חייגו עכשיו
איך לבדל את המותג שלך כשכולם נראים אותו דברעולם הפרסום מלא אנשים מוכשריםבלוגראשי

השיחה ברשת – דצמ' 15 -ינואר 16' – הדברים שהכי אהבנו במדיה החברתית

בשבועות האחרונים נחשפנו כולנו לכמה טרנדים שחרכו את הפייסבוק ( יוסף, בואו נעשה את זה מעניין, סינגלים לוהטים וכיו"ב) הבעיה עם הטרנדים הללו, שכולם  משתמשם בהם ואז כמותג אתה מאבד את הבידול. בזה "אשמה" גם הפלטפורמה שנותנת לכולם את אותו הטמפלט, אותם הצבעים ואותן הפונקציות ( לייק, שייר, קומנט). אבל בפרסום כמו בפרסום (וכמו בחיים) חשיבה יצירתית. בולטות, שונות ושימוש חכם במדיה הם שם המשחק, הנה כמה מהלכים שעשו את זה הכי טוב שאפשר ( לדעתינו לפחות)

יש שיגידו ששם המשחק בפייסבוק הוא מספר החברים בעמוד, אבל אז לעיתים אתה מבזבז משאבים על קהל לא רלוונטי. יש שיגידו שחשוב שהקהל יהיה כמה שיותר ממוקד, אבל אז אתה מסתכן בקהל קטן מידי וגם לא נחשף לקהלים חדשים, האמת כרגיל היא איפשהו באמצע.

Grey Poupon מותג החרדל הצרפתי, החליט מראש שהוא פונה לקהל מאוד מאוד מצומצם, אבל עשה את זה בדרך שאי אפשר להתעלם ממנה והרוויח מודעות רבה בקרב קהל היעד. ביצרנית החרדל החליטו שהם לא מקבלים כל לייק, ולכן יצרו מנגנון שסורק את הפרופילים של אלו שמבקשים לעשות לו לייק ורק אם הם עומדים בקריטריון מסויים של טעם טוב. הם יכולים לעשות לייק לעמוד ולהתקבל לקהילה. המנגנון בחן את מספר החברים, הצ'ק אינים ועוד של אלו המבקשים לאהוד את העמוד. ואם הם לא עמדו בקריטריון מסויים של טעם טוב, הוא שלח אותם לשפר את הפרופיל.

הקמפיין למרות דחיינותו, זכה לאהדת הקהל והתקשורת ולמרות הכל גם הביא לגידול של 3,000% בכמות הלייקים של העמוד

בימיו הראשונים אחד הפיצ'רים הכי פופולאריים בפייסבוק היו הסקרים. c&a היא רשת הלבשה ברזילאית שלקחה את נושא הסקרים בפייסבוק צעד אחד קדימה והכי חשוב עשתה את זה בצורה שמסייעת ללקוחותיה.

הבעיה הכי גדולה של נשים (וגם של גברים) בזמן קניות של בגדים היא העובדה שהם לא באמת יודעים מה חושבים אנשים אחרים על הבגד שהם רוצים לקנות. C&A כאמור החליטה להרים את הכפפה ולעזור לקונים המתלבטים. היא העלתה את הקולקציה שלה לרשת ובקשה מהגולשים לסמן לייק על הבגד האהוב ביותר. הרשת ייצרה קולבים מיוחדים שהראו את מספר הלייקים להם זכה הבגד באתר החברה ובכך ידעו הקונים הפוטנציאליים, מה חושבים הגולשים על הבגד שהם מתעתדים לקנות. הברזילאים כנראה מאוד אהבו את התמיכה שקבלו מהרשת, כי הרשת זכתה ל-1000 לייקים חדשים תוך שעה וחלק גדול מהקולקציה החדשה נמכר תוך יום אחד בלבד…

האם אתם הייתם קונים בגד לפי כמות הלייקים שהוא קבל?

מרבית מסעות הפרסום שאנו פוגשים בפייסבוק ( או בכלל) הינם לאיסוף לידים או תדמיתיים כאלו שבאים להבליט או להעביר ערך אחד או יותר מערכי המותג. הנה אחד שהוא טיפ טיפה יוצא דופן. מסע הפרסום שבא לסייע  דווקא לאנשי השטח של המותג, אלו שדואגים שהצרכנים ימצאו את המוצרים על המדפים.

OAK הוא מותג שוקו פופולארי באוסטרליה, אבל לדעת מנהלי החברה הוא אינו מספיק זמין בנקודות המכירה ברחבי תת היבשת. בחברה יכלו לשלוח אנשי מכירות ולשכנע את בעלי נקודות המכירה להוסיף את המותג שלהם למלאי של החנות אבל הם בחרו בדרך אחרת…. הם בקשו מאוהדי המותג בפייסבוק לספר להם על חנויות בהן אין את משקאות השוקו של OAK והם כבר דאגו להגיע אליהן. גם כאן הם בחרו בדרך לא קונבנציונאלית ופעלו בצורה של שוד הפוך, כשנציגי החברה מחופשים לשודדים נכנסו לחנות ומלאו מדפים במשקה הפופולארי ( שעכשיו הוא כבר פופולארי יותר).

כמה יותר? מספר האוהדים של המותג בפייסבוק גדל ב50%, מעל 3,000 שודים הוזמנו וחשוב מכל מעל 60 נקודות מכירה חדשות התווספו

אם כבר בשוד עסקינן… כאשר שודדים את העסק שלך זה בד"כ לא כ"כ נעים, כך קרה גם למסעדת Frijoles & Frescas  שבאחד הלילות פרצו אליהם למסעדה. אבל כראוי למסעדה טובה הם החליטו להפוך את הלימון ללימונדה ולקחו את הסרטונים שתועדו במצלמות האבטחה והפכו אותה לפרסומת ועל הדרך גם בקשו את עזרת הציבור במציאת הפורצים ( הם בסה"כ רוצים לתת להם טאקו)

The YouTube ID of Insert video URL or ID here is invalid.

אינסטגרם, היא רשת חברתית  שבבסיסה עומד העיקרון הפשוט מאוד של העלאת תמונות, לפני מספר חודשים פתחה פייסבוק, הבעלים של אינסטגרם את אפשרות הפרסום בה באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק ומותגים רבים אכן משתמשים ומדברים על הצלחות. אבל גם כאן הפלטפורמה מאלצת את מי שרוצה לבלוט באמת לפעול קצת אחרת.


Oris
 היא יצרנית שעונים שידועה בכך שהשעונים שלה מאוד מאוד עמידים במים, ,כאשר החברה השיקה מחדש את המותג בטורקיה, היא רצתה לעשות זאת בסביבה שתמחיש זאת. אבל גם בסביבה גם ימצא קהל היעד שלה. החברה יצרה פיד אינסטגרמי שמרכיב תמונה אחת גדולה של המתרחש מתחת למים, היא בקשה מהגולשים למצוא את השעונים שמסתתרים בפיד , כל שעון היה מסומן בהאשטג שהוביל לעמוד הדגם באינסטגרם. כך שלחציה על השעון ( לאחר שנמצא) הוביל לעמוד של הדגם הספציפי ונתן לגולש את האפשרות לזכות בו.

נראה כמה שעונים תצליחו אתם למצוא בלינק הזה:https://www.instagram.com/oristr/

oris

מרצדס, הוא  לכאורה מותג יוקרתי מידי בשביל רשתות חברתיות, אבל כשרוצים להגיע לקהל צעיר אז אינסטגרם שגם יודע להעריך אסטתיקה, אז אינסגרם זה המקום. כשאתה מקרב מישהו לחלום שלו, אז אתה גורם לו לרצות אותו יותר. וזה בדיוק שמה שעשו במרצדס ככשהגשימו לכל מי שרצה את החלום לעצב מרצדס משלו לפרטי פרטים, איזה צבע היא תהיה, אילו גלגלים יהיו לה, איזה גג יהיה לה ( רגיל, נפתח או סאנרוף) בקיצור הולכים רחוק עם החלום.

מעל 100,000 לייקים צברו התמונות בפעילות ולעמוד האינסטגרם של המותג נוספו מעל 20,000 אוהדים חדשים. רוצים לעצב את מרצדס החלומות שלכם? http://www.dandad.org/…/dig…/24285/build-a-gla-on-instagram

 

מה אתם אומרים? מסכימים עם הבחירות שלנו. חושבים שפספנו משהו? שתפו אותנו בתגובות, מה המהלך האהוב עליכם? רוצים להתעדכן בעוד מהלכים מרשימים ובכלל בכל מה שקורה ומעניין בשיחה ברשת וברשתות החברתיות? עקבו אחרינו בפייסבוק.



איך לבדל את המותג שלך כשכולם נראים אותו דברעולם הפרסום מלא אנשים מוכשריםבלוגראשי

קבע פגישה ונייצר שיחה.

חייג עכשיו 050-8652302