעולה בשטח.

  1. מתשומת לב לתוכניות הניתנות לביצוע

בכדי ליצור השפעה מתמשכת, יש לתעל את תשומת הלב שנוצרת לתוכניות קונקרטיות שניתן לבצע אותן, אפשר גם ע”י מומחים שמכירים את הנושא היטב. ואולי מועבר דרך הקול והתשוקה של גרטה.

  1. תן לאחרים להיות שותפים ולהגדיל את הסיפור שלך

שום דבר לא מניע מעורבות ומחויבות לרעיון כמו הרגשת הבעלות. לכן חשוב לבנות קבוצות סביב הנושאים של רעיון הליבה ולתת להם לשזור את הסיפור שלך לשטיחים משלהם. זו דרך נהדרת לשמור על רעיון חי ומשגשג.

  1. שמור על דעתך ועמדתך

בעוד שגרטה אולי החלה לבד על בסיס אינטרס או דאגה שלה לגבי ההשפעות המזיקות של שינויי אקלים, סביר להניח שהיום היא מנוהלת מבחינת מה שהיא אומרת, איך היא אומרת את זה, למי ואיפה. אפילו לנשיאים ומנהיגי תאגידים יש מחשבות ומאמנים כך שזה לא יוצא דופן. מה שחשוב הוא להקפיד על הנרטיב עצמו ולהקפיד על השימוש בו כדי לשרת את האינטרסים שנרצה.

 

 



ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטליהעברת מסר באמצעות רשתות חברתיות- סיפורה של גרטה תונברג

    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×