פייסבוק לוקחת את עולם הפרסום צעד נוסף קדימה. בכנס ראשון המיועד למפרסמים הציגה החברה את תפיסת השיווק החדשה שלה המבוססת על ההנחה שכל מה שהחברה יכולה לעשות בדף שלה, ניתן לביצוע גם כאקט פרסומי. תמונות, סרטים, עדכונים, אירועים – כל אלו יכולים להכיל תוכן שיווקי הפונה לא רק אל קבוצת אוהדי הדף אלא לכל אחד בפייסבוק.
כלומר, עולם השיווק על פי פייסבוק יהפוך ממערכת יחסים חד צדדית בה המפרסם מנסה לכוון את תותחיו לכיוון הלקוח על פי פרמטרים ומדדים שונים, למערכת יחסים דו צדדית בה יאלץ המפרסם לצדד את תותחיו ללא הרף אל מול השינויים בצרכיו ובדרישותיו של הלקוח. וכמו בטנק בו הישרדות הצוות תלויה בשיתוף פעולה מושלם ביניהם, כך חברה המעוניינת לשרוד בעולם השיווק החדש חייבת לשנות את דרכי עבודתה.
מנהל הדף, רוכש המדיה ומנהל התוכן הם רק שלוש דוגמאות לגורמים הפועלים בדף פייסבוק של חברה גדולה. בעוד בעולם הפרסום הישן לא נדרשה חשיבות מיוחדת לשיתוף פעולה צמוד בין גורמים אלו, הרי שבעולם הפרסום החדש מוגדרים מחדש גם כללי המשחק ועל החברות להערך לכך. במאמר שפורסם באתר AdAge הובאו מספר עצות למפרסם המעוניין להיכנס לעולם הפרסום החדש של פייסבוק ברגל ימין:
פלס את דרכך אל עדכוני החדשות (newsfeed)
עדכוני החדשות הם המזון המהיר בפייסבוק. רוב האנשים לא נכנסים לדף החברה אלא קוראים את עדכוני החדשות. זה קל, זה מהיר, זה קצר וזה נגיש. אם הצלחת להיכנס לעדכוני החדשות של מישהו, סימן שהוא ממש מתעניין בך – בדיוק כמו שאוהד כדורגל מסתכל בעדכוני הספורט – ואם כך, יש סיכוי גבוה שהוא ישתף גם את חבריו ומשפחתו. המפתח הוא כמובן התוכן; תוכן שיעניין, שיפתיע, שיגרה או בקיצור – שיגרום תגובה רגשית. תוכן שיגרום לקורא לחכות כבר היום לעדכון שיופיע מחר.
הצגות וימים רגילים
פייסבוק היא פלטפורמה נהדרת לייצר חדשות חמות ולקדם רעיונות מרכזיים. הקהל כבר יושב באולם ונשאר רק להעלות את המסך ולהתחיל בהצגה. אלא שבשביל זה צריך שיהיה עם מי לדבר ולכן יש חשיבות לשמר קהילה פעילה גם בתקופות שגרתיות יותר באמצעות תוכן רלוונטי שישמור על שיחה שוטפת ומעניינת. האתגר האמתי הוא לשמור את הקהל באולם גם בימים רגילים.
עבודה על סמך נתוני זמן אמת
בעולם של פרסום במדיה חברתית נדרש ניתוח נתוני מדיה חברתית ומי שידע להגיע למסקנה בזמן אמת יוכל להגיב במהירות וביעילות. המירוץ הנערך לפתח כלים אוטומטיים שיוכלו לנתח נתונים בזמן אמת בעיצומו ועל מנהל הפרסום בפייסבוק ללמוד להפעיל כלים אלו על מנת להצליח.
שילוב מושלם של בעלי הכישורים
כל הפעולות הדרושות לניהול מסע פרסום בפייסבוק דורשות בעלי כישורים ייחודיים: מנהל פרסום, שירות לקוחות, ניתוח נתונים, קריאייטיב, ועריכה. האתגר הגדול ביתר הוא לגרום לכל אלו לעבוד יחד בזמן אמת. בדיוק כמו שהישרדות צוות הטנק תלויה בתיאום מושלם של אנשי הצוות, הישרדותה של חברה בעולם הפרסום החדש של פייסבוק תלויה ביכולת לתאם באופן מושלם, בזמן אמת, את עבודתם של כל בעלי הכישורים.