מדיה חברתית: המספרים מספרים, כולם כבר שם!!

מדברים על זה שהפרסום עובר למדיה החברתית, בכתבה הבאה נביא מספרים שיוכיחו שזה אכן כך...
המדיה החברתית משתלטת על עולם העסקים והשיווק
המדיה החברתית משתלטת על עולם העסקים והשיווק

מרבית העסקים כבר מודעים לחשיבות הפעילות והנוכחות במדיה החברתית והשיווק באמצעות תוכן ושיחה וניתן לראות כי פעילויות אלו הולכות ותופסות חלק גדול יותר מעוגת השיווק של עסקים רבים.

עבור אלו שעדיין לא מספיק בטוחים בצורך בנוכחות ברשתות החברתיות ובייצור תוכן ולאלו שרוצים לדעת מה עושים מרבית העסקים.אנחנו מביאים את המספרים הללו כפי שנמדדו בארה"ב ופורסמו ע"י אתר: http://webbiquity.com

למה בעצם כדאי לכל עסק להפגין נוכחות ברשת?

  • בארה"ב, 97% מהצרכנים מחפשים מידע על עסקים מקומיים ברשת.
  • 93% מהצרכנים יתחילו את תהליך הקנייה שלהם במנוע חיפוש, ו-68% יבדקו את דפי המותג הרלוונטי ברשתות החברתיות לפני שיבצעו את הרכישה.
  • הרשת שייכת לצעירים – לפני ביצוע רכישה, כמות הצרכנים מדור ה-Y (גילאי 20-30) שיחפשו מידע על המוצר/שירות ברשת כפול ממספר הצרכנים מדור ה-X (גילאי 30-40) שיעשו זאת. –
  • כמו שהרבה חברות למדו בדרך הקשה – תלונה שמפורסמת במדיה החברתית ואינה מטופלת כראוי יכולה להפוך לוויראלית ולהסב נזק ממשי לעסק. החדשות הטובות? זה הולך גם בכיוון ההפוך – 71% מהצרכנים דיווחו כי מענה מהיר ויעיל במדיה החברתית יגרום להם להמליץ לחבריהם על המותג.

הכי נפוץ והכי מוכר – הפייסבוק

הרשת החברתית הפעילה ביותר, כם עבור העסקים
הרשת החברתית הפעילה ביותר, כם עבור העסקים
  • 77% מעסקי ה-B2C ו-43% מעסקי ה-B2B השיגו לקוחות חדשים דרך הפייסבוק.
  • 81% ממקבלי ההחלטות בעסקי B2B הצהירו כי הם נכנסים לפייסבוק לפחות פעם בחודש; עם זאת רק 2% מהם עושים זאת למטרות עסקיות.
  • 20% מסך כל הצפיות בדפי האינטרנט בעולם הגיעו מהפייסבוק.
  • 74% מהכניסות לאתרים של חברות B2C דרך רשתות חברתיות, הגיעו דרך הפייסבוק.
  • בפייסבוק צריך לדעת לקצר: פוסט מתחת ל-250 תווים ישיג 60% יותר חשיפה. פוסט מתחת ל-80 תווים ישיג 66% יותר חשיפה!

עסקים גדולים ומדיה חברתית

  • 86% מהמותגים מודעים לחשיבות של השימוש במדיה החברתית באסטרטגיית השיווק שלהם; עם זאת, רק 41% משתמשים בה בשביל לתקשר עם הלקוחות שלהם.
  • טקטיקות השיווק העיקריות של המשווקים השנה: פעילות במדיה החברתית (84%), שיווק באימייל (72%), SEO (56%) והודעות לעיתונות (51%).
  • ל-70% מחברות הפורצ'ן-500 ( 500 החברות הגדולות הארה"ב) יש דף פייסבוק, תשע מהן ממוקמות בעשירייה הפותחת.
  • חברות הפורצ'ן 500 משתמשות גם ברשתות חברתיות אחרות: ל-77% מהן יש חשבון טוויטר ול-69% מהן יש חשבון יוטיוב.
  • 90% מהמנכ"לים של חברות הפורצ'ן 500 סבורים שהמדיה החברתית היא חשובה, למרות ש ל-68%  מהם אין בכלל נוכחות במדיה החברתית.
  • בחלוקה על פי מחלקות, נראה כי מחלקות השיווק עושות את השימוש הנרחב ביותר במדיה החברתית (78%). אחריהן נמצאות מחלקות ה-IT (64%), מכירות (63%) ושירות לקוחות (62%). המחלקות שמשתמשות הכי פחות במדיה החברתית הן מחלקות הכספים (28%).
  • יותר מ-40% מהעסקים מודדים את ההצלחה של השימוש במדיה החברתית במספר החברים/אוהדים של העמודים שלהם או בשיפור המוניטין של המותג. 14% מהעסקים מודדים זאת במכירות, ו19% מהעסקים לא מודדים זאת כלל.
  • מתוך מאה המותגים המובילים של interbrand – כמעט לכולם יש נוכחות ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר.למרות ש49% מהמשווקים מגדירים את השיווק במדיה החברתית כ"קשה לביצוע".

כאשר אנחנו מדברים על עסקים שלקוחותיהם הם עסקים (b2b), התמונה פחות ברורה

  • כמעט 3/4 מעסקי ה-B2B טוענים כי אינם יכולים למדוד את הרווח מההשקעה שלהם בפעילות במדיה החברתית. לטענתם, הם היו רוצים לראות עלייה בכמות הכניסות לאתר.
  • האם המדיה החברתית מחליפה את הצורך ביחסי ציבור? מסקר שנערך בקרב מומחי יח"צ עולה כי 94% מהם ישתמשו במדיה החברתית על מנת לקדם את האג'נדות של לקוחותיהם.
  • 60% מעסקי ה-B2B טוענים כי יצירת לידים היא האתגר הגדול ביותר שלהם. ובאילו טקטיקות הם משתמשים על מנת להשיג זאת? 51% משתמשים באימייל, 38% מתמקדים ב-SEO ובתוכן שיווקי, 31% באירועים ותערוכות ו29% בקידום ממומן ברשת. רק 11% מהנשאלים אמרו שמדיה חברתית תהיה יעילה בהשגת לידים חדשים.

אם אתם בעלי עסק קטן? מדיה חברתית היא הפלטפורמה בשבילכם!!

  • 78% מהעסקים הקטנים מגיעים ללקוחות חדשים דרך המדיה החברתית.
  • מה הם עושים בשביל להשיג זאת? הטקטיקות שדווחו כיעילות ביותר עבורם הן אתר הבית של החברה, ניוזלטרים ותערוכות.
  • עסקים קטנים מזהים את שלושת היתרונות העיקריים של השימוש המדיה החברתית כך: הגדלת החשיפה (89%), הגדלת כמות הכניסות באתר (75%) והשגת תובנות לגבי השוק (69%). עם זאת, פחות מחצי אמרו שהשימוש במדיה החברתית הקטין את הוצאות השיווק או הגדיל את המכירות.
  • לרוב, עסקים קטנים עושים out-sourcing לפרסום בטלוויזיה וברדיו (40%) ול-SEO (35%). הם פחות נוטים לעשות out-sourcing לניוזלטרים ולניהול הפעילות ברשת החברתית (5%).
  • עם זאת, 20% אמרו כי היו עושים out-sourcing לניהול הפעילות ברשת החברתית אם יכלו; לרוב זו שאלה של תקציב.
  • האתגרים העיקריים העומדים בפני עסקי B2B קטנים הם כמות הלידים (69%), איכות הלידים (60%) והעלאת המודעות למותג (56%). המספרים האלו לא השתנו בהרבה בעשרים השנים האחרונות.

אי אפשר לדבר על פעילות ברשתות חברתיות מבלי לדבר על שיווק באמצעות תוכן, הן כזה שמיוצר ע"י המותג והן כזה שמיוצר ע"י בלוגרים

תוכן שיווקי ובלוגים, כלי חובה בעולם השיווק הדיגטלי
תוכן שיווקי ובלוגים, כלי חובה בעולם השיווק הדיגטליבלוגים ותוכן שיווקי
  • בלוגים הופכים קוראים לקונים – 42% מהצרכנים בוחנים בלוגים רלוונטים כשהם מחפשים אחר מידע לפני רכישה פוטנציאלית. 52% אומרים שבלוגים השפיעו על ההחלטות הצרכניות שלהם, ו-57% מהמשווקים הודו כי השיגו לקוחות חדשים באמצעות הבלוג שלהם.
  • למרות זאת, רק ל-34% מחברות הפורצ'ן-500 יש בלוג פעיל.
  • 92% מהמשווקים סבורים כי יצירת תוכן חשובה ל-SEO.
  • יותר ממחצית מעסקי ה-B2B ממקדים את התוכן השיווקי שלהם בדו"חות ובמחקרים, זאת בניגוד לפחות מ-10% מעסקי ה-B2C שעושים זאת. בכל הנוגע לצד של הלקוחות, אלו נוטים יותר להסתמך על חוות דעת.
  • סוגים שונים של תוכן פונים לשלבים שונים של תהליך הרכישה; רוצים להעלות מודעות למותג? לצורך זה כדאי להשתמש בפוסטים בבלוגים, מאמרים, הודעות לעיתונות ותוכן במדיה החברתית. לשלב ה"התלבטות" פונים התכנים באתר הבית, ניוזלטרים, FAQs ודו"חות.
  • 25% מתקציבי השיווק מופנים לטובת פיתוח תוכן, יח"צ וקידום.
  • 87% מהקניינים טוענים כי תוכן יגרום להם להעדיף ספק מסוים על אחר; עם זאת, 43% מהם אומרים כי שיווק עצמי אגרסיבי מדי דוחה אותם.
  • 54% מעסקי ה-B2B מתכננים להגדיל את הוצאות התוכן שלהם בשנה הקרובה.
  • 77% מעסקי ה-B2B משתמשים בבלוג על מנת להפיץ את התכנים השיווקיים שלהם. 70% מהם משתמשים בוידיאו

המספרים מוכיחים, המדיה החברתית, התוכן והשיחה כאן כדי להישאר, אין גוף כמעט שלא משתמש בהם ועבור אלו שלא עושים זאת, זו רק שאלה של זמן ופיתוח טכניקות וטקטיקות שיעזרו להם להפיק ממנה את המירב

הכי פשוט להרים אלינו טלפון

הירשמו למגזין שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שקורה בשוק

Open chat
היי , זה איתן!
אשמח לקצר לך את הקריאה ולהסביר הכל בשיחת טלפון..