חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגעולם הפרסום מלא אנשים מוכשריםשיחה ברשת – וגם הכדור ברשת

אחת הדרכים המקובלות בפרסום למשוך את תשומת ליבו של הלקוח היא לייצר הפרעה, לגרום למשהו להיראות/להישמע לא כמו שבדרך כלל, לא כמו שצפינו. הפרעה “טובה” תעורר עניין ומחשבה לעיתים אפילו כעס ועצב אבל לא תשאיר אותך אדיש. הפרעה טובה יותר גם תעורר שיחה ותגרום לך לדבר עליה ולספר עליה. למה חשוב לעורר שיחה? כי שיחה נחרטת בזיכרון של הקהל, כי שיחה תגרום לך להעביר את הנושא הלאה, כי שיחה היא לא זבנג וגמרנו.

כלבים לבושים בבגדים אינם ענין שכיח אבל מתקבלים בהבנה יחסית כשאנחנו רואים אותם. כלבים שלבושים בתחפושת של כלבים זה כבר סיפור אחר, זו כבר הפרעה.

בפרו, רצו לקדם אימוץ כלבים מעורבים ולהסביר לציבור שכלבים מעורבים הם בדיוק כמו כלבים גזעיים, יפים כמותם, חמודים כמותם, מחונכים כמותם ידידותיים כמותם וכיוצא בזה. הם יכלו ללכת ולספר את זה תחת כל עץ רענן ולנבוח את זה בקולי קולות. אבל ככל הנראה לא היו מושכים את אותה תשומת לב ואת אותו העניין שעוררה ההפרעה הבאה: בליל כל הקדושים נוהגים בפרו (ואולי בעוד מקומות) להלביש את הכלבים ולחפש אותם אז על מנת להראות שאין באמת הבדל בין הכלבים המעורבים לאלו הגזעיים, הם חפשו אותם לזנים של כלבים גזעיים מובילים (פודל, דלמטי, סמויאד וכדומה). התופעה המוזרה משכה מהר מאוד תשומת לב והסרט שתיעד אותה חרך את הרשת.

תוך שבוע זכה הסרטון ליוצר מ-1.5 מיליון צפיות אורגניות, מעל 55,000 שיתופים והגיע למעל 15,000 אנשים, מה שהוביל מהר מאוד גם להתעניינות מצד אמצעי המדיה המסורתית מה שהוביל ל-10,000000 חשיפות נוספות בשווי של מיליון דולר (earned media) וחשוב מכך אימוץ הכלבים במקלט של הארגון עלה ב-300%.

מספר על חולצה של שחקן כדורגל הוא דבר די שבלוני.  מספר שכתוב כתרגיל חשבון זו כבר הפרעה.

למרות שלכדורגלנים יש סטיגמה של העפרונות שאינם הכי חדים בקלמר. החליטו ברומניה להשתמש דווקא  בהם דווקא על מנת לעודד לימודי מתמטיקה ולצאת בתכנית המשלבת בינהם לבין לימודי כדורגל ( שמן הסתם קורץ בהרבה לתלמידים מאשר מתמטיקה) . על מנת להשיק את התכנית ולהשיג לה תשומת לב. עלו שחקני נבחרת הכדורגל של רומניה לחימום במשחק הידידות מול ספרד שעל גבם במקום המספרים הרגילים תרגילי חשבון.
FireShot Capture 152 - -קומברסיישן Comversation- - https___www.facebook.com_comversation_
למותגים רבים יש דמויות מותג, חלקן אפילו מפורסמות אפילו יותר מהמוצרים עצמם שהמותג מייצג. לכן כשמותג כמו Honey Nut Cheerios מחליט להסיר את דמות המותג מאריזת המוצר שלו זה בהחלט יוצר הפרעה. כשהוא עושה את זה למען פעילות שאינה מסחרית זה אפילו מעורר הערכה.

מותג הדגנים בקנדה העלים בפעולה יוצאת דופן את סמל הדבורה מהאריזה שלו והחל מפרסם חומר הסברתי אודות הבעיה החמורה בה נמצאת אוכלוסיית הדבורים בעולם שמאיימת בסופו של דבר על כל שרשרת המזון העולמית הבעייתית ויותר מכך גם מזמין את הציבור לזרוע 35,000,000 פרחי בר ואף שולח להם את הזרעים עד הבית, עד כה הוזמנו כבר 24,670,050 זרעים. באתר האינטרנט של הפרויקט ניתן למצוא הסברים אודות התופעה, טיפים לזריעה נכונה של פרחים וכאמור לבצע הזמנת זרעים עד הבית.

סקי לעיוורים

לא בטוח שיש הפרעה יותר גדולה מאשר לפרסם נופים וחופשות סקי בלי היכולת לראות.  בדיוק בגלל זה כשב-Destination British Columbia רצו לפרסם את חופשות הסקי המדהימות שהמקום מציע ולקחו את Donovan Tildesley עיוור מלידה וגולש מגיל שנתיים כדי שיעשה את זה עבורם ויתאר כמה מדהים המקום וימחיש כמה החוויה היא אל חושית והתחושות שהוא מעביר אפילו מבלי לראות. בקיצור שווה צפייה (בלי ציניות הפעם):

כרטיס VIP שמחייב להבריז לחברים

גם שינוי סדרי החיים והטקסים הקבועים שלנו הם הפרעה, לכל צופה אדוק במשחק כדורגל יש את הטקסים והמנהגים שלו, הייניקן נותנת חסות לליגת האלופות של אירופה, רצתה לבדוק עד כמה חשובים לאוהדי הכדורגל מסורת הצפייה במשחק.

סימונה, חובב כדורגל איטלקי נוהג לצפות במשחקי קבוצתו האהובה AS Roma יחד עם חברים קבועים על אותה הספה, עלייה ישבו באותו סדר ישיבה אפילו. אך כאשר נערך ברומא משחק ליגת האלופות של הקבוצה המקומית מול ריאל מדריד. סימונה קבל במתנה כרטיס ליציע ה-VIP באצטדיון, אבל הוא קבל כרטיס בודד… כלומר הוא יאלץ לנטוש את חבריו על הספה הקבועה שלהם, אם ההחלטה היתה מתקבל בינו לבינם זה היה עוד יחסית פשוט, אבל מה קרה שכל שהדילמה של סימונה נחשפה בפני עשרות אלפי הצופים שישבו באצטדיון על פני מסך ענק? איך אומר חיים הכט, מה אתם הייתם עושים?

כאן הקפטן שלכם: “לאן תרצו לטוס?”

עוד דוגמה טובה להפרעה היא כשאתה עולה למטוס ובמקום הטקס הרגיל של הוראות הבטיחות ברכת הקפטן ועוד לוקחים אותך להשתתף בניסוי. בני אדם הם יצורים מורכבים, כמו שאומרים לכל שני אנשים יש 3 דעות, חברת התעופה JetBlue Airways החליטה לעשות ניסוי ולהוכיח לכולנו שאם רוצים אז אפשר להשיג הסכמה גם בין 150 יושבי מטוס שעלו על טיסה מבוסטון לפיניקס. החברה הציעה ליושבי המטוס כרטיס טיסה בחינם בתנאי שכל הטסים יסכימו על היעד אליו יהיו הכרטיסים. היעדים מביניהם היו צריכים לבחור היו יעדי הטיסה האטרקטיביים של החברה בתוך ומחוץ לארה”ב. הסרטון שזכה כבר למיליוני צפיות ומוכיח לכולם לא רק איך אפשר להשיג הסכמה בין אנשים אלא גם איך אפשר לייצר תוכן מעניין רלוונטי וכזה שגם יקדם את המותג.

אז כפי שראינו הפרסום של היום הוא כבר לא מי צועק הכי חזק, או למי יש הכי גדול, הפרסום של היום הוא בעיקר על מי או על מה מדברים יותר, מי מעורר את השיחה המעניינת יותר, הרלוונטית והפעילה יותר.  איך מעוררים את השיחה? יצירת הפרעה היא דרך אחת טובה לעשות זאת.

איזה מהקמפיינים אהבתם במיוחד. איזה מהם משך את תשומת לבכם? על איזה מהם הייתם רצים לספר לחבר’ה? שתפו אותנו בתגובות.



ראשיבלוגעולם הפרסום מלא אנשים מוכשריםשיחה ברשת – וגם הכדור ברשת

    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×