חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגכלים בעולם השיווק הדיגיטליפייסבוק: למה אוהדים מותג?

כאנשי מדיה חברתית ומשווקים אנחנו נשאלים לא אחת ולעיתים אף שואלים את עצמינו מתוך סקרנות אבל בעיקר על מנת שנוכל לבדוק שאנחנו עובדים כמו שצריך ולא מבזבזים אנרגיה ומשאבים לשווא. מה יוצא לי או כמה שווה לי כל חבר בעמוד הפייסבוק שלי? אתר האינטרנטsyncapse חקר והעריך את שוויו של כל אוהד בעמוד, הוא עשה זאת ע”י בחינה של פרמטרים שיווקיים כמו: ערך המותג, הוצאה כספית, נאמנות, רצון להמליץ earned media, עלות רכישה והיקשרות למותג. האתר חקר אוהדים בעמודים של 20 חברות מהמובילות בעולם ( קוקה קולה,B.M.W. זארה ליווייס, סאבווי, מקדונלד’ס, סקיטלס, אדידס, וולמארט ועוד).

ע”פ המחקר השווי הממוצע של אוהד בכל אחד מהעמודים הללו הגיע ל 174$. המחקר גורס כי האוהדים בעמוד שלך יהיו אלו שינסו ראשונים את המוצרים החדשים שלך, הם בד”כ גם יקנו יותר את המותג שלך ויוציאו עליו יותר כסף, הם יהיו נאמנים למותג ויהיו הראשונים לסנגר ולהמליץ עליו, הם יהיו מעורבים יותר או בקיצור יש להם סיכוי לא רע להפוך לסופר- צרכנים. במרבית העמודים 78% מהאוהדים הם גם צרכנים של המוצר ומשתמשים בו, בעמודים של מותגים יקרים במיוחד כמו מכוניות אז אחוז השימוש יורד ל- 36% . אפשר להניח שכל מנהל שיווק היה חותם על יחס כזה בקרב קהל היעד שלו

מעבר לערך הכלכלי, האוהדים בעמוד הפייסבוק שלנו נותן לנו הזדמנות לקשר ישיר ובלתי אמצעי לצרכנים מתקדמים הפתוחים לרעיונות חדשים שבחרו לאהוד את העמוד שלנו ( כלומר בחרו להדק את הקשר עם המותג שלנו) שאנחנו יכולים באמצעות הפייסבוק לתקשר ולהעביר אליהם מסרים בצורה ישירה וכמעט אישית וכן להתאים את המוצר ואת היעדים והתחזיות שלנו לקהל היעד

הערוץ הישיר אל האוהדים (הלקוחות) מסייע למשווקים לתקשר איתם בצורה טובה יותר וגם למכור להם עוד ועוד מוצרים. בסיס מעריצים איתן יכול לייצר גם הזדמנויות רבות לייצר פרופיל מדוייק יותר של הצרכנים וצרכיהם מה שמסייע להם להבין אותם טוב יותר וחזות תחזיות מדוייקות יותר

אז אחרי שהבנו והסברנו לעצמינו שכדאי לנו לצבור מספר אוהדים איכותיים גדול ככל האפשר בואו נבדוק רגע (שוב באמצעות מחקר של syncapse) למה האוהדים שלנו אוהדים אותנו?

אז הבשורה הטובה היא שכמחצית מהאוהדים שלנו (49%) עשו זאת פשוט כדי להביע תמיכה במותג, כלומר הם אוהבים אותנו וזו הדרך שלהם להראות את זה. נתון זה מפתיע ומעודד כאחד בעיקר בשל העובדה שרבים מאוד מהמותגים מפתים גולשים לעשות להם לייק בעיקר באמצעות תחרויות ופרסים. בעוד שמה שמשפיע יותר זה פשוט רמת האהבה למותג:

  • 42% עושים לנו לייק עושים זאת בכדי לקבל קופון או הנחה, נכון השתמשנו בטריק שיווקי על מנת למשוך אותם אבל בכל זאת הם לקוח פוטנציאלי שעשה לייק בשביל לצרוך את המותר שלנו
  • 41% מהחברים עשו לנו לייק כי רוצים לקבל עדכונים מהמותג שלנו
  • 35% להשתתף בתחרויות בעמוד – אלו האוהדים שלא בטוח שאנחנו רוצים בעמוד שלנו, לא בטוח שהם אוהדים אמיתיים שלנו וכנראה עשו לנו לייק רק בשביל להשתתף בתחרות ובגלל הסיכוי שלהם לזכות בפרס
  • סיבות נוספות 31% מהאוהדים של עשו זאת על מנת לשתף בחוויה חיוביות, 27% עשו לנו לייק כי התחום בו אנחנו עוסקים מעניין אותם, 21% עשו לנו לייק כחלק ממחקר על המותג לפני שהם קונים או לא קונים את המותג שלנו מחקר על המותג כחלק מחיפוש אחר מוצר מסוים, 20% בגלל שחברים שלי כבר עשו לייק, 18% עשו זאת כי ראו פרסומת שלנו בטלוויזיה, 15% עשו לנו לייק כי קבלו המלצה על העמוד שלנו מאוהד ותיק.

הנתונים הללו בהחלט משמחים: חלק גדול מאוד מהאוהדים שלנו עשו לנו לייק בגלל שהם פשוט מעריכים אותנו, רוצים להיות לקוחות שלנו, או שהתחום שלנו מעניין אותם ובפעם הבאה שנרצה להעלות את מספר האוהדים בעמוד שלנו כלומר על מנת להעלות את מספר האוהדים בעמוד עלינו פשוט להיות מותג טוב אהוב ומוערך, לספק תוכן איכותי רלוונטי ומעשיר וכמות הלייקים אמורים לגדול.

נכון גם תחרויות ושאר שיטות טקטיות לגיוס לייקים הוכחו כיעילים בגיוס אוהדים אך לא בטוח שאלו סוג האוהדים שאנחנו רוצים בעמוד שלנו, שכן אלו בד”כ אוהדים לא איכותיים שאינם נאמנים למותג, אוהדים איכותיים ימשכו אחריהם בד”כ אוהדים איכותיים נוספים מעורבים יותר ונאמנים יותר.

איך מגייסים אוהדים איכותיים?

מכיוון שהתנסות במוצר היא כמעט תנאי הכרחי לאוהד בעמוד (78% ), ועל הערך הכספי הגדול של אוהדי העמוד כבר דברנו משווקים יכולים ללמוד מכך שהם עשויים לקבל תמורה טובה יותר לכסף שלהם אם ינסו להפוך צרכנים לאוהדים מאשר ינסו להפוך לא צרכנים. (הנעה לפעולה לעמוד הפייסבוק על המוצר) .

לסיכום:

אוהדים של עמוד הפייסבוק הוכחו כבעלי ערך רב עבור המותג אותו הם אוהדים, גם המשווקים כבר יודעים זאת והם משקיעים כספים רבים בגיוס אוהדים אם כי על מנת להפיק את המירב מעמוד הפייסבוק שלהם עלינו להיות כל הזמן עם היד על הדופק ולבחון מי החברים שלנו ומה גרם להם להיות כאלו אנחנו שואפים לכמה שיותר אוהדים איכותיים שיאהדו אתנו מהסיבות הנכונות.



    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×