חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגעולם הפרסום מלא אנשים מוכשריםשיחה ברשת -איך לספר את הסיפור של המותג שלך

השימוש בפייסבוק וברשתות החברתיות פותח בפני מפרסמים ומותגים רבים אפשרויות רבות. אם מספרים את הסיפור הנכון אפשר להעביר כמעט כל מסר ולהשיג כל מטרה שתרצו: הבסיס הוא קשר בלתי אמצעי ומערכת יחסים דו צדדית עם הלקוחות, ערך מוסף וכמובן הגדלת מכירות. בפוסט שלפניכם אספנו כמה דוגמאות לשימושים ברשתות החברתיות ובכלל שאהבנו במיוחד

המטרה של כל עסק הפועל ברשתות החברתיות היא במישרין או בעקיפין להגדיל מכירות.  פייסבוק במהותה מאפשרת לאנשים להתעדכן במה שקורה עם החברים שלהם גם כאשר יש בינהם מרחק פיזי. יצרנית הבירה  Budweiser עשתה שימוש יפה מאוד בתכונותיה של הרשת החברתית על מנת גם להגדיל את המכירות בצורה ישירה. מחלקת השיווק של הבירה חפשה דרך לחדור ולייצר מודעות למותג בקרב קהל צעיר. הם פתחו אפליקציה שמאפשרת להם להזמין את חבריהם לבירה גם אם הם גרים רחוק… בסה”כ רעיון די בסיסי, אבל עם תוצאות מדהימות

להזמין חבר לבירה ממרחק
להזמין חבר לבירה ממרחק

בתקופת הקמפיין, זכה המותג ל3.2 מיליון אזכורים בתקשורת, מכירות החברה הוכפלו פי 3. החברה חוותה עליה של 100% בברים שהשתתפו בפעילות והכפילה פי 7 את ההכנסות מסחר אלקטרוני בקטגוריה

קשר בלתי אמצעי עם הלקוחות הוא אחד מאבני היסוד של הרשתות החברתיות, כך שגם במקרה של תלונות הטיפול ( אם עושים זאת נכון) הוא הרבה יותר מהיר ויעיל, גם אם יש טענות ותלונות הלקוחות הפוטנציאליים יכולים לראות כיצד מטפלת החברה ברגעי משבר ובתקלות. בפנמה סיטי משקיעה העיריה כסף רב בשיפור פני העיר אבל הכבישים עדיין מלאים בבורות ומהמורות.

תכנית החדשות הפופולארית  Telemetro reporta.com החליטה לבחון את מחלקת השירות של העיריה ולהילחם בכבישים המוזנחים בצורה מקורית במיוחד.. הם מקמו חיישנים מיוחדים בבורות ובמהמורות שבכל פעם שמכונית עלתה עליהם, שלחו ציוץ תלונה לחשבון העיריה. הפעילות גם זכתה לסיקור נרחב בתכניות החדשות ובמדיה.

הערך המוסף שהוא מספק לעוקבים הוא אחד המדדים שמעידים על פרופיל טוב ברשת חברתית. כשיצרנית החיתולים Huggies פתחה את עמוד האינסטגרם שלה, הם יכולה הייתה להקים עמוד עם מלא תמונות של תינוקות חמודים ( שכנראה היה זוכה להצלחה גדולה, כי רשתות חברתיות אוהבות תינוקות) אבל בחרו לעשות משהו אחר.

הם בקשו מאמהות שישתפו בפייסבוק את העצות הכי טובות שלהם ובעזרת טכניקת סטופ מושן מדהימה הפכו אותם לסרטים קצרים אותם העלו לאינסטגרם הם זכו ל 55,000 מעורבויות בעמוד, מעל 2.1 מיליון צפיות אמהות רבות, הגיבו, סמנו לייק, תייגו אמהות אחרות. כך שבסופו של דבר הפעילות הצליחה לא רק לייצר מעורבות אלא גם לייצר אהדה בכך שספקה ערך מוסף רב לקהל היעד

On the hunt for a cute and clever DIY baby shower gift? Help mommies-to-be stock up on essentials with a carton of baby socks and a pack of diapers.Save $2 on Little Snugglers at Diapers.com: http://goo.gl/Oy3GEY

‎Posted by Huggies on‎ שישי 24 אפריל 2015

Stretch your budget with $2 off Little Snugglers at Diapers.com, then turn the box into a race car for your little one! http://goo.gl/7Y3lci

‎Posted by Huggies on‎ חמישי 19 מרץ 2015

 

הפרסום בעידן החדש מבוסס על סיפורים וכמה שיותר אותנטיים יותר טוב: רשתות חברתיות הן מקום מעולה לספר סיפור. ברומניה 45% מהאנשים אינם מחוברים לאינטרנט. רובם גם טענו שאין להם צורך בכך ומעולם לא יעשו זאת Vodafone Romania רצתה להסביר לרומנים שהאינטרנט בפרט והטכנולגיה בפרט יכולים לשפר משמעותית את חייהם.
אז הם עשו ניסוי, הם אתרו רועה צאן שהפסיק את לימודיו בכיתה ח’ ומעביר את רוב ימיו עם העדר שלו וכמובן מעולם לא השתמש באינטרנט. נתנו לו סמארטפון, ופתחו לו חשבונות ברשתות חברתיות ולמדו אותו להשתמש בהם ולעד בהם את חייו. אתם מוזמנים גם לעשות לו לייק כאן: Ghita Ciobanul

לאחר זמן קצר, רועה הצאן זכה למעל חצי מיליון אוהדים בפייסבוק. הקמפיין זכה למעל 170 מיליון אזכורים במדיה החברתית. כולם אורגנים ועשרות אזכורים במדיה המסורתית, גיצה נהיה סלבריטי ואף זכה לזימון לפגישה עם ראש ממשלת רומניה. וודאפון זכתה כמובן לתהודה רבה והצליחה להוכיח את טענתה שהאינטרנט יכול לשפר את החיים. היא הגדילה את הפער בינה ובין המתחרות ולראשונה מכרה יותר סמארטפונים מטלפונים רגילים

הרשתות החברתיות מאפשרות לנו גם ללמוד אודות הלך הרוח בקרב הגולשים שמהווים בד”כ מיקרו קוסמוס למתרחש . בסוף יוני אושר בארה”ב חוק שמאשר ניסויים חד מיניים, פייסבוק החליטה שהיא חוגגת את ארוע יחד עם קהילת הלהט”ב וכל העולם . ויצרה פיצ’ר מיוחד שמשנה את תמונת הפרופיל לכזו שמזדהה איתה, הרשת נשטפה במיליוני תמונות פרופיל המעוטרות בצבעי הגאווה בינהם גם של סלבס רבים. רוצים גם? לחצו תמונת פרופיל כזו? לחצו:  http://on.fb.me/1TWwnLT

מאפיין נוסף של השימוש ברשתות החברתיות היא העובדה שכמעט אין השפעה לגודל תקציב הפרסום וגם לקוחות עם תקציב פרסום קטן יכולים להתחרות כשווים מול שווים עם לקוחות גדולים ועשירים
לחברת Volvo לא היה כסף לפרסם בסופרבול כמו למתחרותיה מעולם הרכב, לכן היא הודיעה לצופי הסופרבול ( במת הפרסומות הגדולה בעולם) שתגריל רכב בין כל מי שיצייץ את שמה במהלך הפרסומות של המתחרים. ובכך נצלו את 60 מיליון הדולר שהשקיעו חברות הרכב המתחרות בפרסום במשחק לטובת יצירת שיחה עליהם. ובמקום ספוט אחד של 30 שניות הרוויחו שיחה ערב על המותג במהלך כל ערב המשחק שבמהלכו צוייץ המותג מעל 2000 פעמים בדקה. בחודש שלאחר המשחק עלו מכירות הרכב ב70% ויצרו את חודש המכירות הטוב בהיסטוריה

ספור נוסף ,יפה וקצת עצוב, אך עם סוף טוב. הוא זה של שכנתינו מצפון, בלבנון שסובלת נוסף לכל המלחמות משחיתות נוראה במגזר הציבורית אין דבר כמעט שלא ניתן לקנות בכסף. ארגון בשם Sakker El Dekkene או stop the shop  באנגלית החליט לעשות סוף לסיפור הזה.

על מנת להציף עוד את הבעיה, הם הפעילו קמפיין גרילה בו הציעו למכירה ברחוב ואף בחנות ייעודית: תעודות זהות, רישיונות נהיגה, תעודות סיום אוניברסיטה וכל מה שרק נמצא באחריות המדינה. לאחר מספר ימים הם הכריזו על הקמפיין ופתחו מלשינון בו אספו עדויות על שחיתות באמצעות דיילים, אתר אינטרנט יעודי ואפליקציה סלולארית.

הם אספו עדויות על שחיתות ביותר מ2.5 מיליארד לירות לבנוניות, זכו ל51 מיליון חשיפות במדיה החברתית, זכו לחשיפה חינם ב2.5 מיליון דולר ( earned media) ובעיקר הצליחו להניע את העם מלבנון להגיד שנמאס לא מהשחיתות ושלבנון לא למכירה!

אם אין סיפור טוב, תמיד אפשר גם להמציא, העיקר שמספרים אותו כמו שצריך. יום העצמאות האמריקאי ה4 ביולי, הוא אחד הימים בו שותים האמריקאים הכי הרבה בירה. Newcastle Brown Ale היא בירה בריטית שרצתה לרתום את העובדה הזו על מנת לחדור לשוק האמריקאי ולהיתפס במודעות שלו. הבעיה היא שביום העצמאות שלהם, שותים האמריקאים הפטריוטים רק בירה אמריקאית.

הבריטים היו אלו שנלחמו נגד האמריקאים במלחמת העצמאות שלהם, אז אומנם הם הפסידו במלחמה אבל על הקרב הזה בניוקאסל לא התכוונו לוותר, אז הם יצרו חג משלהם, אותו הם חוגגים ב3 ביולי וקראו לו‪#‎whatifwewin כלומר מה היה קורה אם הבריטים היו מנצחים את האמריקאים במלחמת העצמאות.את כל ההסברים וההתנצלויות הם ספקו באתר הזה

החג הפיקטיבי זיכה את ניוקאסל ב- 535 מיליון חשיפות יח”צ, 50 מיליון צפיות בתוכן יחודי שיוצר, 240 כתבות ו763 חשיפות כל זה כהכנה ליום בו שותים האמריקאים הכי הרבה בירה בשנה
וגרם למיליוני אמריקאים לחגוג חג מזוייף בו ארה”ב הפסידה במלחמה על ההיסטוריה שלה

את הסרטון הבא אנחנו משתפים מכמה סיבות:
1. מסתתרת בו אחלה דרך להפוך סרטון לויראלי
2. Pedigree מבטיחים לתרום כסף כתוצאה מההכנסות של ערוץ היוטיוב שלהם, לטובת כלבים ללא בתים. כידוע ככל שיהיו בסרט יותר צפיות כך הם יכניס ערוץ היוטיוב יותר כסף ויתרמו יותר כסף
3. יש בו כלבים מה זה חמודים
4. זו תרומתינו הצנועה
5. עכשיו תורכם

השימוש במדיה החברתית מאפשר למפרסמים כמעט גישה כמעט לכל מטרה, להשיג מכירות, שירות לקוחות יעיל להשיג מודעות, הכל שאלה של איזה סיפור אתם מספרים וכמה טוב אתם מספרים אותו.

איזה מהמהלכים אהבתם במיוחד? שתפו אותנו בתגובות



ראשיבלוגעולם הפרסום מלא אנשים מוכשריםשיחה ברשת -איך לספר את הסיפור של המותג שלך

    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×