מותג ישראלי שלוקח דוגמנית שאינה דוגמנית הצית שיחה, מותג בינלאומי שמבסס את הפרסום שלו על תוכן שנוצר ע"י לקוחותיו שמשתמשים במוצר. חברת תעופה שהפכה ויראלית, מותג שלוקח את נושא מערכת היחסים עם הלקוחות צעד אחד קדימה, שימוש בפייסבוק שאנחנו לא זוכרים כמותו ולמה לעזאזל כל הגברים מסתובבים עם שפם?
כל זאת בכתבה הבאה: השיחה ברשת –על מה דברנו בעמוד הפייסבוק שלנו בחודש האחרון.
זכרון גורלי
אנחנו לא זוכרים שימוש מקורי בפונקציית התיוג בפייסבוק כמו זה שעשתה בו קרן האלצהיימר ההולנדית. על מנת להדגים איך מרגישים אלו שסובלים מהמחלה, יצרה הקרן ארבעה אירועים פיקטיביים ובקשה מהגולשים להעלות לאתר ייעודי בו הוצגו האירועים תמונות של חבריהם.
תמונות החברים עובדו ושולבו באחד מהאירועים הפיקטיביים, בתום עיבוד התמונה נשלחה הודעה לגולש. שתייג בו את החבר. כאשר החבר נכנס לתמונה בה תויג, הוא ראה את עצמו מצולם באירוע שמעולם לא היה בו. בתיאור התמונה הועבר המסר: מבלבל נכון? עכשיו אתה מרגיש בדיוק מה שמרגיש חולה אלצהיימר. התוצאות: מעל 220,000 איש נחשפו לפעילות באמצעות חברים שתוייגו, והכי חשוב כמעט 2.5 מיליון איש שנחשפו למהלך ולמחלה באמצעות בעקבות בלוגים, אתרי חדשות והרשתות החברתיות שספרו על המהלך.
צפו בסרטון המהלך
ALZHEIMER NEDERLAND – The Alzheimer's Event [casefilm] 2m from N=5 on Vimeo.
דוגמנית גדולה
אלמה דישי – Alma Dishi היא שחקנית שהתפרסמה לאחרונה בשל השתתפותה בסדרת הטלוויזיה איש חשוב מאוד בהוט. טריומף הוא מותג הלבשה תחתונה שכמו כל המתחרים בתחום, גם בקטלוגים שלו ככבו דוגמניות שדופות, בעלות גוף לא נורמלי.
בקמפיין האחרון, בחרו בטריומף דווקא בדישי (שחקנית בעלת מידות גוף ממוצעות) לדגמן את בגדי ההלבשה התחתונה שלהם. ומאז השיחה גועשת. תמונותיה של ה"דוגמנית" החדשה לבושה בקולקציה האחרונה של המותג ודיונים על הבחירה הלא שגרתית מלאו את אתרי האינטרנט ושאר אמצעי המדיה. גם ובעיקר את אלו שלא עוסקים באופנה וספקו לו חשיפה שמעולם לא היה זוכה לה, לו בחר ב"דוגמנית רגילה".
נא להדק חגורות
סרטון הבטיחות לפני הטיסה הוא משהו שאנחנו צופים בו רק כשאנחנו טסים וגם זה רק בגלל שאין לנו ברירה ואין לנו מה לעשות באותן הדקות עד שהמטוס ימריא. איך תסבירו את סרטון בטיחות שזכה למעל 13 מיליון צפיות ביוטיוב? הפקה גרנדיוזית וחיבור למותג מוכר ואהוב כנראה עזרו מאוד לסרטוני הבטיחות של Air New Zealand שהופקו בהשראת ובהשתתפות כוכבי טרילוגיית הסרטים ההוביט (עם יציאת כל סרט בטרילוגיה, הוציאו בחברת התעופה סרטון בטיחות בהשראתו). שני הסרטים הראשונים בסדרה זכו למספרים מטורפים של כ-2 ו-6 מיליון צפיות . (לסרטון בטיחות, כן?)ואז הגיע הסרט השלישי בסדרה ואיתו סרטון הבטיחות שכונה גם The Most Epic Safety Video Ever Made #airnzhobbitשזכה עד כה ל 13,069,967 צפיות.
בגידה עם בשר
כל איש שיווק יספר לכם על הצורך לפתח מערכות יחסים בין מותגים לבין לקוחותיהם בבורגר קינג ניו- זילנד לקחו את דימוי מערכת היחסים בין לקוחותיהם לבין ה-Whopper שלהם צעד אחד קדימה.
על מנת להשיק את סנדביץ' העוף החדש שלהם, הם הזמינו חובבי וופר לבגוד בהמבורגר עם הסנדביץ' החדש. כדי להעצים את תחושת הבגידה ולבצע אותה כמו שצריך (וכמובן להגביר את השיחה) הם הזמינו את ה"בוגדים" לבצע את הבגידה והטעימה של המוצר החדש במלון מיוחד ממותג burger king אליו נרשמו ועשו צ'ק אין באמצעות פייסבוק, על הבוגדים היה גם להעלות תמונות מהבגידה בכל הרשתות החברתיות. מה אתכם? האם הייתם בוגדים?
תוכן זה כל הסיפור
כשיש לך מוצר מעולה שאפשר לייצר באמצעותו תוכן בלתי רגיל, אז העבודה שלך קלה. אתה כמובן צריך לדעת לזהות את יצרני התוכן הטובים ביותר ולגרום להם לייצר אותו, GoPro שם זיהו לאן השוק הולך והבינו את השינוי הבסיסי בתרבות הצילום (שהחל בכלל במובייל) ולחץ בחזקה על מה שאנשים הכי רוצים: לתעד את עצמם בצורה . איך הם השתמש בשיני הזה כדי לייצר עוד ועוד לקוחות. בחברה בחרו להעלות ולהפיץ סרטונים של אנשים בסיטואציות קיצוניות מצלמים את עצמם. פרטים נוספים בכתבה הבאה
ציירו להם שפם
אם ראיתם במהלך נובמבר הרבה מאוד שפמים בפייסבוק, באינסטגרם, ברשת, ברחוב ובכלל. זה לא בגלל שפתאום שפם נהיה הטרנד האופנתי החדש. אלא בגלל שמובמבר פה. מובמבר שילוב של מוסטש (mustache – שפם באנגלית ונובמבר) הוא אירוע שנוסד כבר לפני 15 שנים ובו גברים רבים ומסוקסים מגדלים שפם מידי נובמבר בשביל להגביר את המודעות לסרטן הערמונית וכמובן לגייס תרומות למאבק במחלה.
גם בארץ, הארוע מלווה בתיעוד והסברה מאסיביים בפייסבוק Movember Israel ,באינסטגרם instagram.com/Movember בבלוג המשעשע http://www.beytzim.com/ וכמובן באתר של מובמבר ישראל בhttp://movember.org.il/
רוצים שידברו עליכם? רוצים להיות חלק מהשיחה? אתם צריכים לעשות משהו יוצא דופן, לבלוט, לחשוב מחוץ לקופסא. או שפשוט תייצרו תוכן מעולה איכותי ומעניין. מה המהלך שהכי אהבתם? או שיש משהו שפספסנו? שתפו אותנו בתגובות