פעילות ברשתות חברתיות- מי עושה את העבודה הטובה ביותר??

רשתות מזון המהיר מודעות לחשיבות הרבה שיש לנוכחות שלהן ברשתות החברתיות. מי עושה את העבודה הטובה ביותר? האם הצרכנים רק מתלוננים ברשתות החברתיות? בכתבה הבאה

עשרות מיליוני אוהדים, מאות אלפי לייקים, עשרות אלפי שיתופים ותגובות. המבורגרים עסיסיים ומגרים, מידע מעניין, פרסומות מדליקות,  תחרויות בין האוהדים, מבצעים ופרסים. וגם תגובות וטיפול בלקוחות שלעולם לא מרוצים ומביעים את מחאתם בעמוד הרשמי

רשתות המזון המהיר האמריקאיות וגם לקוחותיהם פעילים מאוד בפייסבוק. אתר האינטרנט ADWEEK.COM חפש תשובה לשאלה איזו מהן עושה את העבודה הטובה ביותר ובחן במהלך חודש אוקטובר 2014 את עמודי הפייסבוק של 7 הרשתות המובילות: מקדונלד , סאבווי, KFC, טאקו בל, בורגר קינג, וונדי'ז וסוניק. התשובות לפניכם:

לא רק תלונות
איזה אוהדים הכי פעילים ברשת החברתית?

פעילות ברשתות החברתיות – מעורבות היא שם המשחק!!

המטרה בפעילות ברשתות החברתיות היא להשיג מעורבות של האוהדים/לקוחות עם המותג. הרשתות הבולטות במדד המעורבות  הן: סאבווי שלמרות שיש לה "רק" 27 מיליון אוהדים ( לעומת מספר כמעט כפול של מקדונלדס), האוהדים שלה היו הכי מעורבים וגילו מעורבות בעמוד כמעט מיליון פעמים (972,273).  5,186,709 (עשירית משל מק'דונלדס!)  האוהדים של וונדי'ז גילו מעורבות 777,828 (פי 1.5 ממק'דונלדס) ולמעשה ביחס למספרם, האוהדים של הרשת של הילדה עם הקוקיות הם האוהדים הכי מעורבים, יש שיסיקו מכך שמפעילי העמוד של וונדיס עושים את העבודה הכי טובה. לעומת זאת מקדונלד'ס שמדורגת ראשונה מבחינת מספר האוהדים עם 51,037,243 ממוקמת רק במקום הרביעי מבחינת המעורבות. כשלפניה במספר המעורבויות נמצאות כאמור סאבווי, וונדיס וגם ברגר קינג לה כ 7.5 מיליון אוהדים שגילו מעורבות כמעט חצי מיליון פעם.

מקום ראשון במדד המעורבות
מעורבות היא שם המשחק

כמה פוסטים ביום?
אחת השאלות היותר נפוצות בניהול עמודי פייסבוק היא כמה פוסטים צריך לפרסם:  ע"פ המחקר של  ADWEEK.COM  ניתן לראות שהרשתות שפרסמו את מספר הפוסטים הנמוך ביותר KFC וטאקו בל (שפרסמו 10 ו12 פוסטים בחודש בהתאמה) זכו למספר המעורבויות הנמוך ביותר ביחס למספר חבריהם. מהצד השני ניתן לראות שגם רשת סוניק שפרסמה 39 פוסטים זכתה למעורבות נמוכה ( גם אחרי שמשקללים את מספר האוהדים הנמוך שלה). אם ננסה למצוא את כמות הפוסטים האידיאלית אז נוכל להגיד שהרשתות שפרסמו 23-24 פוסטים בחודש זכו למעורבות הכי גבוהה ( ביחס למספר חבריהם).

its all about engagement
מי היא רשת המזון המהיר הטובה ביותר בפייסבוק?

לא רק תלונות

מחקר נוסף בדק את סנטימנט השיחה של הגולשים (האם הוא חיובי או שלילי) כלפי רשתות המזון-המהיר הללו כפי שבא לידי ביטוי ברשת החברתית טוויטר. וגילה שבניגוד לדעה הרווחת לפיה, רשתות אלו ומותגים בכלל, מקבלים מנה הגונה של "לכלוך" מצד הגולשים ברשתות החברתיות. התמונה שהתגלתה היא דווקא הפוכה: סנטימנט השיחה של מרבית הגולשים ( כ-70% בממוצע)  אודות המותגים האילו היה ניטרלי והפער בין חיובי לשלילי לא היה משמעותי כלל (בחלק מהרשתות אף גבר הסנטימנט החיובי על השלילי)

המצב לא כ"כ גרוע כמו שחושבים
המצב לא כ"כ גרוע כמו שחושבים

אז מי הכי טוב?

אם ננטרל רגע את מספר החברים בעמוד, בהנחה שהוא תוצאה של השקעה כספית. אז ניתן לומר ע"פ סקר זה שמפעילי העמוד של וונדי'ס עושים את העבודה הטובה ביותר שכן ביחס למספר האוהדים בעמוד מספר השיתופים, תגובות ולייקים שלהם הוא הגבוה ביותר. בנוסף גם  מספר הציוצים החיוביים בטוויטר שמתייחסים אליה גדול ממספר הציוצים השליליים.

 

 

הכי פשוט להרים אלינו טלפון

הירשמו למגזין שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שקורה בשוק

Open chat
היי , זה איתן!
אשמח לקצר לך את הקריאה ולהסביר הכל בשיחת טלפון..