הדרכים הידועות – איך לשכנע את הלקוח שהמוצר שלנו הוא בדיוק מה שהוא מחפש

אחת המשימות שלנו כמפרסמים היא להסביר לצרכנים מדוע הם צריכים את המוצר שלנו. או מדוע דווקא  המוצר שלנו  הוא המתאים בדיוק בשבילם. יש כמה דרכים לעשות זאת.

אחת מהן היא  לערוך השוואה למושגים מעולם תוכן דומה אותו אנחנו מכירים. כשב Off The Street Club עמותה שמסייעת לילדים בשכונות  הקשות ביותר של שיקגו רצו להסביר עד כמה קשוחים נאלצים הילדים בשכונות אלו להיות בשביל לשרוד. הם החליטו לספר את סיפוריהם באמצעות האנשים הכי קשוחים בארה”ב. החיילים שחזרו משדה הקרב. אלו שעברו טראומות כ”כ קשות עד שחזרו משדה הקרב עם טראומה. החיילים הללו קראו את סיפורי הילדים משכונות העוני של שיקגו והיו בטוחים שהם קוראים ספורים של קולגות שלהם משדה הקרב עד שהכותבים האמיתיים נכנסו…

כמובן שזמן ומקום נכונים תמיד עוזרים על מנת ללכוד את תשומת ליבו של הצרכן.  ואולי אף עושים את רוב העבודה: מכירים את זה שאומרים לכם לא ללכת לסופר שאתם רעבים? או שהדבר שהכי בא לכם באמצע החורף הוא חופשה על חוף שמשי בתאילנד?

בימים אלו שבאירופה החורף בעיצומן ( חורף אמיתי לא כמו אצלינו) באיים הקנאריים שוררות 20 מעלות. בימי החורף הקרים כשהבריטים נושאים ברכבת התחתית שלהם אז החלונות שלהם מתמלאים אדים. יש מי שחשבו שזה בדיוק המקום והזמן להזכיר לבריטים שמרחק של כמה שעות טיסה הם יכולים להנות משמש וטמפרטורה נהדרת של 20 מעלות.

דרך נוספת עליה שקרנה עולה בעת הפרסום המודרני היא פשוט לספק ערך מוסף ללקוחות bol.com היא חנות ספרים  אינטרנטית הפועלת בבלגיה ובהולנד שאחת לשנה ביריד הספרים הגדול של אנטוורפן יוצאת מהרשת ופוגשת את לקוחותיה. אז בהזדמנות היחידה הזו. הם בקשו לעשות רושם שהלקוחות לא ישכחו. אחד מהשיאים של כל יריד ספרים הוא היכולת של הקוראים לפגוש את הסופרים והיוצרים אותם הם מעריצים, לקבל מהם חתימה והקדשה על הספר שתישאר איתם לכל החיים

אבל כשמדובר ביריד של 12 ימים. קצת מסובך להשאיר בו את הסופרים שיפגשו את כל המבקרים, בטח כאשר מדובר בסופרים בינ”ל שאפילו לא גרים במדינה או כבר לא בין החיים

אז ב bol.com ייצרו רובוט שיודע לכתוב בכתבי היד של 8 סופרים ויוצרים מובילים  שחתם ביריד מול עיני הלקוחות על ספריהם. וכותב הקדשה אישית לכל מבקר ומבקר שמעוניין בכל תוך שהוא מחכה בצורה מדויקת את כתב ידו, זווית הכתיבה, מהירות הכתיבה ואפילו מידת הלחץ שמפעיל המשורר/ת שהוא חותם.

חשוב להפנים. הלקוח של היום הוא לא הלקוח של פעם. כבר לא מספיק לזרוק לו שיש לנו את מוצר הכי טוב, הכי זול, הכי יפה וכיו”ב גם אם כל זה נכון. כלל לא בטוח שהוא ישמע את מה שיש לנו להגיד בבליל המסרים השיווקיים והלא שיווקיים שעוטפים אותו. לכן עלינו למצוא כל הזמן דרכים חדשות על מנת ללכוד את תשומת ליבו.

הירשמו למגזין שלנו והישארו מעודכנים בכל מה שקורה בשוק

×