חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטליהאלגוריתם של פייסבוק – מי קובע מה תראו בפיד שלכם בפייסבוק

כל מי שמפרסם בפייסבוק, בין אם הוא מותג או אדם פרטי, רוצה שהפרסומים שלו יגיעו לכמה שיותר גולשים: תובנה מהחיים, דעה נוקבת, ברכה תלונה מסר שיווקי או פרסומת. כולנו רוצים שהתוכן שאנחנו מייצרים יגיע כמה שיותר רחוק. אחרת לא היינו מפרסמים אותו. אז מי או יותר נכון מה שקובע כמה אנשים יחשפו למה שפרסמנו הוא האלגוריתם של פייסבוק.

אותו אלגורתים ידוע לשמצה הוא זה שקובע כמה אנשים יראו כל פוסט ומהצד השני איך יראה הפיד שלנו כגולשים. כלומר איזה פוסטים נראה, של מי, מה יהיה בהם  וכיו”ב. איך עובד האלגוריתם הזה? שאלה טובה. פייסבוק משנים כל הזמן את האלגוריתם על מנת שהפיד שלנו כגולשים יהיה מעניין ככל האפשר (כך הם טוענים לפחות) .לכבוד יום הולדתו העשירי של פייסבוק שחל לא מזמן. אתר הטכנולוגיה techcrunch העניק לנו מתנה בה לאחר מחקר של שנים רבות הוא מנסה לפענח את הנוסחה של אותו אלגוריתם.

אז איך עובד האלגוריתם של פייסבוק?

בכל יום מתחרים אלפי סיפורים על הכניסה לפיד שלנו. המערכות של פייסבוק מנתחות את הסיפורים הללו ומדרגות אותם מהחשוב לפחות חשוב: מפוסטים העוסקים בחתונה של אח שלך או מאמר שעשרה חברים שלך שיתפו, דרך מאמרים של מותגים ששולחים אותנו לאתר שלהם או מכר רחוק  שאתם בכלל לא בקשר רוצה לדעת אם אתם באים לאירוע שלו. פייסבוק מודד כל הזמן ומתעדף את הפוסטים שזוכים ליותר לייקים ( או reactions בשמם החדש) תגובות, שיתופים, כאלו שקראתם והתעכבתם עליהם יותר זמן וכל הזמן מריץ סקרים וניסויים ( אולי נתקלתם בהם) על מנת לשפר את פיד שלכם, כלומר לעשות אותו יותר מעניין בשבילכם

איך פייסבוק בוחר מה להראות לנו בפיד?
הנוסחה לדירוג פוסטים בפייסבוק ( האלגוריתם) ע”פ Techcrunch.com

 

מספר התכנים המיוצרים בפייסבוק גדל בקצב מהיר, כלומר ישנה יותר תחרות על כל גולש ותשומת ליבו. זו בדיוק הסיבה שמנהלי עמודים חווים ומתלוננים על ירידה מתמדת באחוזי החשיפה שלהם.הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הירידה המתמדת הזו  היא לנסות ולהבין מה האלגוריתם של פייסבוק רוצה ולפעול לפיו, כלומר להעלות תכנים ש”פייסבוק אוהב” כאלו שיגרמו לאלגוריתם לסווג אותם בתור אטרקטיביים. ע”פ טק קראנצ’ אלו הם הגורמים המשפיעים ביותר על האלגוריתם של פייסבוק

1.מי פרסם את הפוסט? – ככל שאנחנו כגולשים נמצאים בתקשורת עמוקה וקבועה יותר עם מפרסם הפוסט, כלומר עושים לו לייקים, מגיבים לפוסטים שלו וכיו”ב. כך יגדל הסיכוי שנראה את הפוסטים שלו אצלנו בפיד. כמפרסמים אנו יכולים ללמוד מכך שכדאי מאוד לייצר תחרויות ופעילויות מעודדות אינטראקציה גם עם הן לא משרתות באופן ישיר את האסטרטגיה של העמוד שלנו ולו רק בשביל שאותם “מעורבים” יחשפו גם לפוסטים החשובים לנו באמת

2.איך הגיבו אחרים לאותו הפוסט?  – ככל שיותר אנשים גילו מעורבות בפוסט והתייחסו אליו, ככה גדל הסיכוי שגם אתה תראה אותו בפיד שלך, המנגנון של פייסבוק גורם לפוסטים מעניינים ואטרקטיביים ( שזכו להתייחסות רבה)  לתפוצה רחבה ולמשעממים ( אלו שלא זכו להתייחסות הגולשים) לשקוע ולהעלם.

3.איזה סוג של פוסט זה? פייסבוק לומד את ההעדפות שלנו כגולשים, ולכן אם הגבנו או התייחסנו יותר לפוסטים מסוג מסוים, אלו יהיו הפוסטים שהוא יראה לנו יותר. כלומר אם אנחנו אוהבים תמונות, נראה יותר תמונות, אם המנגנון של פייסבוק מפענח שאנחנו אוהבים לצפות בווידאו אז הוא יראה לנו יותר וידאו וכן הלאה..

4.מתי פורסם הפוסט? ככל שהפוסט פורסם קרוב יותר לזמן בו אתה צופה בפייסבוק,  כך יגדל הסיכוי שתראה אותו אצלך בפיד. למרות זאת פייסבוק יודע גם לנטר מתי צפיתם בפעם האחרונה בפיד שלכם וידאג להקפיץ פוסטים שהוא סבור שמעניין אתכם גם אם הם יחסית פורסמו מזמן. אם אתם מאלה שבודקים את הפיד כל כמה דקות אז תראו את העדכונים החדשים ביותר. אם אתם מאלו שנכנסים לפייס אחת לכמה ימים אז תראו את הסיפורים שפייסבוק חושב שהכי תתחברו אליהם , גם אם הם פורסמו לפני כמה  ימים

5.כמה אנשים שתפו את התוכן?  עם המערכת של פייסבוק מאתרת שיותר ויותר אנשים משתפים את אותו התוכן , וידאו, כתבה או כל דבר אחר, אז כנראה שהפוסט הזה מעניין ופייסבוק תדחוף אותו קדימה כי ככל הנראה הוא יגרום לאנשים להישאר בתוך הרשת החברתית.

מוצרים חדשים של פייסבוק?  כשפייסבוק משחרר מוצר חדש כמו שקרא עם וידאו לא מזמן או שידורי הלייב בימים אלו. החברה מעוניינת לבחון את המוצר וכן ייתכן שנראה אותו בתדירות גבוהה יותר מאשר סוגי פוסטים אחרים.

 

ואיפה נכנסות המודעות לתמונה ( לפיד שלנו)

המודעות של פייסבוק משולבות בניוז פיד שלנו מבלי להחליף את הפוסטים שנכתבים ע”י הגולשים ומופיעים בפיד בצורה אורגנית.  כל מודעה נכנסת למקומה ודוחפת את שורת הפוסטים האורגניים מקום אחד למטה. פייסבוק משתמש באותו אלגוריתם שהוא משתמש לפוסטים של הגולשים גם לפוסטים של מותגים ועמודים עסקיים. אבל הם מדורגים בסולם שונה. פייסבוק מגביל את מספר המודעות שהוא משלב בפיד של כל גולש אבל עדיין הוא רוצה למקסם את המעורבות והרלוונטיות של כל מודעה. כי יותר מעורבות שווה לו יותר כסף.

רבים מתלוננים על המעקב ועל החדירה לפרטיות של פייסבוק אבל מהצד השני ככל שהרשת החברתית תדע עלינו יותר כך הפיד שלנו יהיה יותר רלוונטי ויותר מעניין עבורינו גם ברמת הפוסטים שנראה וגם ברמת המודעות אליהם נטורגט. הפיד שלנו מושפע ישירות מההתנהגות שלנו בפייסבוק. אם אנחנו מתייחסים באופן קבוע לפוסטים מסוג או מקור מסויים אז פייסבוק יגרום שנראה עוד ועוד כאלו. אם נתעלם מפוסטים ומקורות שאנחנו לא רוצים לראות אז פייסבוק יעלים אותם מהפיד שלנו ( לכן אם יש פוסטים שאתם לא אוהבים, פשוט תתעלמו מהם, ולא אל תעשו להם לייק מתוך רחמים) ותראו שלאט לאט הם יעלמו מהפיד שלכם.

מה אנחנו כמפרסמים לומדים מכל זה? כשאנחנו מפרסמים עלינו לחשוב לא רק על האסטרטגיה השיווקית והמסרים שלנו, אלא גם על מה יניע את הפיד שלנו.  פוסטים שיגרמו ליותר לייקים. תגובות, שיתופים, קריאות צפיות וכיו”ב. עלינו לזכור כל הזמן שפייסבוק הוא דיאלוג. אנחנו צריכים כל הזמן לחשוב על מי שעוקב אחרי העמוד והפוסטים שלנו ולנסות ל”הפעיל” אותו. כמו כן עלינו לעקוב אחרי האינסייטס ולבחון את סוגי הפוסטים שזוכים למעורבות גבוהה יותר ( כנראה שזה מה שהקהל שלנו אוהב) ולחזור עליהם.

 

 



ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטליהאלגוריתם של פייסבוק – מי קובע מה תראו בפיד שלכם בפייסבוק

    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×