חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו

מהו אתר משפך, ולמה העסק שלך צריך אחד?

אם אתם רוצים להגדיל את החשיפה ואת מחזור המכירות של הארגון שלכם, או גם אם אתם סתם מתעניינים בשיווק, בוודאי שמעתם על המושג “משפך מכירות”. זהו מושג ישן למדי, שנטבע בשנת 1898 ע”י אלמו לואיס – מחלוצי תחום השיווק כתורה מדעית. אבל מה בעצם המטרה של משפך מכירות?

משפך המכירות הוא התהליך המוביל לקוחות פוטנציאלים להפוך ללקוחות בפועל. בין אם יש לארגון שלכם מוצר פיזי או שאתם מספקים שירות, אתם ודאי מבינים את החשיבות של הבאת לקוחות חדשים אל תוך עולם המותג שלכם.

המשפך הקלאסי מתחלק ל-4 שלבים:

  • חשיפה– בכדי שיקנו ממכם, צריכים קודם לדעת עליכם! האם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם בכלל יודעים שאתם קיימים?
  • עניין – עכשיו שיודעים עליכם, למה שתעניינו אותם? האם יש עניין אצל לקוחות פוטנציאלים לרכוש את הפתרון שלכם?
  • רצון – אתם מעניינים, אבל למה שירצו אתכם על פני המתחרים? מה מיחד את המותג שלכם מהמתחרים? (מחיר\איכות\יכולת ייחודית)
  • פעולה – רוצים אתכם, עכשיו תנו להם סיבה לרכוש! מה הדרך הקלה ביותר לגרום למבקר באתר להפוך ללקוח משלם?

ומה לגבי אתר משפך?

אתר המשפך מסייע ללקוחות פוטנציאלים להתחבר למותג שלכם ולהפוך ללקוחות משלמים. האתר יכול לשמש בתור הפנים של המותג שלכם או בתור אתר הממליץ על הפתרון של הארגון שלכם, ובמיוחד בעידן בו כולם בודקים באינטרנט לפני שהם רוכשים. נהוג לחשוב שהאתר צריך להיות חנות אונליין או דף פרסומת על קישור המוביל לרכישה עצמה, אבל בשטח, יותר חכם לבנות אתר המקרב את הלקוח לעולם המותג שלכם בלי לדחוף אותו לרכוש בו-במקום.

 

למה דווקא אתר משפך?

ברגע שיש לכם אתר משפך, הארגון מחליט לאן הלקוחות ילכו, מה הם יראו, ובאיזו שפה הם ישתמשו כשהם נפגשים עם המותג שלך.

אתר המשפך יודע למשוך אליו קהל שלא בהכרח היה מגיע לאתר של הארגון שלך, כיוון שהוא מחפש מידע השוואתי וביקורות, ולאו דווקא מעוניין לשמוע מה הארגון חושב על המותג שלו. אלו לקוחות שלא רוצים לראות פרסומות, אלא רוצים מידע אמיתי, אמין, ומהימן.

במקום להפציץ את הלקוח בפרסומות של המותג, אפשר להביא אותו לאתר המדבר בשפה שהוא מכיר, ועל הנושא שמעניין אותו, תוך בניית עניין במותג שלכם באופן שלא ירחיק אנשים שנרתעים מפרסומות. במהלך הביקור באתר, לקוחות יתוודעו לפתרון שלך בצורה סמויה וגלויה, על-ידי נרטיב שילמד אותם את שפת המותג ויעודד אותם להעדיף את המותג שלכם על פני האחרים.

בנוסף, האתר יכול לשמש כמכשיר המספק ללקוחות ערך מוסף. בעידן האינטרנט, אמנם נהוג לחשוב שהלקוח הממוצע איננו בעל סבלנות רבה, אבל מחקרי שוק רבים הראו שככל שהתוכן שהאתר שלך מספק הוא איכותי יותר ובעל ערך-מוסף ברור ללקוח – הלקוח יבחר להישאר באתר לזמן ארוך משמעותית ולהיחשף לעוד תכנים שהארגון מעוניין להעביר לו.

 

אז איך זה עובד?

אתר המשפך עובד כשרות משלים לאתר הארגון שלכם. לדוגמה, יצרן אוהלים יכול להקים אתר המתרכז בקמפינג, וכך ללמד לקוחות פוטנציאלים הן על קיומה של החברה, על יתרונותיה ביחס למתחרים, ואף יעודד לרכישה של האוהלים שלה ע”י מתן תמריצים (קוד הנחה, וכיו”ב) ואשר מספק לגולשים בו תועלת ברורה, כגון הדרכה על איך להדליק אש בשטח בלי גפרורים\מצית, או איך לאבטח את האוהל וכדומה.

יתרון עצום של אתר המשפך הוא היכולת שלו “ללכוד” לקוחות פוטנציאלים שאפילו לא התכוונו להיות לקוחות. אתר משפך רחב משמש כמו רשת דייגים – הוא פשוט יושב שם ומצריך תחזוקה מינימלית, אבל כל גולש שמגיע אליו הופך ללקוח פונטציאלי, ותוך כדי שיטוט באתר הוא מוכוון לאט לאט לנקודת הניקוז במשפך, ולבסוף יכול גם להפוך ללקוח משלם, ללא צורך בשכנוע יתר.

אם נחזור לדוגמאת יצרן האוהלים – אדם המתעניין במחנאות מחפש מידע בנושא. במהלך השיטוטים ברשת הוא מוצא אתר קמפינג שהוא לא מכיר, המספק מידע רב על הישרדות בשטח, רעיונות למסלולים ולנקודות חניה, ועוד. האתר, אשר מתופעל ע”י יצרן האוהלים, מכניס בתכנים שלו המלצות על המותג שלו, בין אם בתמונות, ובין אם בכתב. אותו אדם שנכנס לאתר רצה רק ללמוד טריק חדש לקראת הטיול הבא שלו, אבל בינתיים למד להכיר את המותג, שמע שהוא טוב יותר מפתרונות אחרים, וקיבל עליו רושם חיובי הודות לטון ברחבי האתר. מגולש שלא הכיר אתכם ושנכנס לאתר סתם כדי ללמוד משהו חדש, הוא הפך לאוהד של המותג.

 

אם אתם עדיין מתלבטים מדוע כדאי לכם להקים אתר משפך, צרו קשר איתנו ואנחנו נשמח לענות על כל שאלה נוספת.



    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×