שיחה ברשת ושיחה בכלל היא דרך לגרום לאנשים להפנים ולזכור הרבה מסרים.איך מזכירים לאנשים מאיפה מגיע הקטשופ לבקבוק? איך גורמים לאנשים להיות טיפה יותר אופטימיים?
על הרשתות החברתיות כמראה לפני החברה ועל עוד כמה מהלכים שגרמו לנו ולעוד מיליוני אנשים לדבר עליהם בשורות הבאות:
צרכנים לא אוהבים שמותגים מעבידים אותם ונותנים להם משימות ( בטח כשאין פרס חלומי בסוף) במקרה הזה, היינץ לקחה סיכון והבינה שאם הם יעבדו בזה, הם גם ידברו על זה.
לעיתים אנחנו שוכחים מהו מקורם של המוצרים שאנחנו קונים בסופר, Heinz Tomato Ketchup רצתה להזכיר לכולם שזה לא אנחנו, זה העגבניות ויצאה בקמפיין בו כל אחד יוכל לגדל עגבניות בגינה שלו באופן עצמאי. החברה יצאה במהלך בו חלקה ללקוחותיה שנרשמו, משלוח זרעי עגבניות והדרכה לשתילה, מעקב וטיפול נכון בעגבניות המיוחלות. מעל ל-30,000 אנשים נרשמו לפרויקט ולא רק שהם עבדו את הגינות אלא גם דברו על זה התגאו ושיתפו את תמונות הערוגות שלהם במגוון הרשתות החברתיות. המגדלים יכלו להיעזר בטיפים שקבלו באתר החברה וקיבלו מתנות “חיזוק” להמשך הטיפול בעגבניות כמו מריצה, כפפות גינון ומזלפים ממותגים. המהלך הגאוני הזה הפך ויראלי וקיבל חשיפה בפני 11 מיליון איש ב”פייסבוק” בלבד והפך לנושא שממלא את הרשת על ידי המשתתפים.
על בירה אפשר לדבר בהמון הקשרים: בילויים, דייטינג, רעננות, קולינריה, ספורט, חבר’ה, Cerveza Salta יצרנית בירה דרום אמריקאית, החליטה לטפל בנושא של פתיחת המשקה ועשתה זאת בצורה שבוודאות תיכנס לפה ולפרופילים של קהל היעד שלה
מה עושים שנתקעים בלי פותחן לבירה ? אין מי שלא שותה בירה וחשב על לפתוח את הבקבוק עם השיניים, חלקינו אף נסינו את זה וחלק קטן מאיתנו אף עושה את זה באופן קבוע… Cerveza Salta – פנתה לחובבי הרוגבי ( מהמשחקים הפופלאריים בארגנטינה, ארץ מוצאה) גייסה את כוכבי המשחק (שנוטים להיפצע ולאבד שיניים במהלך המשחק האלים) והציעה להם השתלת שיניים שהן גם פותחנים. הם קוראים לזה Beer Thooth Implant, המהלך, הזה זיכה את החברה בשיחה לא נגמרת שהציפה את הרשת בין אם הדבר אמיתי או לא והרעיון המגניב שגרם לאנשים לשתף את הסרטון. לצפייה מקרוב בתהליך ואופן השימוש בשן המיוחדת >http://bit.ly/1bMaiNM.
ברשתות החברתיות אנשים (גם אנחנו בינהם) נוהגים להתלונן, על הילדים שלנו, על העבודה, על הממשלה, על כמה קשה לנו. בקיצור מי שיביט בפרופילים שלנו ברשתות החברתיות יחשוב שאנחנו רק סובלים. חברת “קוקה קולה” שאחד הערכים המותגיים שלה הוא הפצת האושר גלתה כי כי 47% מהציוצים בטוויטר הינם בעלי גישה שלילית. והחליטו לעשות מעשה: החברה יצרה מכונת פחיות שהוצבה באמצע הרחוב, כשהקונה צריך להתחבר לחשבון הטוויטר שלו ומחיר הפחית נקבע לפי כמות הציוצים החיוביים או השליליים של המשתמש. חיובי יותר – תשלם פחות. הרעיון המקסים הזה עשה לחברת “קוקה-קולה” את העבודה בעצמו, סלפי בעמדת המכונה, תיוגים והאשטאגס שרק גרמו לדבר הזה להתגלגל ולייצר שיחה ברשת. אז מה זה עשה עוד? הכל ממש פה >
אנחנו כבר מכירים את כוחן של הרשתות החברתיות כמראה של פני החברה, מחאות מתחילות בהן, להיטים נולדים בהן ועכשיו גם אופנות נולדות בהן DADBOD הוא הלחם של המילים DAD ו -BODY כלומר גוף של אבא. על פי הרשתות החברתיות ייתכן מאוד והגיע זמנם של כל השמנמנים לצאת מהארון.. ההאשטג #dadbod הולך וצובר תאוצה ברשתות החברתיות הוא שמצורף לתמונות המציגות גברברים קצת פחות חסונים, עם “גוף של אבא”. המראה החדש מלווה בכרס קטנה וגוף לא מטופח באופן אובססיבי. הקומיקאי ג’ון סטיוארט החליט להוציא את המושג מהרשתות החברתיות ושאל את השאלה המתבקשת, מתי החברה תקבל גם נשים בעלות גוף דומה #mombod ולא תעריך רק אמהות שמצליחות לחזור למימדים צרים ישר אחרי הלידה. התופעה מתרחבת והרשת מתמלאת בשיחות על התופעה החדשה שצוברת חשיפה אט אט והופעת למפלצת שיחה ברשת. אנחנו לא מצליחים שלא לחשוב מי תהיה חברת הביגוד שתקים קמפיין שלם המתבסס על התופעה.
באותו העניין, וכהוכחה נוספת לטענתינו, במהלך שנת 2014 נרשמו במדיה החברתית הישראלית למעלה ממיליון פוסטים שכללו אלימות מילולית, קללות, שפה בוטה, ביטויי גזענות ואף עידוד לאלימות פיזית – כך עולה מהדוח השנתי על התקשורת בישראל שהוציא גם השנה המכון לחקר מדיה חדשה, מה שמלמד על האלימות וחוסר התרבותיות ( בלשון המעטה
החודש גם התבשרנו על חיזוק חדש ומשמעותי לטוויטר, כנשיא ארה”ב , ברק אובאמה בכבודו ובעצמו החליט להצטרף לרשת החברתית ופתח בה פרופיל אישי, אחרי קצת פחות מחודש, צבר כבר מעל 2.5 מיליון עוקבים, עצם כניסתו של הנשיא לרשת החברתית זכתה לסיקור נרחב במהדורות חדשות רבות ברחבי העולם. בפרופיל עצמו אובאמה מתייחס לסדר יומו, עונה על שאלות ( הוא זמין את הגולשים לשיחה ע”ג טוויטר בהאשטג #AskPOTUS ואפילו נותן את פרשנונתו למשחקי כדורסל רוצים לעקוב גם: בבקשה: https://twitter.com/POTUS