אחת הדרכים לשימור לקוחות הוא להודות להם. הדרך להגיד תודה השתנתה בעשור האחרון. בעבר, היו שולחים בדואר כרטיסים. היום, אפשר לשלוח ללקוח שלל הטבות, ואף לתרום בשמם. החלק הכי טוב הוא שלא צריך לבזבז יותר מדי כסף כדי להשאיר רושם, כל מה שצריך לעשות הוא פשוט לחשוב מחוץ לקופסה
לקוחות אוהבים שמעריכים אותם, והם יסכימו לחזור ולבחור במותג שיידע להגיד להם תודה ואולי אף להמליץ עליו בפני אחרים. זאת סיבה מצוינת לצאת קצת מהקופסה ולחשוב על דרכים יצירתיות להודות ללקוחות שלכם ולקבל מהם חזרה. כדי שלא תצטרכו להתאמץ יותר מדי, חיפשנו ומצאנו 8 דרכים כאלה.
1 – הפתיעו אותם עם שדרוגים
מעטים הדברים שאנשים אוהבים יותר מהפתעות. הפתיעו את הלקוחות שלכם וכך הראו את ההערכה שלכם. אתם יכולים לבחור לקוח שהיה נאמן שנים רבות, או לבחור אותו באופן אקראי. לא משנה במי בוחרים, ודאו כי ההפתעה תהיה משהו שיגרום לו לחייך. ההפתעה יכולה להיות שדרוג המוצר לתקופה מסוימת, או הנחה כלשהי, בכל מקרה זה יגרום ללקוח להעריך את תשומת הלב שלכם.
2 – האירו את הלקוח באור חיובי ברשתות החברתיות
יש לכם לקוח שהגיע להישגים מרשימים, או שנמצא אתך הרבה זמן? ספרו עליהם ברשתות החברתיות, והודו להם. עשו את זה בפייסבוק, טיקטוק, טוויטר, או אינסטגרם, או בכל דרך פומבית אחרת שתבחרו.
3 – הרעיפו עליהם מתנות וצ’ופרים
כולם אוהבים עוגיות ודברים מתוקים, או כל דבר אכיל בעצם. אתם יכולים לפנק את הלקוח שלכם בחבילה טעימה בהתאמה אישית. שימו לב שלא משנה מה תשלחו, עליו להיות תואם למוצר שלכם, כדי להעביר את המסר של המותג (חברת הלבשה יכולה לשלוח עוגה אישית בצורת ג’ינס למשל).
4 – שלחו להם כרטיס הטבות
שימו לב שיהיה שונה ממה שהרשתות האחרות המציעות. אל תחשבו על זה יותר מדי, אם תשלחו שובר לקפה זה אולי לא ייראה לכם יותר מדי, אבל המחווה עצמה יכולה להוות ערך עצום.
5 – חגגו איתם את ההצלחות שלהם
כשאנחנו נכנסים לעומק מערכת היחסים, יותר ויותר עסקים מבינים שלא מספיק רק להתייחס יפה ללקוח, אלא חשוב גם להפוך את הלקוחות שלנו למצליחים. בעצם, גם זה התפקיד שלנו. ברגע שאנחנו מצליחים לעשות את זה, אלה הצלחות משותפות, ואפשר גם לחגוג את ההצלחות יחד. הראו להם שאתם חוגגים איתם את ההצלחות האלה.
6 – חלקו מתנות מדליקות
בימים אלה אתם יכולים לחלק מרצ’נדייז שימושיים ומשמחים. אם תשלחו משהו שהם יכולים להשתמש בו ביום-יום (חוץ מעט ממותג כמובן), תהיה למתנה משמעות גדולה יותר, ותהפוך את החברה שלכם לבעלת ערך גדול יותר בעבור הלקוחות שלכם.
7 – שלחו ללקוחות שלכם ספר
רעיון זה הוא בעצם שלב מתקדם יותר מבלוג מקצועי, מלא במאמרים שיכולים להועיל. ככל הנראה, הלקוחות שלכם כל הזמן מנסים להשתפר. למה שלא תשלחו להם ספר שיכול לעזור להם לעשות את זה? דברו עם הצוות שלכם. הרעיונות שלהם יוכלו לעזור לכם לקבל נקודת מבט נוספת, שגם הלקוחות יעריכו.
8 – פעלו לפי הפידבקים שאתם מקבלים
כמה פעמים יצא לכם, כלקוחות, למלא סקר שביעות רצון, ואחר כך… כלום?…
הרבה חברות עושות את זה. מבקשות פידבק, ולא נעזרות בו. זה יכול להיות מתסכל עבור לקוחות שמשקיעים במילוי הטפסים האלה. לכן, בפעם הבאה שהלקוחות שלכם ישאירו לכם פידבקים, הודו להם על זה, ואולי אפילו תשלחו להם מתנה קטנה.
לסיכום
כשצריך להגיד “תודה” למישהו – מהר יותר זה טוב יותר. כדי לגרום להפוך את התודה הזאת שלכם למשמעותית, חשוב לחשוב מחוץ לקופסה. זה לא צריך לעלות הרבה, אבל ככל שזה יהיה משמעותי יותר, כך זה יהפוך לזכיר יותר בקרב הלקוחות שלכם, ובסופו של דבר יתרום למותג שלכם.