חייגו עכשיו
פוקימון גו – כך תנצלו את התופעה בשביל להביא לקוחות לעסק שלכםעולם הפרסום מלא אנשים מוכשריםבלוגראשי

בשבועות האחרונים, רואים אותם יותר ויותר. אנשים/נערים/ילדים נורמטיביים מסתובבים בחוץ עם העיניים בתוך מסך הסמארטפון וממלמלים לעצמם. הנה אחד, תפסתי אותו, אוי הוא ברח לי. אם אתם לא חלק מהשיגעון, אז תדעו שמדובר בטירוף החדש שכובש את העולם. פוקימון גו

אז מה זה השטויות האלה? פוקימון גו היא אפליקציית משחק בטכנולוגית אוגמנטד ריאליטי/ מציאות רבודה שפותח ע"י חברת ניאנטיק האמריקאית, ומבוסס על משחק ישן שלה בשם  אינגרס, בשיתוף חברת" חברת נינטנדו היפנית, השותפה בזיכיון על המותג פוקימון.

איך משחקים בפוקימון גו? השחקנים מסתובבים במרחב בפיזי ודרך מסך הסמארטפון מחפשים פוקימונים בעזרת רמזים שהאפליקציה מספקת. איתרתם פוקימון? יופי, עכשיו אתם צריכים לתפוס אותו באמצעות זריקת כדור וירטואלי (פוקדור), תפסתם אותו? נהדר.  עכשיו אתם מוזמנים לטפח את הפוקימון ולאמן אותו כדי שיעזור לכם להלחם ולתפוס פוקימונים אחרים.

 

רוצים גם לשחק בפוקימון גו? כרגע לא ניתן להוריד את האפליקציה בישראל ישירות מהאפסטור או מהגוגל פליי מכיוון שהיא הושקה רשמית רק ב-5 מדינות (ארה"ב ,ניו זילנד, אוסטרליה, גרמניה ובריטניה). את האפליקציה תצטרכו להוריד בעזרת מעקפים או אתרים אחרים כשהפופלארי בינהם הוא האתר APKMIRROR

למרות זאת, האפליקציה גרמה לטירוף מוחלט, המשחק שהושק ב-6 ביולי שבר בן-לילה את שיאי ההורדה. מה שגרם לקריסת שרתי החברה כבר כמה פעמים ולכן הפצתו בשאר העולם עדיין מתעכבת. תוך שבוע מהשקתה, הפכה האפליקציה למבוקשת ביותר בארצות הברית, ביחס לכמות ההורדות ומספר המשתמשים בפרק זמן, לאחר כשלושה שבועות בלבד כבר השאירה האפליקציה מאחור אפליקציות ותיקות ופופולאריות כ  Candy Crush, Angry Birds Flappy Bird .

הכנסות המשחק בשבוע הראשון לאחר השקתו מוערכות ב 14 מיליון דולר בשבוע הראשון להשקתו. ולשווי החברה בבורסה התווספו 7.1 מיליארד דולר בהמשך מניית החברה המשיכה לטפס ואף הכפילה את שוויה. אולם “משהבינו המשקיעים כי לא נינטנדו פתחה את המשחק וכעת כשמבהירה מחיר המניה צנח במהלך המסחר ביפן במעל ל-17%.

על אף ההצלחה המסחררת, המשחק גם הצליח להרגיז. כשאנשים נצפו מחפשים פוקימונים במקומות רגישים כמו אנדרטת השואה בוושינגטון, באתרי הנצחה ואפילו במחנה הריכוז אושוויץ, כמה ימים לאחר הפיכת המשחק לזמין להורדה, דווח בתקשורת על מספר תאונות שנגרמו לשחקנים לא זהירים בעקבות כך ששיחקו במשחק בעודם נוהגים. מוזיאונים כגון מוזיאון השואה בוושינגטון המוזיאון לזכר קורבנות פיגועי 11 בספטמבר ביקשו מהציבור לא לשחק במשחק בתחומם.

פוקימונים בשירות המפרסמים

אנחנו לא חברה שעוסקת במשחקים ( לפחות לא בשעות העבודה) , אז מה לפוקימונים ולנו? כי כבעלי עסק אנחנו יכולים לנצל את האהבה של הציבור לפוקימונים ולעובדה שהפוקימונים נמצאים בעולם האמיתי ( ומן הסתם גם בתוך עסקים) על מנת למשוך באמצעותם לקוחות.

הדבר הבסיסי ביותר הוא שאם יש לכם פוקימונים בבית העסק ( בתנאי כמובן שהמאפיינים של מחפשי הפוקימונים חופפים את המאפיינים של קהל היעד שלכם), פשוט תספרו על זה ללקוחותיכם חלק מהם בטוח ישמחו לשמוע וישתמשו בכך כתירוץ על מנת לבקר אתכם…אתם יכולים גם להציע קופון או הנחה למי שיתפוס פוקימונים בעסק שלכם אם אין לכם פוקימונים בבית העסק, אל דאגה מפתחות המשחק נותנות לכם את האופציה להביא אותם אליכם

 

 

כך תביאו פוקימונים לבית העסק שלכם:

פיזור פיתיונות – lures  – האפליקציה מאפשרת לכל שחקן לרכוש ולפזר פיתיונות על מנת למשוך אליו פוקימונים,  הפיתיונות הללו פעילים ל-30 דקות ומושכים אליהם מספר רב של פוקימונים. כל בעל עסק יכול לרכוש בעצמו פיתיונות שכאלו ולפזר אותם אצלו בעסק ולמלא אותו בפוקימונים

תחנת עצירה לפוקימונים: פוקסטופ או pokestop היא בעצם תחנות עצירה במשחק. בתחנות העצירה אתם יכולים להצטייד במתנות, פוקדורים ( הכדור באמצעותו צדים את הפוקימונים), תותים, ביצים ועוד.  ישנם עסקים שהתמזל מזלם והם פוקסטופ ומן הסתם מושכים אליהם הרבה שחקנים, אבל יש גם אופציה לבקש להיות תחנת עצירה שכזו באתר המשחק, כאן

טורניר פוקימונים – אם התמזל מזלכם ואתרתם בקרבת העסק שלכם Pokemon gym  (זה המקום היחיד בו אפשר להילחם נגד פוקימונים אחרים)  אתם יכולים להביא לקוחות ע"י הזמנתם לטורניר ולהציע פרסים והנחות למנצחים בטורניר.

חסות באתרים השונים ברשת, כבר מדברים על כך שבקרוב ככל הנראה יוכלו חברות מסחריות לקחת חסות על מקומות כלומר מותג יוכל לקחת חסות על מקום שורץ פוקימונים שכשל מי שיגיע אליו באמצעות האפליקציה ייחשף למותג.

אחרי שאתם מזמינים אליכם את הפוקימונים, רק אל תשכחו לספר על כך גם ללקוחות באמצעות המדיה שעומדת לרשותכם, עמוד פייסבוק, אינסטגרם האתר שלכם וכיו"ב

 

כך תביא פוקימונים לעסק שלך

כמה שכבר עשו את זה:

חברת התקשורת האמריקאית ספרינט, פזרה פתיונות בחנויותיה ומזמינה אנשים כדי ללכוד דמויות פוקימון גו, בנוסף מובטח למי שיבוא לסניפי שירותיהם של מומחי פוקימון גו במיקומים הרלוונטיים, ואף שירות הטענת סוללות חינמי.

אחת מנקודות התורפה של המשחק היא שהוא מרוקן את סוללות המכשיר מהר מאוד אז Best Buy שיצרו ערכה למחפש שכללה בטריות ומזון, או הזמינו את המחפשים לבוא ולצוד פוקימונים בשטח החנות

אפילו כאן בארץ קניון G בראשון לציון משך אליו קונים באמצעות פיזור פתיונות ברחבי הקניון ומשך אליו מבקרים וגם עסקים רבים שהחלו בפיתוי הפוקימונים למרחב שלהם

בין אם הם כאן בשביל להישאר או תופעה שתישכח בעוד מספר ימים. מפרסמים שישכילו לנצל את התופעת ושיתמשו בה נכון יכולים בהשקעה קטנה להשיג מודעות, להשתלב בשיחה, לעורר סקרנות ולהרוויח לקוחות לבית העסק שלהם 

שחקני פוקימון? נסיתם פוקימונים בעסק שלכם? אתם יותר ממוזמנים לשתף אותנו בתובנות שלכם בתגובות

 

 



פוקימון גו – כך תנצלו את התופעה בשביל להביא לקוחות לעסק שלכםעולם הפרסום מלא אנשים מוכשריםבלוגראשי

קבע פגישה ונייצר שיחה.

חייג עכשיו 050-8652302