הגעת ליעד! להגיע לקהל יעד ממוקד בעידן הפרסום המודרני

איך מגיעים לקהל יעד ממוקד בעידן הפרסום המודרני

קהל היעד הוא אחד הדברים הכי חשובים בפרסום.  הרי אין שום טעם לפרסם מוצר ( טוב ככל שיהיה) לקהל יעד שאותו המוצר לא מעניין או לא רלוונטי עבורו. אבל האיתור והפנייה של קהל יעד ממוקד הוא עסק מורכב שהולך ומסתבך ככל הצרכנים נהיים מתוחכמים יותר ( והם נהיים מתוחכמים יותר כל הזמן)

אם פעם היינו בוחרים למקם את הפרסומות שלנו בתכניות ובמוספים הרלוונטיים כי שם היינו מוצאים את הקהל הרלוונטי לנו, אז היום זה כבר לא מספיק.  בעידן בו אנחנו חיים ומפרסמים, הצרכן הוא קצת יותר מתוחכם ודורש מאיתנו המפרסמים והפרסומאים קצת יותר. הצרכנים מצפים קודם כל לקבל ורק אח"כ לתת ( או לקנות) ערך מוסף הוא שם המשחק! אבל ערך מוסף היא גם אחת הדרכים היותר מתוחכמות שמאפשרות למותגים לסנן את קהל היעד ולייצר באזז בקרבו. כמפרסמים אנחנו יכולים להשתמש בערך המוסף אותו אנחנו נותנים ללקוחותינו כפיתיון או כמסנן שיביא לנו רק את מי שאנחנו באמת מחפשים

הנה כמה מהלכים פרסומיים מעניינים שעשו שימוש בערך מוסף על מנת להגיע אל קהל היעד ואחד שעשה זאת בצורה שבחיים לא הייתם חושבים עליה

כשמדובר בבני נוער למשל (ברומניה לפחות), אין משהו שהם יותר ישמחו לקבל מאשר WIFI בחינם . אחת הבעיות היותר קשות ברומניה היא, בעית הנשירה מבתי הספר התיכונים רשת KFC Romania , נצלה את היותה רשת פופלארית בקרב בני נוער ( קהל היעד כאמור) והתגייסה על מנת להילחם בתופעת הנשירה ועל הדרך כמובן שגם להרוויח קצת באזז משלהם. כל מי שרצה להתחבר לWI FI במסעדות הרשת ברומניה, במקום להקיש סיסמא או להתחבר אוטומטית היה צריך לענות על שאלה באחד מהמקצועות הנלמדים בתיכון. במידה וענה נפתחה לו הרשת לגלישה במידה ולא, הוא קבל הכוונה שתעזור לו למצוא את התשובה הנכונה.

הרשתות חברתיות נוצרו בעיקר כדי שנוכל להתעדכן בכל מה שקורה עם החברים שלנו. הנה דרך מעט שונה להשתמש ברשתות החברתיות על מנת להגיע לקהל היעד.  יצרנית מזון בעלי החיים Pedigree מעוניינת מן הסתם לפנות לקהל ממוקד של בעלי וחובבי כלבים ופתחה מערכת המאפשרת לידידו הטוב ביותר של האדם  לעדכן בעצמו ברשתות החברתיות מה שקורה איתו. באמצעות ממערכת מיוחדת שמפעילה מצלמה בכל פעם שהכלב מקשקש בזנב משמחה (המערכת יודעת להבדיל בין קשקוש בזנב משמחה לבין קשוקש בזנב מסיבות אחרות) ומעלה אותו ישירות לעמוד הפייסבוק שלנו ( או של הכלב) ההמערכת גם מאפשרת לנו לעקוב אחרי המקומות בהם הכלב שלנו השמח ביותר לראות מה גורם לו להיות שמח ובכלל להיות חברים טובים יותר

גם לקיחת צד והבעת דעה של מותג יכולה להחשב לערך מוסף. בטח אם הוא מצטרף לאחד הצדדים (שבמקרה הוא קהל היעד שלו): הדיון על שיוויון בין נשים וגברים, כנראה מעולם לא ירד מסדר היום. החל ממשכורות שוות או לא ועד מי תורם יותר לעבודות הבית. יש שיגידו שהפערים מצטמצמים ויש שיגידו שלא, מותג סבון הכלים פיירי החליט להוציא את הלכלוך החוצה ולקחת צד בדיון, וקורא ללקוחותיו לדבר על זה בעמוד הפייסבוק שלו ( הוא אפילו הקריב את הלוגו על הבקבוק) יכולים לנחש באיזה צד הוא?

אצל היפנים כמו אצל היפנים, גם הערך המוסף שהם מספקים ודורשים "מעט" שונה. זה נכון שצחצוח שיניים הוא פעולה רוטינית וקבועה אבל רובינו מבצעים פשוט כי אנחנו צריכים, SUNSTAR GUM  רצתה להגביר את המודעות למחלות חניכיים ולחשיבות הצחצוח הם רצו להפוך את פעולת הצחצוח מפעולה שצריך לעשות לפעולה שאנחנו רוצים לעשות ובעיקר לבלוט בין המותגים הרבים להגיינת הפה בקרב קהל היעד ( שהוא למעשה כולם).  אז הם בחרו להפוך את המברשת השיניים של כל אחד מאיתנן לכלי נגינה, למשדר חדשות ואפילו למשחק. היינו מתארים לכם כל דבר, אבל אתם פשוט חייבים לראות את זה

אפרופו קהל יעד, יש כאלה שהחליטו לפנות לקהל היעד ולהראות לו כמה המוצר שלהם מתאים להם, אבל לעשות את זה בצורה מאוד מאוד מקורית

כשוולוו השיקה משאית חדשה אותה היא מגדירה כקשוחה ביותר שלה. הייתם מצפים שהיא תפנה לקהל יעד ממוקד ומצומצם של נהגי משאיות, בעלי חברות תובלה, קציני רכב וכיו"ב להציג להם את יתרונות המשאית, לתת להם נסיעת מבחן במסלול מאתגר לתת להם לסוע במשאית ולהרגיש אותה  אבל איך אומר ג'ורג' הווטרינר (מהפרלמנט) זה האובייסט. בוולווו כמו שנדרש ממותגים בימינו החליטו לא רק להגיד אלא דווקא להראות כמה המשאית קשוחה, ובמקום לעשות את זה עם נהג משאית קשוח ומיומן, הם נתנו לילדה בת 4 לבחון את המשאית שלהם. איך זה נגמר? לא מגלים, תראו בעצמכם

לסיכום, שאתם באים לפנות אל קהל יעד ממוקד. המחשבה הראשונה שלכם ( או לפחות אחת הראשונות) צריכה להיות מה מעניין אותו. מה ישמח לקבל, ללמוד, לדעת, איפה הוא ישמח לקבל את עזרכתם.  לאחר מכן עליכם לנסות ולפצח איך להנגיש לו את המידע הזה, איך להבליט אותו מבין אלפי המסרים השיווקיים שהוא מקבל.

האם חדשנו לכם? האם ספקנו לכם ערך מוסף? מכירים מהלכים דומים שפונים לקהל יעד ממוקד?

שתפו אותנו בתגובות. לעוד מהלכי פרסום מעניינים וייחודיים, עקבו אחרינו בפייסבוק

 

 

הכי פשוט להרים אלינו טלפון

הירשמו למגזין שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שקורה בשוק

Open chat
היי , זה איתן!
אשמח לקצר לך את הקריאה ולהסביר הכל בשיחת טלפון..