לינקדאין – מדריך שימושי לעסק או מותג

פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, גוגל פלוס… נדמה שבשנים האחרונות הרשתות החברתיות רק הולכות ומתרבות סביבנו, וכל מותג שרוצה להישאר עם היד על הדופק מעוניין להציג נוכחות מרשימה בכולן. לא מעט מותגים ישראלים מחזיקים בעמודי לינקדאין מעודכנים, אולם מדובר ברשת חברתית שהשימוש בה עדיין לא נפוץ בארץ ולכן לא כולם יודעים איך לעשות את זה כמו שצריך. החלטנו לרכז מספר טיפים העוסקים בבניית פרופיל אופטימלי באתר ודרכים לתחזק אותו על מנת להפיק ממנו תועלת עסקית משמעותית..

אז קודם כל – מה זה בעצם לינקדאין ולמה זה טוב לעסק שלכם?

לינקדאין היא רשת חברתית עסקית המתפקדת בצורה דומה לרשתות חברתיות אחרות אולם מה שמבדל אותה מעשרות הרשתות החברתיות האחרות היא העובדה שהיא משמשת אך ורק ליצירת קשרים עסקיים ומקצועיים. אז איך זה בעצם עובד? האתר מאפשר יצירת שני סוגי פרופילים: פרופילים אישיים ופרופילים עסקיים (עבור ארגונים וחברות) – להלן, פרופילי מותג. הפרופילים האישיים משמשים מעין “קורות חיים” וירטואליים  ומרכזים בתוכם פרטים אודות ההשכלה והניסיון התעסוקתי של המועמד הפוטנציאלי. פרופילי המותג, לעומת זאת, מכילים מידע על המותג עצמו, על המוצרים שלו והכי חשוב – משרות פנויות אותן הוא מחפש לאייש. לינקדאין מיועדת בעצם על מנת לבצע את “השידוך” בין השניים. על בסיס זה גם ניתן לבצע שידוך בין חברות לספקים או ליתר דיוק בין מציעי שרותים לבעלי תפקידים מתאימים בארגון.

אז מה בעצם צריך לעשות? קודם כל רושם ראשוני:

  • צרו דף מותג עדכני ומעניין – השקיעו זמן ומשאבים ביצירת דף שיבטא את האופי ואת הייחודיות של המותג ושל המוצרים שלכם. אל תהססו להשתמש בתמונות ובסרטונים במידת הצורך על מנת לבדל את העמוד מהמתחרים ועל מנת למשוך ולעניין עוקבים חדשים.
  • תשתמשו בכל האפשרויות שיש לכם – שימו לב, לינקאדין מציעה לעמודי המותג שלה שלוש רוביקות מרכזיות: עמוד הבית (ה-feed שלכם, אם תרצו) בו תוכלו לפרסם סטטוסים ועדכונים, עמוד מוצר בו תוכלו לפרט על כל המוצרים שלכם ועמוד עבודות בו תוכלו לפרסם פרטים אודות משרות פנויות. ממשו את מלוא הפוטנציאל של לינקאדין ואל תזניחו אף אחת מהרוביקות הנ”ל.
  • תארו את העסק שלכם בתמצות ובבהירות – דאגו שיהיה ברור לקורא הממוצע בדף שלכם מה אתם בעצם עושים? במה אתם מתמחים? מהם היתרונות שלכם על פני המתחרים שלכם? תארו את מה שיש לעסק שלכם להציע ללקוחות שלו בצורה תמציתית, בהירה ומעניינת.
  • הצטרפו לקבוצות – בלינקאדין קיימות שלל קבוצות (groups) הנוגעות לכל ענף או תעשייה. בין אם אתם מותג רכב או חברת אופנה- מצאו את הקבוצות הרלוונטיות לעסק שלכם והצטרפו אל כולן. זו דרך מצוינת להגיע לשלל לקוחות חדשים.
  • בקשו מהעובדים שלכם להצטרף לעמוד – במידה ולעובדים שלכם יש פרופיל לינקאדין אישי, הם יכולים לקשר אותו לעמוד המותג ולהכריז עליו כעל “המעסיק” שלהם. בכך תוכלו ליצור רשת של שגרירים למותג שלכם.

איך לתחזק את הפרופיל? להצטרף, לשתף, לטפטף.

כמו בכל פרופיל ברשת החברתית, גם כאן לא מדובר ב”שגר ושכח”. בניית פרופיל טוב היא חשובה ביותר, אבל לא פחות חשוב להקפיד לתחזק ולעדכן את הפרופיל מפעם לפעם. אז איך נראית העבודה היום-יומית על פרופיל הלינקדאין שלכם?

 סטטוסים – בדומה לפייסבוק, לינקדאין מאפשרת העלאת סטטוסים לפרופיל שלכם. תוכלו להשתמש בפיצ’ר הזה על מנת לבדל ולעניין את הקוראים שלכם. עם זאת, זכרו כל הזמן שמדובר ברשת עסקית; העלו רק סטטוסים מקצועיים ורלוונטיים, והקפידו שלא “לזבל” ולהעמיס.

  • תנועה מתמדת – אל תזניחו את הרחבת מעגל הקשרים שלכם. הקפידו כל הזמן לצרף אנשי קשר חדשים, ולהצטרף לעמודים ולקבוצות שמעניינות אתכם ושרלוונטיות לתחום של העסק שלכם.
  • המלצות – הקפידו לעבות ולהעשיר את רשימת ההמלצות שלכם. פנו ללקוחות ובקשו מהם לכתוב את חוות דעתם על המוצרים שלכם. ההמלצות יהיו גלויות לכל מי שייכנס לרוביקת ה”מוצרים” בעמוד שלכם.
  • תמיכה מקצועית – אם אתם שולטים בחומר , תנו לעולם לדעת את זה. עשו זאת באמצעות מענה לגולשים על שאלות מקצועיות שהם מעלים ובתגובות למאמרי עמדה שגולשים מפרסים מפעם לפעם. אתרו את הקבוצות ואת מובילי הדעה בתחום שלכם וקחו חלק בשיחה שנוצרת שם. זו הדרך הטובה ביותר להפגין מקצועיות ולהראות לכולם שיש לכם מה לתרום לעולם שלהם.
  • פניה אישית – כוחה הגדול ביותר של הרשת הזו טמון למעשה במה שעשוי להיראות במבט ראשון כחסרון: היא יבשה רצינית ומשמעממת. כאן לא תמצאו חתולים רוקדים סטפס ולא הגיגים על יופייה של הזריחה. כאן מדברים רק עסקים. זה מאפשר לכם לאתר את בעלי התפקיד בארגון מסוים או לאתר ספק שרותים מרשים ולפנות אליו לצורך קיום ההבטחה של הרשת : חיבור עסקי ויצירת שיתופי פעולה לצורך שיפור התוצאות העסקיות שלכם. בשביל זה כולם פה. לעשות עסקים. זו גם הסיבה שיצירת קשר אישי  חשובה מאין כמוה אך פחות פשוטה מאשר ברשתות חברתיות אחרות. מנהלי לינקדאין מבינים היטב שעל מנת לשמור על יוקרתה ויעילותה של הרשת, עליהם לשמור ככל הניתן על האותנטיות והרלוונטיות של ההתקשרויות בתוכה. עם זאת , במידה והצלחתם לעורר עניין , סביר שהוא יפיק עבורכם הזדמנויות עסקיות לא מועטות.

זכרו, בעולם של היום, בו הנוכחות של המותג שלכם ברשתות החברתיות היא ערך חשוב מאין כמוהו, אל תזניחו את לינקאדין והשקיעו זמן ביצירת ובטיפוח הנוכחות שלכם והקשרים שלכם. כמו בחיים, גם בעולם הרשתות החברתיות יש הזדמנות אחת לעשות רושם ראשוני  ויש אינסוף הזדמנויות ליצור עוד ועוד קשרים עסקיים. צריך להקפיד לעשות את זה נכון וצריך להקפיד לעשות זאת בסבלנות זה גוזל אמנם הרבה זמן אבל זה שווה לכם הרבה כסף.

הירשמו למגזין שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שקורה בשוק

Open chat
שלום,
נשמח לייצר עבורך שיחה ברשת