חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגשיחה ברשתפייסבוק לעסקים קטנים – 10 עצות כיצד לעשות את זה נכון!

עסקים קטנים בפייסבוק
איך תנצל כעסק קטן את יתרון הקוטן בפעילות בפייסבוק

פייסבוק ואינטרנט בכלל הולכים ותופסים חלק גדול יותר מעוגות התקציב של המפרסמים הגדולים. זוהי בשורה מצויינת דווקא עבור בעלי העסקים הקטנים.

למה? כי זה אומר שהקהל והיעילות של האינטרנט והפייסבוק הולכים וגדלים.

ההבדלים בין עסקים קטנים לבין עסקים גדולים מיטשטשים כאשר אנחנו מדברים על פעילות בפייסבוק:

  • כידוע פתיחת עמוד פייסבוק ותפעולו אינם עולים כסף (למרות שמומלץ להשקיע כמה שקלים בקידום הפוסטים והגדלת החשיפה).
  • אין הבדל בין נראות העמוד של עסק גדול ועשיר לעסק קטן שמנסה לחסוך כל שקל, שניהם מתחילים עם אותו עמוד בסיסי ובשביל לתפעל אותו ולהפיק ממנו את המקסימום צריך בעיקר זמן ותשומת לב (וגם לא המון מהם).

יתרה מכך, לעתים דווקא לעסק הקטן יש יתרון כאשר מדובר בפעילות בפייסבוק: עמוד הפייסבוק צריך לשקף את העסק  ויתרונותיו בצורה הטובה ביותר ומי שיתפעל את העמוד הפייסבוק עבור העסק הקטן סביר להניח שיהיה בעל העסק או אחד מעובדיו שחיים את העסק והלקוחות מתוקף תפקידם בארגון, בוודאי יותר מאשר איש הדיגיטל בארגון הענק או הפרילנסר/סוכנות שעושה זאת עבורו, שספק אם מכירים את הארגון ואת כל מה שקורה בו.

יתרון זה הופך למשמעותי בעיקר כאשר הפייסבוק מאפשר ומשמש לשמירה על קשר עם לקוחות ולקוחות הפוטנציאליים.( וזו הרי אחת המטרות העיקריות של עמוד הפייסבוק)

 

יש לך עסק קטן? הנה כמה עצות שיעזרו לך בפייסבוק לנצל את יתרון הקוטן!!

1. בנה וטפח מערכת יחסים עם הלקוחות/ אוהדים בעמוד שלך – שאל אותם שאלות, תתעניין במה שהם חושבים, במידה ואפשר התייעץ אתם לגבי התכניות שלך בעסק (אתה לא חייב לקבל את העצה), הראה להם שהם חשובים לך ושדעתם נחשבת...

2. צרף חברים שהם לקוחות שלך או לקוחות פוטנציאליים. כאלו שמבקרים בבית העסק שלך, צרכו את השירות שלך או התעניינו, בדיוורים שאתה מוציא, בנייר המכתבים, בקש מהם ( בעדינות) להישאר בקשר ולעקוב אחרייך, כך תבטיח חברים איכותיים בעמוד, כאלו שיש סיכוי שגם יהיו לקוחות לבסוף.

3. שתף בידע האישי שלך: כבעל העסק, אתה אוטוריטה בתחומך,הוכח זאת: ספר על שינויים ומגמות בתחום ההתמחות שלך, הכן את העוקבים אחרייך למה שעומד לקרות ( טרנדים) , שתף עצות וטיפים מעולם התוכן שלך. התייחס לסוגיות אקטואליות בתוך עולם התוכן שלך. ערך מוסף היא סיבה מעולה לעקוב אחרי העמוד שלך ולהראות כמה אתה מקצועי.

4. שתף בחוויות אישיות: כעסק קטן יש לך את הפריבילגיה לדבר על עצמך בגוף ראשון ולשקף את האדם מאחורי העסק, אנשים עושים עסקים עם אנשים ולא עם עסקים. זכור זאת!

5. היה חבר – לא סתם פייסבוק נקראת רשת חברתית. היה אמיתי, היה זמין . מישהו שאל אותך שאלה בתחום ההתמחות שלך? עזור לו מבלי לצפות לקבל תמורה, מבלי לצפות ממנו לקנות אצלך. מגיבים לפוסט שהעלית? כותבים על הקיר שלך? ענה להם, תן להם לייק. תן להם יחס חברי (זה ישתלם לך, אם לא באותו הרגע)

6. העלה תמונות של העסק  בפעולה, תמונה של לקוחות ביום עמוס במיוחד, של מנה שיצאה זה עתה מהמטבח, בפגישה עם לקוח, מסדר את חלון הראווה. הראה ללקוחות שלך שהעסק שלך חי ובועט. תמונה אחת שווה 1000 מילים (באמצעות כמעט כל טלפון נייד אתה יכול לצלם תמונות באיכות מעולה).

7. הפייסבוק הוא  חלק מהאתר שלך –  לעתים עמוד הפייסבוק שלך זמין בהרבה עבור הלקוחות מאשר האתר שלך ( פשוט כי הם כבר נמצאים בפייסבוק, או שפשוט ראו אותך בפיד שלהם) השתמש בו כדי לענות על שאלות נפוצות, כדי לעדכן בחידושים, הודעות חשובות שיש לך, כלי עבור הלקוחות ליצור עמך קשר וכיו”ב.

8. פרגן לחברים – כבר דברנו על עניין החברים. אז כמו לחברים,  פרסם בעמוד שלך במבצעים מיוחדים, הטבות ייחודיות. ארועים מיוחדים. תזכיר להם כמה כדאי להם להיות חבר שלך.

9. אל תנסה רק למכור– לפרגן הצעות לחברים זה יפה, אבל כל דבר במידה. זכור כי עמוד הפייסבוק הוא דרך לתקשר עם החברים שלך,להוכיח מומחיות, להראות חברות, אל תנסה למכור כל הזמן, אל תדחוף למכירה באגרסיביות יתר. אף אחד לא אוהב שמנסים למכור לו בלי שהוא רוצה.

10. קדם את הפעילות שלך בכסף : לא תאמינו מה השקעה של כמה עשרות שקלים בחודש תגדיל את החשיפה של העסק שלך בפייסבוק. מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לך למקד את הפרסום רק למי שבאמת רלוונטי, ע”פ אזור גאוגרפי, תחומי עניין, גיל , מין וכיו”ב

עמוד הפייסבוק הוא למעשה עוד עובד בחברה שלך – העובד המצטיין, חביב הלקוחות, הכי מקצועי, זה שיודע הכל, זה שיש לו תשובה לכל שאלה, זה שמעדכן ראשון על מגמות בתחום העניין של העסק. אל החברים בעמוד שלך, אתה צריך להתייחס כמו לקוחות שמבקרים בעסק, להתייחס אליהם, להתעניין בהם, להעשיר את הידע שלהם, לתת להם סיבה לחזור, אל תנסה ישר לקחת אותם לקופה.

ככל שהלקוחות או הלקוחות הפוטנציאליים יראו בעסק שלך בן אדם או חבר ולא עסק, כך יגדל הסיכוי שהם יעשו איתך עסקים, פה בדיוק נכנס עמוד הפייסבוק שלך, שימוש נכון בו יעזור לך להפוך בעיניהם מעסק לאדם


תגיות: , ,
ראשיבלוגשיחה ברשתפייסבוק לעסקים קטנים – 10 עצות כיצד לעשות את זה נכון!

    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×