חייגו עכשיו

עשית ולא פרסמת? לא עשית! פרסמת ולא דברו על זה? לא פרסמת! זה המוטו שלנו.
בפוסט שלפניכם נביא כמידי חודש את המהלכים הכי מדוברים ברשת ומחוצה לה. אלו שאנחנו וכולם דברו עליהם, אלו שלא ניתן להתעלם מהם, אלו שאהבנו במיוחד.
בתקופה האחרונה כולם מדברים על בחירות… כווולם מדברים על זה. לא רק בתכניות האקטואליה, גם ברשתות החברתיות. זאת הודות לפעילות והנוכחות של המפלגות והמועמדים השונים ברשתות החברתיות.
השנה נראה שיש משהו אחר באויר (את ראש הממשלה כנראה לא יחליפו, אבל נראה שהמועמדים מבינים שאם אתה לא ברשת אתה פשוט לא קיים. (אפילו לאריה דרעי ולש"ס יש עמוד בפייס) הפעילות ברשתות החברתיות רלוונטית מאי פעם, ולא רק בפייסבוק: קבוצות ווטסאפ, סלולאר, ממים, סרטים ויראליים בכיכובם של ראשי המפלגות החלו לצוץ כפטריות אחרי הגשם

הכל התחיל עם בנט  ההיפסטר שלא מתנצל

אחר כך דלף ב"טעות" תשדיר של הליכוד, בו השתתפו בניגוד לחוק ילדים קטנים, מה שגרם לסרטון לקבל חשיפה מוגברת

בליכוד כנראה ראו כי טוב ומיהרו לשחרר גם את הסרטון ביביסיטר

וכמו ברשתות החברתיות מייד הגיע התגובה של המחנה הציוני

גם במרצ לא טמנו ידם בצלחת ושחררו את סרטון החתונה שמטרתו ככל הנראה לשבור מעט את הדימוי האשכנזי – אליטיסטי של המפלגה

אחד שלא צריך להרשים את הבוחרים שלו, הוא שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און שהסרט אודותיו "ריאיון סוף" היה הסרט הכי מדובר של 2014, עוד בכלל לפני  שמישהו בכלל ראה אותו. הסרט, שמתאר מזימה לחיסולו של קים, כמעט ונגנז בשל ניסיונות סחיטה של האקרים צפון קוריאניים ושלל איומים מצד צפון קוריאה, בטענה של העלבת מנהיג המדינה. הסרט שלבסוף הופץ ביוטיוב , בגוגל פליי, באקסבוקס לייב ובאתר ייעודי שיצרה סוני ובאייטיונס של אפל, זכה בתואר הסרט עם הכי הרבה הורדות ברשת בכל הזמנים ארבעה ימים בלבד מיום יציאתו. לאחר יציאתו של הסרט הוא הוכתר כאחד הגרועים השנה ואף מככב ברשימת המועמדים לסרט הגרוע ביותר של 2014 , אך בשל הרעש והבלאגן שיצר סביבו זכה להצלחה יחסית. מישהו מריח קונספירציה?

אם כבר קולנוע.. במהלך הסרט השני בסדרת חזרה לעתיד צולם בשנת 1989 מגיע גיבור הסרט מרטי מקפליי (מייקל ג'י פוקס) ל"עתיד הרחוק" שנת 2015 ונתקל בחידושים רבים. לצערינו אף אחד מהחידושים שהוצגו בסרט לא קיימים בשנת 2015, בה אנחנו חיים, פרט לאחד. בסרט נועל מקפליי נעליי נייקי עתידניות ששורכות בעצמן את השרוכים. Nike לא יכלה להרשות לעצמה לא לעמוד בהבטחות שהבטיחה לפני כמעט 30 שנה, אפילו אם נעשו במסגרת סרט בדיוני ובמהלך השנה יוציאו למכירה את הנעליים המדוברות מהסרט, עדיין אין תאריך רשמי אבל טיזרים, פרסומות וראיונות רבים בנושא כבר יש, כלומר שיחה כבר יש.  משמע המטרה הושגה.

הנעליים של מרטי מקפליי
נייקי – נבואות צריך לקיים

כמו בבחירות גם ברשת המסעדות האמריקאית אפלביס, החליטו לתת לציבור להתבטא, ומלאו את עמוד האינסטגרם שלהם בתמונות שצולמו דווקא ע"י הלקוחות ולא ע"י צלמים מקצועיים. איך זה עבד? הם בקשו מהלקוחות להעלות לאינסטגרם מנות שצולמו במסעדותיה ולתייגם בהאשטאג #fantographer. התמונות הטובות ביותר ככבו באינסטגרם וגם בפרופילי הפייסבוק והטוויטר של הרשת בעקבות הקמפיין עלה מספר העוקבים אחרי רשת המסעדות באינסטגרם ב 32%. להאשטג #fantographer  נחשפו בטוויטר מעל 78,000,000 גולשים. אכן שווה לתת לגולשים לעשות עבורך את העבודה.

את הגולשים מעניין התוכן של הגולשים
את הגולשים מעניין התוכן של הגולשים

אחד היתרונות של הרשתות החברתיות הוא העובדה שהיא מאפשרת גם למפרסמים או לפוליטיקאים ללמוד את ההתנהגות של לקוחותיהם ולכוון את הפרסום ואת המוצרים בהתאם.

#hangry הוא ביטוי שמשמעותו הוא עצבים שנובעים מתוך רעב, שילוב בין המילים hungry (רעב) ו- angry (כועס) Home Run Inn Pizza רשת פיצריות משיקגו, ראתה את הביטוי החדש מופיע יותר ויותר ברשתות החברתיות והחליטה לנצל את זה לטובתה. הרשת נטרה את טוויטר ובכל פעם שמישהו השתמש בביטוי hangry# היא פשוט צייצה לו בחזרה ולעיתים אף העניקה לו קופון לפיצה במתנה. העיקר שלא יהיה hangry. ככה השיגה הרשת פנייה ישירה וממוקדת לקהל היעד. לcase study הקליקו כאן:http://bit.ly/13oIlY5

Home Run Inn Piz - מקשיבים ללקוחות ברשת החברתית
Home Run Inn Piz – מקשיבים ללקוחות ברשת החברתית

המטרה בשמה פועלים מותגים ומועמדים ברשתות החברתיות היא ליצור ולשפר את מערכות היחסים שלהם עם הלקוחות: עד לפני שנים לא רבות הייתה על הכביש רק מכונית מיני אחת – *~.Mini Cooper.~*. היום כמעט לכל יצרנית רכב יש דגם מיני או סופר מיני משלה. אבל לאף אחת מהן אין את היחסים שיש לבעלי המיני המקורית עם המכונית שלהם. בדיוק על זה היה מבוסס הקמפיין ‪#‎MININOTNORMAL. בו ככבו על גבי אמצעי המדיה השונים ויזואלים שצולמו ע"י לקוחות מיני קופר שמראים את מערכת היחסית המיוחדת בינם לבין הרכב.

ב6 שבועות של הקמפיין: 230,000 גולשים גילו מעורבות בקמפיין, 2717 יצירות של נהגים הועלו לרשת מתוכם מעל 300 גם פורסמו, כ-30,000 עוקבים חדשים בפייסבוק ובטוויטר, כ-4000 מבקרים חדשים באתר הקמפיין מתוכם יותר מ400 שהפכו ללידים של ממש. לא נורמלי

 

mini cooper - its all about relationsheep
mini cooper – its all about relationsheep

את הפוסט הזה נסיים בסרטון הפרסומת הויראלי ביותר של 2014: לא בטוח שזה המתכון המדוייק אבל יש בו כמה מרכיבים שיכולים לעזור לפרסומת שלכם להיות ויראלית בטירוף: זמרת כוכבת, שחקני כדורגל ברמה הגבוהה ביותר, ארוע הספורט השני בגודלו בעולם ולא פחות חשוב מטרה טובה. כל אלו הביאו את La La La של Shakira שנוצר על מנת לייצר מודעות ולגייס תרומות ליוזמת מנגנון האכלה בבתי הספר של World Food Programmeל פרסומת הכי ויראלית בעולם לשנת 2014  עם כמעט חצי מילארד צפיות וכמעט 6 מיליון שיתופים



קבע פגישה ונייצר שיחה.

חייג עכשיו 050-8652302