חייגו עכשיו
ניהול עמוד פייסבוק! 10 טריקים שיעזרו לכם לעשות את זה בקלותשיווק באינטרנט על ציר הזמןבלוגראשי

ניהול  עמוד פייסבוק הוא משימה לא מורכבת. במידה ויש לך את התוכן המתאים, הפרסום  שלו בעמוד הוא עניין פשוט באופן יחסי. אבל לעיתים ובעיקר בעסקים קטנים ובינוניים האדם שאחראי על תפעול עמוד הפייסבוק  ממלא את תפקיד מנהל השיווק,  המנכ"ל, סמנכ"ל המכירות, השומר, הטבח ועוד.. כך שלא תמיד יש לו זמן לתפעל את העמוד ולנתח את הפעילות שלו בו ואת תוצאותיה, לעקוב אחרי המתחרים.

בפייסבוק מודעים לכך ומספקים כלים שיקלו על מנהלי העמוד את החיים ויעשו אותם פשוטים יותר עבורם. הנה 10 מצאנו שימושיים ויעילים במיוחד

1. תזמון פוסט בדף הפייסבוק שלך

החלטתם לצאת לחופש, או שמחר צפוי לכם יום מלא בפגישות ולא תהיה לכם אפילו דקה לעדכן את עמוד הפייסבוק שלכם! אל דאגה, אתם לא חייבים לוותר על זה. פשוט צריכים להתכונן לכך מראש. לכתוב את הפוסט או הפוסטים ובאמצעות מנגנון התזמון של פייסבוק לפרסם אותו בזמן שתבחרו. כך תוכלו לכתוב מראש פוסטים לימים הבאים ופשוט להוריד לעצמכם את הדאגה הזו מהראש. איך עושים את זה?

כותבים את הפוסט שלכם, אפשר כמובן גם להעלות תמונה או לפרסם קישור . לוחצים על האייקון של השעון למטה וקובעים את זמן הפרסום: שעה מדויקת ותאריך ( ניתן לחזור על התהליך מספר רב של פעמים)

שימו לב כי פייסבוק היא רשת דינמית, לכם השתדלו לא לתזמן יותר מידי רחוק כי חשוב שהעמוד יהיה מעודכן ומחובר לאירועים בעולם האמיתי, כמו כן שימו לב שבפייסבוק עדיין לו המציאו מנגנון שמשיב בשמכם לתגובות הקהל, אז חשוב שתישארו מחוברים.

איך מפרסמים פוסט בשלט רחוק
תזמון פוסט לשעה או יום מאוחרים יותר

 

2. ניהול העמוד באמצעות הטלפון הסלולארי

אם אתם לא מסתפקים בתזמון הפוסטים ובכל זאת רוצים לפרסם בעצמכם את הפוסטים גם כשאתם לא נמצאים ליד המחשב, רוצים להעלות תמונה מהשטח, רוצים להגיב בזמן אמת או לענות על שאלה שעלתה בעמוד שלכם.. כמו כל דבר היום גם את זה אתם יכולים לעשות באמצעות הטלפון הנייד

הורידו את Facebook Pages Manager App לסמארטפון שלך ככה תוכלו לנהל את דפי הפייסבוק שלך בכל מקום ובכל זמן בלי להיות תלוי במחשב.

לינק לאנדרואיד:  Facebook Pages Manager, לינק לאייפון/אייפד Facebook Pages Manager

אפליקציית facebook manager
כתיבת פוסטים, העלאת תמונות, כתיבת תגובות, כל זאת ועוד אתם יכולים לבצע באמצעות הטלפון הנייד

 

3. עריכת פוסט שכבר פורסם

פרסמתם פוסט וכבר קיבלתם עליו לייקים ותגובות אבל פתאום גיליתם טעות מביכה? טעות הקלדה או שגיאת כתיב?…לא נורא טעויות קורות לכולם. אתם לא חייבים  למחוק את הפוסט אלא פשוט לערוך אותו

לחצו על החץ בפינה השמאלית העליונה ולחץ על "ערוך" או על "edit" במקרה והממשק באנגלית, ערכו את הפוסט,אשרו את התיקון וזהו הטעות נעלמה אבל הלייקים והתגובות שכבר קבלתם נשארים.

(שימו לב פוסטים ממומנים לא ניתן לערוך, אז אם שגיתם בפוסט ממומן, אתם פשוט צריכים להפסיק לרגע את קידום הפוסט, לתקן כפי שהוסבר מעלה ולשוב לקדם את הפוסט)

תיקון טעות
גליתם טעות בפוסט? לא נורא אפשר לתקן

 

4. מי אוהד אותך? מי עשה לך לייק?

כל מותג או עסק יודע בדיוק מי קהל היעד שלו, למי הוא מכוון את הפרסומים שלו ומי הוא מעוניין שייחשף למסרים שלו.  השאיפה של כל מותג שמנהל עמוד פייסבוק, היא שתהיה חפיפה גדולה ככל האפשר בין קהל היעד שלו לבין מי שבאמת עשה לייק לעמוד ואלו שעוקבים אחרי עמוד הפייסבוק שלו (בו כאמור מעביר המותג מסרים לקהל היעד). אז איך ידע מנהל העמוד מי האוהדים שלו?  לוחצים על "נתוני כניסה/ insights" ואז על "אנשים/ people" ואפשר לראות האם יש לנו יותר אוהדים שהם בנים או בנות, מאיזה אזור בארץ, מאיזה מדינות בחו"ל ואפילו מה הגילאים של האוהדים שלו.

במידה ומצאתם שקהל האוהדים שלכם בעמוד אינו תואם את קהל היעד, סימן שמשהו אינו עובד. ייתכן והתוכן שאתם מפרסמים אינו מתאים לקהל היעד ומושך את האוהדים ה"לא נכונים" ולכן עליהם לשנות את אסטרטגיית התוכן שלכם לכזה שבאמת יעניין את קהל היעד האמיתי שלכם. אופציה נוספת היא לבצע קידום ממומן של הפוסטים שלכם ולטרגט את קהל היעד האמיתי שלכם כך הוא ייחשף לתוכן שלכם שרלוונטי אליו.

מי עוקב אחרי
איך תדע מי האנשים שעשו לך לייק?

 

5. מהו הזמן הטוב ביותר לפרסם:

מישהו אמר פעם שאם פרסמת ולא ראו את זה אז לא פרסמת! אותו הדבר גם בפייסבוק, אנחנו שואפים שכמה שיותר אנשים יחשפו לפוסטים שאנחנו מעלים. איך נגדיל את הסיכויים שקהל היעד שלנו יחשף לפרסומים שלנו? פשוט נשתדל לפרסם כשהוא נמצא בפייסבוק, איך נדע מתי הוא נמצא בפייסבוק?

לוחצים על לשונית "נתוני כניסה עם הפייסבוק שלך בעברית או ל- insights במידה והוא באנגלית ", לחץ על "פרסומים או posts , לחץ על "מתי האוהדים שלך מחוברים/ when your fans are online?".

עכשיו תוכל לראות באיזה ימים ובאיזה שעות האוהדים שלך נמצאים בפייסבוק וזמינים לראות את מה שאתה מפרסם:

הליוויתן של פייסבוק
מתי האוהדים שלך נמצאים בפייסבוק

 

6. מעקב אחרי דפי פייסבוק דומים או מתחרים

אחת מפעולות השיווק היא גם לעקוב אחרי המתחרים. באמצעות מעקב אחרי עמוד הפייסבוק שלהם ניתן לעקוב אחריהם בקלות: לראות מבצעים שהם מעדכנים, פעילויות שהם עושים, כמה לייקים הם קבל העמוד שלהם כדי שתוכל לראות איפה אתה עומד ביחס אליהם ולא פחות חשוב לעקוב אחרי מה שנעשה בעולם התוכן שלכם, לוודא שלא פספסתם שום ידיעה חשובה ומעניינת.

פייסבוק מאפשר לכל מנהל דף לעקוב אחרי 5 דפים שמעניינים אותו בין אם אלו מתחרים ובין אם אלו עמודים שחולקים איתו את אותו עולם תוכן. ככה עושים את זה: נכנסים ללשונית insights/ נתוני כניסה, גוללים את העמוד עד לתחתיתו, שם תראו את העמודים שפייסבוק ממליץ לכם לעקוב אחריהם. במידה ואלו העמודים המעניינים אתכם לחצו פשוט על watch page. במידה ולא לחצו על הוסף עמוד או add page  והקלידו בחלונית החיפוש את העמודים שמעניינים אתכם, מצאתם את העמוד שחפשתם עכשיו לחצו על watch page

מה המתחרים שלך עושים בפייסבוק
עקוב אחרי עמודי המתחרים שלך,

 

7. איזה סוגי פוסטים מושכים יותר תשומת לב ואיזה פחות:

כשאתה מנהל עמוד פייסבוק, חשוב שתדע מה עובד יותר, מה עובד פחות, איזה פוסטים האוהדים שלך אוהבים יותר, איזה פוסטים נחשפים ליותר אוהדים? איך עושים את זה?

עבור ל"נתוני כניסה/ insights ", לחץ על "פרסומים/ posts ", לחץ על "סוגי פרסומים/ post types " ותראה מה האוהדים שלך אוהבים יותר סטטוסים, קישורים או תמונות איזה מהם מגיעים ליותר אנשים, כך שתוכל להמשיך באותו הקו שעובד ולתקן את הדברים שפחות עובדים.

סוגי פוסטים
איזה פוסטים עובדים טוב יותר בעמוד הפייסבוק שלך?

 

8. הטמעת פוסט מפייסבוק ישירות לתוך האתר שלך

כתבתם פוסט מעניין במיוחד אתם לא רוצים שהוא יבלע בפייסבוק ואתם רוצים גם לשתף ולשמור אותו  באתר או בבלוג שלכם?  מה הבעיה?  הטמיעו את הסטטוס הנבחר באתר או בבלוג (בדיוק כמו שאתם מטמיעים סרט מיוטייוב) , כך הגם המבקרים באתר שלכם יוכלו לשתף אותו, להגיב עליו וגם לסמן לו לייק, על הדרך הם גם יבינו ששווה לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלכם, כי התוכן שם מעניין ורלוונטי.  איך עושים את זה?

לחצו על החץ בפינה השמאלית עליונה של הפוסט אותו תרצו להטמיע, בחרו ב"הטבע פרסום". לאחר מכן יפתח לכם חלון שיש בו קוד בחלקו העליון.

יש להעתיק את הקוד לתוך עורך התוכן באתר שלכם (בדיוק כפי שאתם מעלים כל תוכן אחר לאתר שלכם). וזהו. הפוסט מופיע גם באתר

שימוש בקוד אמבד
איך מטמיעים פוסט שפרסמתם בפייסבוק באתר או בבלוג שלכם?

9.  נעיצת פוסט!

יש פוסטים שיותר חשובים לנו מאחרים, כאלו שאנחנו לא רוצים שמי שנכנס לעמוד שלנו יפספס. פייסבוק מאפשר לנו לבחור פוסט ולהשאיר אותו בראש העמוד שלנו, ככה שאין סיכוי שמי שנכנס לעמוד שלנו לא יתקל בו. רוצים לנעוץ פוסט ?  בחרו פוסט לחצו על המשולש בפינה השמאלית העליונה שלו  בחרו ב"הצמד לחלק העליון"/ pin post

ככה הפוסט שבחרתם יהיה למעלה ופוסטים שיכתבו אחריו יהיו תחתיו והוא ישאר בראש הדף (ניתן לעשות את זה לפוסט שכבר לא מופיע בראש הדף והוא יעלה לראש הדף)

איך נועצים פוסט
איך משאירים פוסט חשוב בראש הדף?

10 . הוספת מנהלים חדשים לדף

רוצים לאפשר גם לאנשים אחרים לפרסם בעמוד שלכם ( קולגות/ בני משפחה/ מנהל המדיה החברתית החדש שלכם או מישהו אחר), מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט למנות אותו למנהל או עורך בעמוד ובקיצור לאדמין ( מהמילה אדמיניסטרטור).  הכנסו ללשונית הגדרות / settings  ואז על מנהלים בדף ( או page roles). כאן תוכלו לראות את רשימת המנהלים הנוכחית של העמוד, מתחת לרשימה יופיע חלון ריק, בחלון זה עליכם לרשום את את שמו של מנהל העמוד החדש, במידה והוא חבר שלכם ( כפי שמופיע בפייסבוק), במידה והוא אינו חבר שלכם בפייסבוק יש לכם שתי אופציות או לרשום את כתובת המייל איתה הוא נרשם לפייסבוק או למצוא אותו ברשימת החברים ללחוץ על גלגל השיניים שמופיע ליד שמו ואז על  make admin

make admnin
איך מוסיפים מנהלים לעמוד

 

אלה היו 10 טריקים קטנים שיכולים לשפר לכם משמעותית את ניהול דף הפייסבוק העסקי שלכם והכי חשוב לחסוך לכם זמן ואנרגיה. אם אתם עדיין מתקשים או יש לכם שאלות אנחנו פה בשביל לעזור לכם.

בהצלחה 🙂

 

 

 



ניהול עמוד פייסבוק! 10 טריקים שיעזרו לכם לעשות את זה בקלותשיווק באינטרנט על ציר הזמןבלוגראשי

קבע פגישה ונייצר שיחה.

חייג עכשיו 050-8652302