חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטליהשגריר הוא הפרזנטור החדש

הפרזנטור של המוצר בעולם החברתי הוא המשתמש הראשון לאמץ אותו. דאג לבחור את הפרזנטור הנכון.

בפרסומת לקפה עם ג’ורג’ קלוני, מה שחשוב הוא ג’ורג’ קלוני. הרעיון המטופש אך היעיל להפליא קובע: אם הוא שותה את זה אז גם לי כדאי. אולי יש קפה טעים יותר או מכונה משוכללת יותר אבל היי… ג’ורג’ קלוני. אדרבא, יכול להיות שג’ורג’ קלוני בכלל לא אוהב קפה ואני לא בטוח עד כמה הוא מבין בקפה אבל היי… ג’ורג’ קלוני. אם גייקוב, חקלאי אלמוני מצפון מונטנה, היה מופיע בפרסומת יש מצב שהייתי מוותר.

הפצת השמועה על המוצר שלך יכולה להגביר את המכירות. הפצת השמועה על ידי מובילי דעת קהל ברשת תגביר את האפקט הזה פי כמה.

המפרסם צריך למצוא את ה”ג’ורג’ קלונים” שלו שמעכשיו יקראו “קלונים” או ביחיד “קלוני”. אותם אנשים שהמלצה שלהם על מוצר מסוים שווה קנייה על ידי אנשים אחרים. ההבדל המשמעותי בין הקלוני המקורי לקלונים הללו הוא שבעוד הקלוני המקורי עובד על פי חוזה פרסום ועבור טונות של כסף, הקלונים עושים את זה כי זה מה שהם אוהבים לעשות. לא צריך לשלם להם או לשכור אותם אבל צריך להשקיע בהם בדרכים אחרות.

לחלק דוגמיות זה תמיד טוב. המלצה על מוצר לאחר ניסיון שימוש בו היא אותנטית יותר, יעילה יותר ואמינה יותר. אף צרכן לא רוצה להיות שפן ניסיון ותמיד עדיף שמישהו אחר יקבל פריחה בגלל האפטרשייב החדש ולא אתה. אבל אם הקלוני אומר שזה בסדר אז הוא כנראה ניסה ואפשר לסמוך עליו אז אולי פשוט כדאי לתת לו לנסות דוגמית בחינם.

הקלונים אוהבים להישאר מעודכנים ומחפשים מוצרים חדשים באתרי מכירות מובילים. גם הקלוני אוהב חיזוקים וכמה המלצות טובות על מוצר יכולות לגרום לקלוני לנסות אותו ולהמליץ עליו מה שמייצר את תגובת השרשרת הרצויה אצל שאר הצרכנים. זה בעצם להפוך את הקונים הראשונים למיני קלונים שיגרמו לקלוני הגדול לנסות את המוצר בעצמו.

הקלונים אוהבים לשתף, זה הפטיש שלהם. אפשר בקלות למנף תכונה זו על ידי עדכונם בתוכן קבוע אך דרושה זהירות: על התוכן להיות בעל אופי חברתי / אישי ולא פרסומי. הקלוני מכיר במעמדו ומצפה ליחס דומה מהמפרסם: הזמנה להשקות, הצצה לקמפיינים עתידיים, הצעות בלעדיות – שוות זהב. מצד שני, אל תתפלאו אם אחרי שתשלחו להם במייל את הברושור שזה עתה יצא בגיליון שבת של ידיעות אחרונות לא תשמעו מהם יותר.

מגרש המשחקים של הקלוני הוא המדיה החברתית: רשתות חברתיות כמו פייסבוק או טוויטר, פורומים ובלוגים. המדיה החברתית כשמה כן היא – חברתית ועל כך צריך להתבסס הקשר בין המפרסם ובין הקלונים. להניח בצד את הססמאות והסלוגנים ופשוט לדבר, לשתף להתלהב ולצחוק. כמו שני חברים ותיקים.

לבסוף, הנה מה שדווקא כן דומה אצל הקלוני המקורי והקלונים הללו. הצורך באהבת הקהל. עבור הקלונים, המוניטין הוא הלחם. הם משתפים אחרים בהמלצות ועדכונים ומצפים שיעריכו אותם. הבעת הערכה מצד המפרסם – בציטוטים דרך הטוויטר, אזכורים בדף הפייסבוק ובבלוגים או אפילו התייחסות אישית באתר המוצר עצמו – תחזק את המוניטין של הקלוני ותשמש זרז עבורו להיות הסנגור שלך ברשת.

הפרזנטור של המוצר בעולם החברתי הוא המשתמש הראשון לאמץ אותו. דאג לבחור את הפרזנטור הנכון

מקורות מידע:



    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×