המדיה החברתית התפחתה כאחד הגורמים העיקריים המשפיעים על כוונות הקנייה של הצרכנים בענף הרכב. הפרסום המסורתי יותר (עיתונות, שלטי חוצות, טלוויזיה) לעומת זאת בתהליך של ירידה. מחקר חדש מצא ש 25.7% מהמשתתפים מבססים את החלטתם על איזה מכונית לקנות לפי דעות ותכנים המופיעים במדיה החברתית, בבלוגים ובפורומים (רק לשם השוואה: 10.1% מאמינים שהרגלי הקניה שלהם מושפעים מפרסומות בטלוויזיה ו 5.4% משלטי חוצות).
ישנם קמפיינים חדשניים במדיה החברתית אשר יצרו כבר באז ועוררו עניין רב בקרב צרכנים. להלן כמה דוגמאות של קמפיינים:
מכירים את זה שאתם עוברים ברחוב ליד איזה רכב מטורף ואומרים לזה שלידכם "יאללה בוא, הגענו לאוטו שלי"? אין מה לעשות.. ככה זה אנשים, אוהבים לדמיין את הטוב ביותר ושהטוב ביותר הזה יהיה שלהם. אנשי משרד פרסום החליטו למשש לאנשים את הפנטזיה הזאת מבלי בכלל לשאול אותם מה הרכב האהוב עליהם. הם פשוט פשטו על רחוב בפרבר מגורים יוקרתי וצילמו פורש עומדת בחניה ליד כל אחד מהבתים, אח"כ ערכו והדפיסו במהירות בשטח ויצרו מייל אישי לכל דייר. בקיצור הם יצרו תמונה מושלמת (תרתי משמע) של החלום…
Pfaff Auto: Instant Direct Mail from Lowe Roche Advertising on Vimeo.
איך אהבנו פעם לשחק משחקי וידאו, נכון? בעיקר את אלה של מרוצי המכונית והמתקדמים יותר אפילו נהנו ממשחקים עם הגה בתוך דמוי רכב קטן… אהבתם את התקופה הזאת? מתגעגעים אליה? סמארט החליטו לשלב בין רכב לבין משחקי וידאו. את התוצאה תראו בעצמכם:
ובפריז, כמו בתל אביב, יש בעיית חניה קשה במיוחד… אנשים שם מזדהים עם הבעיה הזאת, סובלים ממנה ואפילו מוכנים לדפוק את הרכב קצת בשביל להיכנס לחניה קטנה. פורד ניצלו נכון את הבעיה והראו טוב טוב לצרפתים כמה חשוב לקנות רכב שמחנה בעצמו… בקרוב ברוטשילד? אולי…
בקיצור איפה שיש רעש שם אתה צריך להיות, שם אתה צריך לפרסם, שם אתה צריך לעורר עניין וליצור באז, שם אתה צריך לשים את רוב תקציב הפרסום שלך ושם אתה צריך להיות הכי מקורי, הכי מעניין, הכי יצירתי והכי מדובר.
אז אם כבר ברעש עסקנו, קבלו לסיום קמפיין שבו מתחרים על כרטיסים לאולימפיאדה. הרעיון: לצעוק. האמצעי: פולקסוואגן. שימו לב: הרכב נוסע לפי עוצמת הרעש שיושבי הרעש מפיקים