השיחה ברשת – המהלכים שאהבנו במדיה החברתית – מהדורת 8-9.12
אנחנו רואים את עולם הפרסום ואמצעי התקשורת מתפרסמים ומשתכללים, אינטרנט, רשתות חברתיות, פלטפורמות, אפליקציות ועוד… כל אלו אינם סותרים כלל ואפילו מחזקים את אותם העקרונות שפעלו לפני שנים רבות. אין תחליף למדיום שמתאים כמו כפפה ליד למסר ולספור טוב בשביל להעביר מסר הנה כמה דוגמאות שאהבנו במיוחד מהתקופה האחרונה:
לינקדין היא רשת חברתית מקצועית שמשמשת בעיקר ליצירת קשרים בין קולגות, חיפושי עבודה והעברת ידע מקצועי. ככזו לא מרבים לפרסם בה, בטח שלא פרסום קריאייטיבי. אבל כשהמסר מתאים, אז גם פרסום יצירתי ברשת המעונבת והמקצועית עושה יופי של עבודה.
אחד מהפיצ’רים הבסיסיים בלינקדין, הוא היכולת לראות מי צפה בפרופיל שלך.
בבלגיה השיקו סדרת טלוויזיה חדשה בשם Stalker (מטרידן/ עוקב). הם עשו שימוש חכם במיוחד בכלי הזה. הם הקימו פרופיל בלינקדין תחת אותו השם והציצו באמצעותו ל- 12,000 פרופילים שונים ברשת. אותם הפרופילים, קבלו הודעה שמישהו הסתכל בפרופיל שלהם ( כנהוג בלינקדין) וכשחזרו לראות את הפרופיל שצפה בהם קבל מידע אודות הסדרת החדשה וצפו בפרומו בלעדי ומושקע במיוחד . מעל 63% מהמוטרדים חזרו לראות מי הציץ בפרופיל שלהם שדווחו על כך ברשתות החברתיות ובעיקר בטוויטר
Snapchat היא רשת חברתית שהמסרים הנשלחים בה נעלמים אחרי 1-10 שניות.
על פניו אף מפרסם לא היה רוצה שהמסר שלו יעלם כ”כ מהר. אבל אם המסר שלך הוא של דברים שהולכים ונעלמים? WWF הקרן העולמית לשימור חיות הבר שימוש בסנאפצ’ט, רצתה לעורר מודעות בקרב קהל צעיר לזנים של חיות בר שהנמצאים בסכנת הכחדה אז היא העלתה לרשת צילומי SELFIE של זני חיות הנמצאים בסכנת הכחדה.
בצילומים (שלהזכירכם נעלמו אחרי 10 שניות) קראו החיות לעזרה ובקשו מהגולשים שיעזרו להם לו להעלם ושישתפו את המסר הוא יתרמו לקרן באמצעות SMS התמונות שותפו באמצעות 40,000 גולשים בטוויטר, נחשפו למעל 120,000,000 מיליון גולשים וזכו לפרסום באמצעי התקשורת ביותר משש שפות שונות והגעה ליעד החשיפה החודשי תוך שלושה ימים בלבד.
אבל לא רק מה שאתה אומר ואיפה גם לאיך אתה אומר את זה יש חשיבות גדולה:
כשבסופר פארם רצו להשיק סכיני גילוח חדשים הם יכלו להפציץ את המדיה בפרסומות, שידברו בשבחו של הסכין, לעשות מבצעי מכר מטורפים ואפילו להוריד את המתחרים מהמדפים. אבל הם בחרו לשים את כל הביצים שלהם הסל אחד. ופשוט החליטו לספר סיפור טוב. אותנטי, אמיתי ומרגש: מה רואה אדם שמסתכל על עצמו במראה, אחרי שהתגלח לראשונה אחרי 14 שנה? איך יגיבו אשתו ואימו? נשמע כמו סיפור טוב? ככה חשבו גם מעל 3.5 מיליון צופים, אתרי הפרסום המובילים בעולם ואפילו אשטון קוצר שפרגן.
מי מאתנו לא היה רוצה להזמין את הלהקה האהובה עליו להופעה בעיר מגוריו? 4 צעירים איטלקיים גם עשות את זה הלכה למעשה. למזלם הם נולדו בתקופה בה הרשתות החברתיות ומימון ההמונים נמצאים בשיא פריחתם. ובמאי 2014 שעבר הם הגיעו למסקנה שעבר יותר מידי זמן מאז שהFoo Fighters הופיעו במחוז רומאנה באיטלה ( הפעם האחרונה הייתה ב1997) והחליטו להזמין אותם להופעה. אבל בדרך מקורית שהלהקה וכל העולם לא יוכלו להתעלם ממנה. הם הזמינו 1000 חובבי רוק שינגנו וישירו את שירה המפורסם ביותר של הלהקה #learntofly . במהלך שנה וקצת יותר הם עמלו על הפרוייקט, אותו ממנו אותו באמצעות קמפיין המונים ולבסוף הפיקו את הקליפ המדהים הזה שפורסם בעד שב30 ביולי 2015
תגובתו של Dave Grohl סולן הלהקה לא אחרה לבוא: לחצו כאן לצפייה בתגובה הלא באמת מפתיעה
The YouTube ID of JozAmXo2bDE</a> is invalid.
ימים לא קלים עוברים על כולנו, אז נסיים בנימה אופטימית. אם ענקית ההמבורגרים Burger King הצליחה למחול על כבודה ולהציע שותפות ליריבה המרה מקדונלד, אולי יש עוד תקווה ב-21.9 צויין בעולם יום השלום הבינלאומי, ברגר קינג החליטה לסייע לעמותת Peace One Day בהפצת הבשורה ועל הדרך הרוויחה כמובן יחסי ציבור וחשיפה אדירים . היא עשתה זאת הדרך פשוט מדהימה
Burger King הזמינה את יריבתה הגדולה לשוק McDonald’sלפתוח סניף משותף ביום השלום הבינ”ל ( 21.9 כאמור) ולמכור בו יחד מוצר משותף שיקרא #mcwhopper הם אפילו עצבו סניף מיוחד, שימוקם באטלנטה שנמצאת בין שיקאגו שם נמצא מטה מקדונלד לפלורידה שם נמצא מטה בורגר קינג, עצבו אריזות תלבושות וכמובן המבורגר שמכיל לא פחות מ-12 רכיבים שיבטאו את הערכים והטעמים שלא שתי הרשתות. איך כל זה אמור להיראות, ואיך נראתה ההזמנה. באתר המושקע שהקימה בורגר קינג
אז מה למדנו? פרסום הוא דבר פשוט, חשוב רק להיצמד לכמה עקרונות בסיסיים כמו התאמת המסר למדיה ולמצוא או ליצור ולספר סיפור טוב והסיכוי שהמסר שלכם יתפשט יגדלו פלאים
מה דעתכם על הדוגמאות שהבאנו? מה אהבתם? מה פחות? חושבים שיש כאלו שהשארנו בחוץ והיו צריכים להכנס לסקירה? שתפו אותנו בתגובות.