חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו

כל מה שאתה צריך לדעת אם יש לך בלוג

רבים וטובים מאתינו כותבים בלוגים. חלקנו עושים זאת על מנת לתת דרור לציפור הנפש, חלקנו בשביל לזכות בביטים של תהילה או בשביל לקבל קצת תשומת לב ולהאדיר את שמנו. אחדים מאיתנו בשביל לקוחות או כי מישהו הבטיח לנו שזה פעם זה עוד ישתלם לנו.

לא משנה מאיזו סיבה אתם עושים זאת או חושבים לעשות זאת , כולנו כבר יודעים שממדובר בעבודה שעשויה להיות סזיפית ומתישה ולפעמים נדמה לנו שאנחנו כותבים לקיר ובוכים למגירה. לכל אלו אשר מזדהים עם שורות אלו אספנו עבורכם את הטיפים הכי טובים ושימושיים שיעזור לכם להפוך את הבלוג שלכם לפנסיה שלכם או לפחות לזכות בקצת טראפיק וכמה תגובות.

  1. מיקוד: בלוג יכול לעסוק בכל נושא שבעולם אבל הבלוגים הטובים ביותר עוסקים בתחומים מוגדרים ומרכזים סביבם קהל נאמן המחפש תוכן מוגדר. לרוב, הבלוג הוא לא על הכותב אלא על נושא שהכותב מתמחה בו או רעיון שהוא מבקש לקדם. הצעד הראשון לבלוג מוצלח הוא גיבוש ברור של האג’נדה שלו. לא רק בשביל הקוראים שלך , אלא בעיקר בשבילך.
  2. קור רוח :  יצירתיות ולחץ מעולם לא היו חברים טובים ואין שום סיכוי שתצליח לייצר משהו טוב תחת הלחץ לפרסם. למרות העצה בסעיף הבא , הפרסום צריך להיות מבוסס רעיון מעניין. הקוראים שלך , בניגוד לרובוטים  או עכבישים למיניהם מחפשים קצת יותר מאוסף מילות מפתח ורעיונות לעוסים. לקהל הקוראים האנושי שלך איכות חשובה מכמות.
  3. שגרה :בלוג מוצלח דורש תחזוקה. גם שלא ממש בא לך. גם שאתה מרגיש שאף אחד במילא לא קורא. שגרה באה לידי ביטוי בכמות תזמון שעות העבודה שאתה מקדיש לכך ובתדירות הפרסומים. כמו כל רץ מרתון טוב אתה צריך לזכור שאתה יוצא לרוץ גם אם יש גשם וגם אם אתמול בלילה שתית בירה אחת יותר מדי. הקוראים שלך ממתינים לך. אל תיתן לשגרה לכפות עליך פרסום גרוע אבל תכבד אותה ותשתדל לעמוד בה. היא מייצגת את רצון הקוראים שלך.
  4. תנועה מגוונת: הבלוג שלך צריך תנועת גולשים. ותנועת גולשים לא בונים ביום אחד ולא ממקור אחד. תעבוד בסבלנות אך בעקביות. תביא תנועה של גולשים מגוון מקורות חיצוניים. אל תחפש את הזהב במקום אחד אלא תפנים שאת הים אתה תשיג רק אם תשכיל לאגור הרבה טיפות קטנות של תנועה. קצת מפה וקצת משם . לכל מקור יש את האיכויות שלו והמגרעות שלו ואתה צריך הכול מהכול.
  5. קישורים פנימיים ומילות מפתח: יש להקפיד על השימוש במילות מפתח רלוונטיות לאג’נדה של הבלוג או לפות לנושא הפוסט. יש להוסיף קישורים פנימיים לנשאים דומים בבלוג עצמו. זה בעיקר בשביל גוגל וגם קצת בשביל הקוראים . אבל הי, בואו לא נשכח מי כאן המלך.
  6. להתעדכן אצל אחרים : למרות מה שאימא שלך אמרה לך לאורך כל השנים, אתה לא הילד הכי חכם בכיתה או לפחות לא הילד היחידי הכי חכם בכיתה. צא ולמד. הכר את הבלוג ספירה ואת הבלוגרים האחרים. סביר להניח ששם תמצא את ההשראה ואת הרעיונות הטובים ביותר, הן לפוסטים חדשים והן לשיפורים בבלוג שלך. אחרי שלמדת את הסביבה, צור קשרים עם אלא ששיכים לתחום שלך או שיש להם קהל יעד משותף ופרסם אצלם פוסט אורח. לאו דווקא אצל הגדולים, אלא אצל הדומים.
  7. תיראה איך אתה נראה : נכון, בלוג הוא לא אתר מותג או מלכודת מכירות  נוצצת. אנשים באים בגלל האופי ולא בגלל היופי, אבל אל תטעה. ככל שתראה טוב יותר, אנשים יאהבו אותך יותר ויכבדו אותך יותר. אין צורך ברעש וצלצולים אבל בהחלט יש צורך בחדשנות , חן, ניקיון וסדר ואולי אפילו איזה פריט לבוש ייחודי. שיחשבו שאתה מגניב אבל שלא יחשבו שאתה מתעסק בזה כל היום.
  8. KEEP IT SIMPLE  : צא מנקודת הנחה שלאף אחד, במיוחד בחודשי הקיץ החמים, אין כוח לחשוב או לפצח רעיונות מורכבים. תעשה את זה פשוט קל ונוח. יש לך משהו להגיד ? תגיד זאת בקצרה ותעשה זאת מדויק. אל תסמוך עליהם שהם יפצחו את המח הגאוני שלך ולכן גם תקפיד לחבר את כל החלקים ככה שיהיה וקל למצוא ולהתמצא.
  9. זה עולם של שיתוף: תעשה את זה נח לשתף. בכל מקום ובקליק אחד , לזירות המרכזיות בהם ניתן למצוא את הקוראים שלך. מיילים, סלולר, רשתות חברתיות. העיקר שיהיה בלחיצת כפתור
  10. תבנה קהילה :תענה כששואלים אותך ותגיב כשמגיבים לך. תפרגן לתורמים לך, תארח את החברים שלך , ותקטין את האגו שלך. בלוגר טוב צריך להיות יצור חברתי. אדיב , מעניין, נחמד למאזיניו ומועיל למכריו. הקהילה סביב הבלוג היא עצם קיומו. תקפיד לנהל אותה באותה מסירות בה אתה מנהל את הבלוג שלך .

והכי חשוב ומעל הכל:  שיחה , שיחה ושוב שיחה. צא מהחור שלך ולך דבר על הבלוג שלך ברחבי הרשת . הי , אולי אפילו תכתוב את הפוסטים מראש מתוך מחשבה  שיהיה אפשר לדבר עליהם ברחבי הרשת , להפנות אליהם ולקשר אליהם מבלוגים ופורומים בלי שזה יראה מאולץ. תזכור שהשיחה היא המפתח להצלחה. או כמו שאוהבים להגיד אצלנו, “פרסמת ולא דיברו על זה? לא פרסמת!”



    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×