חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגעולם הפרסום מלא אנשים מוכשריםרוצה לשוחח עם הגולש? תהיה מוכן להתנהג כמוהו.

דוגמאות מהעולם כיצד הופכים מנהלים שיחה אמיתי עם הגולשים והופכים אותה למנוף שיווקי:

כולם מדברים על שיחה עם הגולש . אף אחד לא מדבר עם הגולש.
כולם מדברים כמו מותג ואף אחד לא מדבר כמו בנאדם.
כולם רוצים חשיפה אבל אף אחד לא מוכן לשלם את מחיר התפשטות.
מנהלי המותג חיים בתחושה מקפיאה שלמותג אסור לטעות. שמותג חייב לדבר יפה , נכון , ללא שגיאות וללא רגשות מיותריםשמא מישהו יעלב.
המותג הוא מעל הכל ושני רק לאלוהים אם בכלל. המותג חייב להישאר נקי, צח וטהור. צודק חכם ויודע כל . מה שנוטים לשכוח היא שאין באמת חיה כזאת.
זו הסיבה שהמותגים לא באמת מצליחים להתערבב במדיה החברתית ולהפוך לחלק אינטגרלי מהשיחה. הם סינטטיים ומתוכנתים. לא אמתיים.
המותגים נותנים תחושה לגולש שהוא מדבר עם רובוט מאופק ולא עם ישות אנרגטית וספונטנית שעונה לפי תרחישי שיחה מוכתבים מראש..

אבל לאט לאט גם זה משתנה.
שימו לב למספר דוגמאות מהעולם , באדיבות הבלוג הנהדר adverblog , אשר אסף כמה מקרים מרחבי הרשת ,העוסקים במותגים שהבינו שהשיחה האמיתית והחשיפה הנכונה מתרחשת כשאתה מתחיל להתנהג כמו בנאדם, או יותר נכון , שאתה מסוגל להוריד את המסכה התאגידית ולהתמודד במדיה החברתית בצורה קצת פחות מעונבת ומצוחצחת, כמו שהמותגים אוהבים והגולשים אוהבים לשנוא אותם בגלל זה, ופשוט לשחק את המשחק.

מי מאיתנו לא מכיר את הפרסומות הכה אופטימיות ומלאות שמחת חיים של תחבושות הגיוניות . הנה אחת לדוגמא


גם כאן בארץ יש לנו לא מעט כאלו .
לגולש ריצארד נייל זה הספיק והוא כתב על הקיר של המותג ( bodyform ) את התגובה הבאה

הפוסט זכה ל כמעט 100,000 לייקים ואלפי שיתופים ונראה היה כאילו שוב הולבנו פני המותג ברבים . אבל לא הפעם . שימו לב לתגובה המוצלחת עד מאד של המותג , ללא משוא פנים וללא חשש מפגיעה בתדמיתו הנקייה.

נכון , זו לא באמת המנכ”לית. אבל המסר עבר בהצלחה. “אנחנו מקשיבים ואנחנו מסוגלים לצחוק וגם לענות באותה מטבע”. אנחנו מסוגלים לספוג את המכה ולתת קטנה בחזרה. השיחה הקטנה הזו זכתה לחשיפה עצומה ויצרה גם אהדה רבה למותג , במיוחד בקרב קהל היעד.

ויש עוד

גולש , מכור למשחק הגולף בסוני פלייסטיישן התסלבט על כך שבגלל טעות מתכנתים , נראה כאילו טייגר וודס משחק גולף כאשר הוא הולך על המים.
ESPN , ערוץ הספורט האמריקאי הידוע בחוש ההומור המפותח שלו ובפרסומות שלו המשתפות את כוכבי הספורט באופן פעיל מיהר להרים את הכפפה.

הגדיל והחכים לעשות אתר הקניות הצרפתי שנתפס עם תמונת קטלוג לבגדי ילדים כאשר ברקע מופיע גבר ערום, חוסר תשומת לב של ההפקה כנראה. גולש שזיהה את הטעות פרסם אותה והאתר הוצף באלפי תלונות והערות מעליבות. מה עשו? שיחקו את המשחק והרוויחו בענק

מותגים צריכים להבין שלהשתתף בשיחה דורש מערכת ערכים וצורת חשיבה שונה בתכלית. ברומא אתה צריך להתנהג כמו רומאי ולא כמו רמאי. ברשת אתה צריך לחשוב כמו גולש. אל תפחד להיתפס במערומיך. כפי שיוכלו לספר לך סלבריטאי רשת רבים, לפעמים זה המפתח להצלחה, או לפחות לחשיפה.



    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×