שיווק באמצעות משפיענים הוא שיווק בו ניתן להתמקד באנשי מפתח ספציפיים ולא בשוק היעד הכללי. בחמש השנים האחרונות צמח השוק והגיע לרמה שבה אפילו המותגים הגדולים ביותר בעולם לא יכולים להרשות לעצמם לוותר עליו. מחקרים רבים כבר נערכו בנושא ומומחים רבים שיתפו את דעתם, אנחנו כאן כדי להביא לכם את המידע הנחוץ ואת המספרים המעניינים.
1 – שוק שיווק המשפיענים צפוי להגיע ל-13.8 מיליארד דולר עד סוף 2021.
בעבר הייתה קיימת תפיסה ששיווק מפה לאוזן הוא השיווק הטוב ביותר. אבל בעולם בו אפשר להגיע למאות אלפי (אם לא מיליוני) אנשים באמצעות הרשת, זה כבר לא המצב. למרות החשש שיצרה הקורונה לגבי ירידה של השוק – מה שקרה הוא היהפך הגמור. לעומת תעשיות אחרות שקרסו בזמן המגיפה, תעשיית השיווק ברשת הצליחה להתאים את עצמה ולצמוח בסדרי גודל מטורפים. רק כדי להבין טוב יותר את ההתקדמות הענקית של השנים האחרונות – משווי שוק של 1.7 מיליארד דולר ב-2016 לשווי שוק של 13.8 מיליארד דולר השנה.
2 – לרוב המותגים קיים תקציב מיוחד לשיווק ברשת (65%). 3 מתוך 4 מהם מתכוונים להקדיש אותו לשיווק באמצעות משפיענים.
גם כאן נוכל לראות שיותר ויותר מותגים מאמצים את האסטרטגיה (מעניין למה.. תכף תגלו) ואם נשווה את המספרים למספרים של השנה שעברה נראה עלייה של כ-10% לעומת 2020.
3 – על פי מחקר שנערכו ב-Glucksman נמצא ש-90% מהאנשים מאמינים ששיווק משפיענים הוא השיווק היעיל ביותר.
האמת היא שהנתון הזה נשאר זהה לאורך חמש השנים האחרונות. האמונה הזו מגיעה גם מצד המותגים המשתמשים באסטרטגיה וגם מצד הלקוחות שלקחו חלק במחקר.
4 – כבר לא בלעדי לאינסטגרם – ‘רק’ 67% מהפעילות בתעשייה נעשית ברשת החברתית הפופולרית.
כמובן שעדיין מדובר על נתח שוק גדול מאוד, אבל מספיק שנשווה אותו ל-80% ב-2020 ונבין לאן המגמה הולכת. קיימות פלטפורמות רבות לשיווק משפיענים, והן לא פחות יעילות מאינסטגרם.
5 – עסקים מרוויחים 5 דולר בממוצע על כל דולר אחד שמנותב לשיווק משפעינים.
כמובן שמדובר על ממוצע כך שבזמן שיש עסקים שמרוויחים יותר מפי עשרים, קיימים גם עסקים שלא מצליחים להגיע לרווחים כלל. הנתונים האלה מושפעים מבחירה נכונה של המשפיענים ומתכנון נכון של הקמפיין (בחירת פלטפורמה, תזמון, תוכן וכדומה).
6 – 63% מהמותגים שמשתמשים בשיווק באמצעות משפיענים מתכוונים להגדיל את הפעילות שלהם בשנה הבאה.
נתון שעוזר להבין כמה שיווק עם משפיענים יכול להיות יעיל – אם עושים אותו כמו שצריך. כשני שליש (!!) מהעסקים שמשתמשים באסטרטגיית השיווק הזו מתכוונים להגדיל את התקציב של השיווק, בזמן ש-17% נוספים מתכוונים להשאיר את התקציב באותו גובה. מה שמשאיר אותנו עם 20% בלבד שמתכוונים לצמצם את תקציב הפעילות בתחום.
7 – העלייה בשוק שיווק המשפיענים משקפת את הירידה בתחום השיווק המודפס.
בדיקה פשוטה בגוגל טרנדס תגלה לכם שבין השנים 2019-2014 נעשו מגמות דומות להפליא (הפוכות בכיוון) בין שוק שיווק המשפיענים לבין שוק השיווק המודפס. הגיע הזמן להתקדם.
8 – 40% מהמשתמשים בטוויטר דיווחו שהם ביצעו רכישה כתוצאה ישירה מציוץ או פוסט של משפיען.
הנתון עלה במחקר שנעשה על ידי טוויטר בעצמה. ניתן להבין ממנו שהמשתמשים הגדולים בטוויטר נתפסים כאמינים מאוד על ידי המשתמש הממוצע.
9 – שיווק בעזרת משפיענים יעלה את הסיכוי של צעירים בגילי 13-24 בכ-50% לבצע רכישה.
עוד נתון שהתגלה במחקר המדובר של טוויטר. קיימים הבדלים ברורים ומהותיים בין ההרגלי גלישה של אנשים בקבוצות גיל שונות. בזמן שהדורות הקודמים נוטים לעקוב אחרי מפורסמים ‘מסורתיים’ הצעירים של היום עוקבים בעיקר אחרי אושיות רשת.
10 – שישה מתוך עשרה מנויים לערוץ יוטיוב יקבלו בחיוב את המלצות הקנייה של היוצר האהוב עליהם.
נתון נוסף (הפעם ממחקר של גוגל) שממחיש בגדול את ההבדלים המהותיים בין הדורות. אם אתם משווקים ולא מכירים בהבדלים האלה, אתם תקועים מאחור.
11 – אחד היתרונות הגדולים ביותר בשיווק משפעינים הוא שהקמפיינים נראים אותנטיים ולא יותר מידי שיווקיים.
אם האסטרטגיה נכונה, והאנשים שמשתתפים בקמפיין מרגישים חיבור אמיתי למותג, הקמפיין בדרך כלל לא מרגשי שיווקי מידי, מה שעלול לגרום לאנשים רבים דווקא להתרחק.
12 – האינטראקציה הראשונה ביום של יותר מ-60% בקרב בני 18-25 תהיה עם אחת הרשתות החברתיות בפלאפון
וככל שנרד בטווח הגילים – נעלה באחוזים. סנאפצ’ט, אינסטגרים, טיקטוק, פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, בלוגים ועוד ועוד.. הרשתות החברתיות מנהלות את חיי הצעירים יותר מאי פעם.
13 – שיעור הקליקים הממוצע על באנרים ממומנים עומד על 0.06% מהגולשים
יותר מידי מפרסמים עדיין מנתבים כסף לשיטה המיושנת הזו, בתקווה שלחיצה על הבאנר תוביל לדף הנחיתה שלהם. גוגל בעצמם פרסמו את הנתון. ועדיין, משום מה, ב-2017 נרשמה עלייה של 7% בהוצאות על באנרים באינטרנט. נתון נוסף שהתפרסם על ידי גוגל הוא שכ-90% מהלחיצות על הבאנרים נעשות על ידי בוטים, ואם זה לא מספיק לכם – כ-60% מהלחיצות (מתוך העשרה הנותרים) נעשות בטעות.
14 – המשפיענים הטובים ביותר לקמפיין שלכם באינסטגרם יהיו עם 10-200 אלף עוקבים
מחקר שנערך על ידי MARKERLEY מצא שמשתמשים כאלה הם המשתמשים המשפיעים ביותר. או במילים אחרות – אלה המשתמשים בעלי שיעור המעורבות הגבוה ביותר מצד העוקבים שלהם.
15 – יש 3.725 מיליארד משתמשים פעילים ברשתות החברתיות ברחבי העולם (2019)
נחזור על זה שוב בשביל שתבינו. משתמשים פעילים! מדובר על כמעט מחצית מאוכלוסיית העולם, ולמען האמת, סביר להניח שהמספרים כבר עלו. אפשר להגיד בביטחון שיותר ממחצית האנשים בעולם נכנסים באופן יומי ללפחות רשת חברתית אחת. אנחנו מדברים על מספרים בלתי נתפסים, ובתור משווקים פשוט אסור לכם לוותר על הזירות האלה. האנשים שמכתיבים את הנרטיב ואת הקצב בעולם הזה הם משפיעני הרשת ואתם פשוט לא יכולים להרשות לעצמכם להישאר בצד בזמן שכל העולם מתקדם.