חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטלימי זה גולש שם? על פילוח המשתמשים ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות הן מזמן לא רק מקום להבעה עצמית ושמירה על קשר עם חברים. למעשה המדיה החברתית היא במידה רבה זירת מסחר ומשמשת מותגים לפרסום, (ישיר ובאמצעות משפיענים) ולמסחר מקוון. כדי לגרום לסושיאל שלכם לעבוד בשבילכם כדאי להכיר את הקהל שנמצא שם וצורך אותו

המשתמשים ברשתות החברתיות

כשרוחות של מיתון מנשבות בחוץ, מותגים חושבים מחדש כיצד לנתב כל שקל שיוצא לשיווק חכם יותר של המוצרים שלהם. הרשתות החברתיות המרכזיות הפעילות כיום – אינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק, יוטיוב מושכות אליהן סוגי קהלים מעט שונים. לכן, לפני שפונים למשפיענים או חושבים על קמפיין כזה או אחר בואו נצלול לנתונים וננסה להבין מי גולש ואיפה.

זכרו, רק בגלל שאתם מבלים ברשת חברתית מסוימת, זה לא אומר שגם הלקוחות שלכם עושים זאת, במיוחד אם הם משתייכים לדמוגרפיה אחרת. שירות HypeAuditor המתמחה באיתור והפעלת משפיענים מפרסם מדי שנה דוח על פעילות המשפיענים ברשת, ניתוח הנתונים בדוח מתחילת השנה מספק תובנות שלא כדאי להחמיץ. מתחילים.

15 עובדות ונתונים שאחריהם לא תוכלו להישאר אדישים לשיווק עם משפיענים

אינסטגרם

כפי שניתן לראות מהנתונים, אינסטגרם מעסיקה ביותר את המבוגרים הצעירים בגילי 25-34, ומיד ואחריהם הצעירים יותר בני 18-24. בשני המקרים, אפשר לראות שמדובר ביותר משתמשות מאשר משתמשים, כאשר אנחנו עוברים לקבוצת גיל מתקדמת יותר – בני 35 ומעלה, המגמה משתנה ואחנו רואים יותר גברים מנשים. אולי שווה לייצר להם פרסומות למכוניות וכדומה? או שאנחנו סתם קצת מיושנים ואולי אפילו שוביניסטיים.

כמעט חצי מיוצרי התוכן באינסטגרם הם מיקרו-משפיענים

בין הגולשים והמשתמשים ברשתות החברתיות חיים גם יוצרי התוכן. את המשפיענים כולנו מכירים, מקים קרדשיאן ועד גל גדות, אך למרות הבאזז הם עדיין קבוצת המיעוט, ובאינסטגרם אנחנו רואים שיותר מ-44% מיוצרי התוכן הם מיקרו-משפיענים הנהנים מטווח של בין 5,000 ל-20 אלף מעוקבים. אחריהם נמצאים הננו-משפיענים עם קצת פחות מ-28% מהעוגה, המשפיענים הגדולים עם יותר ממאה אלף עוקבים נמצאים הרחק מאחור עם כ-5% בעוד העוקבים מהווים 22.73%.

דמוגרפיית המשתמשים באינסטגרם

טיקטוק – העולם של דור ה-Z

מהניתוח של משתמשי הטיקטוק לא צריך להיות מופתעים, אפשר לראות ולהרגיש את זה בתכנים ובמשתמשים מסביבנו. אם אתם רוצים לשווק לדור Z כדאי לאתר משפיעני טיקטוק שיתאימו לפרופיל הזה. מי שמעוניין לפרסם להורים של המתבגרים כדאי שיעשה זאת בפייסבוק, באינסטגרם ובאמצעים אחרים.

די בדומה למגמה שראינו באינסטגרם גם כאן לנשים או לנערות במקרה הזה מספרים גדולים בהרבה מהנערים בקבוצת הגיל הזהה. יש הטיה נשית מובהקת בקרב משתמשי טיקטוק בני 24 ומטה. עם זאת, הדברים מאוזנים הרבה יותר עבור המשתמשים בני דור המילניום, והמגמה מתחלפת באופן משמעותי יותר ככל שהגיל עולה – מעניין.

אחד (יותר נכון יהיה להגיד אחת) מכל 4 משתמשים בטיקטוק הם נערות ונערים עד גיל 17, פלח שוק מעניין אבל מאוד מורכב ובעייתי. קבוצת הגיל הדומיננטית ביותר ברשת החברתית שכבשה את העולם בסערה היא החיילם והצעירים בגיל 24-18, והם מהווים יחד כ-40% מהמשתמשים בטיקטוק.  כאשר מחברים את הקהלים האלה (נערים וצעירים) אפשר לראות שיחד הם מהווים כשני שלישי מהמשתמשים, מה שהופך את טיקטוק לרשת חובה למפרסמים המעוניינים בקהל שכזה.

השוואה לנתונים משנה קודמה מראה שהקהל הטיקטוקי התבגר מעט ונעשה נשי יותר, אך עדיין הטיקטוק שייך לצעירים.

דמוגרפיית משתמשי הטיקטוק

עבודה עם משפיעני ננו ומיקרו היא דרך טובה לבנות מותג בטיקטוק במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים

ומיהם יוצרי התוכן הרלוונטיים? נוף המשפיענים של טיקטוק שונה ממה שראינו באינסטגרם. מחצית מהיוצרים בטיקטוק הם ננו-משפיענים עם עד 5,000 עוקבים. אחריהם נמצאים מיקרו-משפיענים (29.93%) עם עד 20,000 עוקבים ואילו המשפיענים הגדולים מהווים רק 4.12% מים התוכן של טיקטוק.

עבודה עם משפיעני ננו ומיקרו היא דרך טובה לבנות מותג בטיקטוק במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים. ליוצרים אלה יש פחות עוקבים, אך בדרך כלל יש להם קהל נישתי יותר והם יודעים לכוון את המסר בצורה מותאמת וטובה יותר לקהל, מכיוון שאנשים נוטים לסמוך עליהם.

משפיענית רשת

יוטיוב

הרשת הוותיקה ממלאת פונקציה קצת שונה מרשתות חברתיות אחרות, היא נהנית מקהל נאמן ומבוגר יותר. הגולשים יכולים להישאר לזמן ממושך בהרבה ונתון נוסף ומעניין הוא בעובדה שכאן לצופים הגברים יתרון מספרי על פני בנות המין החזק והיפה (לפחות מגיל 24 ומעלה).

במובנים מסוימים, יוטיוב פסיבית יותר מאינסטגרם או מטיקטוק. לעיתים קרובות הפלטפורמה מבית גוגל משמשת כתחליף טלוויזיה מסורתית לכל דבר. למרות שחלק מהאנשים אוהבים ומגיבים סרטונים שהם אוהבים או שונאים, ליוטיוב יש פחות מרכיב חברתי והיא יותר כלי שימושי.

מגמה זו בולטת במיוחד עבור המילניאלס (קבוצת הגיל הבולטת באינסטגרם). הגברים בני דור המילניום מהווים כמעט חמישית מכלל הצופים ביוטיוב, יותר מכפול מהנשים.

דמוגרפיית משתמשי יוטיוב



    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×