מיליוני אנשים לבד, ואם כבר לבד אז שיהיה עם תמונה
ידוע לכל כי "צריך לראות בשביל להאמין", למרות שמאז שחר הרכילות אנחנו התרגלנו להתפשר. העולם הווירטואלי מזמן נכבש על-ידי הרשתות החברתיות ולמעשה רבים וטובים מאיתנו היו שמחים להחליף את העולם האמיתי שלהם בעולם המדיה-חברתי שבנינו לעצמנו. אבל העולם יהיה קיים רק אם יאמינו לנו. החדשות ישנות הן כי והעולם הזה, שהולך איתנו לכל מקום מאז שהתמכרנו לסמארטפון, מקבל עכשיו במה ויזואלית. אינסטגרם, אחת האפליקציות הכי שימושיות, הפכה את מה שאנחנו רואים לנחלת הכלל. למה? כי אינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת תמונות שהצליחה לעשות לשיתוף התמונות מה ש-SMS הצליח לעשות למערכות יחסים. היא הפכה זאת קל, מהיר, מגניב וללא מחויבות. מסתובבים בעולם האמיתי ומצלמים כל מה שאפשר על מנת להראות לחברים בעולם הווירטואלי, איך זה נראה מהצד שלהם וכמה זה נראה יותר טוב כשזה בשחור לבן או בסגנון שנות השישים המאושרות. 83% מבעלי הסמארטפונים משתמשים בהם בשביל לצלם. השיתוף הפך אותנו לצלמי עיתונות בקליק, גם אם אף אחד לא קורא את העיתון שלנו.
אז איך עושים את זה…?
הנה דוגמאות מהעולם והנה עקרונות שחשוב לזכור:
- בעדינות: אנשים מצלמים או נכנסים לאינסטגרם (ולפייסבוק כמובן) בשביל לראות ולהראות דברים שמעניינים אותם. שמדברים אליהם. שהם יכולים לעשות להם לייק או שיתוף כדי שהחברים ( וגם אלו שלא) יבינו למה הם מתחברים ואיזה מסר הם מעבירים לעולם. באופן טבעי, הם לא רוצים להיחשב כספאמרים ולכן לא ישתפו או יתייחסו למה שצועק פרסומת. חשוב לעסק שבא לפעול באינסטגרם לשקול איך הוא משלב את המסרים שלו בצורה אלגנטית.
- בתחכום: הפעילות שלכם באינסטגרם היא קודם כל פעילות תדמיתית. אח"כ באופן טבעי היא תהפוך למכירתית אבל אך תנסו למכור דרך אינסטגרם אלא ליצר עניין למותג שלכם.
- בהגיון: הזמינו את הגולשים לצלם את עצמם בהקשר של המותג ולתייג את פרופיל המותג באינסטגרם. אפשר למשל לשים בחנויות על המראה כיתוב כמו "מתלבטת איזה ג'נס מחמיא לך יותר? תשאלי את החברים שלך באינסטגרם". ככה אותה קונה מעלה לאינסטגרם תמונות שלה לבושה בבגדי המותג שלכם וגם חושפת את העוקבים שלה באינסטגרם לקולקציה, למותג, לאינסטגרם שלכם ועוד…
- בתועלת: תזכרו שאנשים אוהבים לקבל יחס. להרגיש מיוחדים, והנות מעמד מיוחד. תנצלו את זה ותמצאו מובילי דעה הקשורים לתחום אותו אתם מקדמים או אפילו לקוחות קבועים שאתם חפצים ביקרם. כל סועד הוא מבקר מסעדה עבור החברים שלו. תמונה שלו למנה מוצלחת שווה עוד 2 חברים. תנו לו סיבה להעלות את זה באינסטגרם (למשל כדי לבנות את התפריט החברתי הראשון, או בשביל הזמנה לארוחת הטעימות הבאה) וקיבלתם חשיפה של "מוביל דעה" מקומי שמתגאה שהוא מבלה במסעדה שלכם. תוסיפו לכך פלטפורמת המלצות, חוות דעת והפצה ויש לכם מנגנון שהופך את הסועדים שלכם ליחצ"נים שלכם.
- בשקיפות: אנשים אוהבים לראות מה קורה מאחורי הקלעים, מי האנשים שמאחורי המותג איך המוצר נראה לפני שהוא מגיע לחנות. איך הדברים נראים מבעד למסך הצלופן בו מוצגים נהנים לעטוף את עצמם. תמונות מחדרי השיבות, מפסי הייצור, של אנשי המטה, של פועלי הייצור, של רעיונות וסקיצות, אפילו של דברים שאינם בהכרח קשורים למותג אלא במה שמענין אותו יתקבלו בברכה.
- בעניין: תכניסו את העוקבים שלכם לעולם שלכם. כי אם הם עוקבים אחריכם אתם כנראה מעניינים אותם. צאו וצלמו ותעדו את עולם התוכן של המותג. מנה חדשה? אודישן לדוגמניות? מוצר מעניין? חדש מעניין מרתק מרהיב? צלם ושתף. בשביל זה יש חברים.
- ברגש: האינסטרגרם בפרט והתמונה בכלל נושאת איתה מטען שנתון לפרשנות בעיני המתבונן. תמונה לא מעבירה בהכרח מסר שניתן לתאר במילים. היא מייצרת רגש. זכרו זאת ועשו שימוש בתמונות על מנת להעביר את הרגש שאתם מעונינים ליצור אצל הגולש בהקשר של המותג.
- בשותף: השתמשו בתמונות שלכן ובתמונות הגולשים על מנת לייצר שותפות ומעורבות. אל תחשבו רק איך אתם יכולים לגרום לגולש לתייג את המותג אלא גם נסו לחשוב כיצד תמונות של הגולש יכולות להשתלב בנוכחות המותג באינסטגרם. יצירה של סוג כזה של מעורבות תיצור מחויבות של הגולש למותג. במיוחד כאשר הוא מרגיש שהוא מוערך על ידי המותג אותו הוא מעריך וזוכה כך להכרה ואף לתגמול.
לסיכום
המטרה היא לייצר ולשפר תדמית מעניינת ואיכותית מול הלקוחות שלכם ולא לנסות למכור להם דברים באמצעות תמונות של מבצעים וכדומה. לפני שאתם מתחילים את הפעילות של העסק שלכם באינסטגרם תשאלו את עצמכם: מה, מי, כמה ולמה. מה מעניין את העוקבים שלי, למה שהתמונה הספציפית הזו תעניין אותם, כמה זה מעניין אותם ולמה שהם ישתפו?
זכרו: כשגולש משתף תמונה הוא מספר לחברים שלו שיש בה משהו שהוא מתחבר אליו. לא כל הגולשים דומים, אבל כל זמן שאתה נאמן לערכי המותג וכל עוד יש לתמונות פוטנציאל לזכות לשיתוף או עניין, לכו על זה!