חייגו עכשיו
050-8652302
חייגו עכשיו
ראשיבלוגשיווק באינטרנט על ציר הזמןעולם חדש וחברתי והוא כולו שיחה

סוף העולם כפי שהכרנו אותו לא הגיע ב – 21/12/2012 כפי שחזו בני המאיה. הוא הגיע שש שנים קודם, ב – 06/09/2006, היום בו רשת פייסבוק פתחה את שעריה לכלל ציבור הגולשים עם דרישה מינימלית של כתובת אימייל וגיל מינימלי של שלוש עשרה שנים. היתה זו תחילתו של גל צונמי וירטואלי העתיד לשטוף את העולם ולשנות את פניו תוך שנים ספורות. עיון בדו”ח השנתי של חברת “נילסן” מספק נתונים חשובים על השימוש במדיה חברתית בשנת 2012. במאמר זה נתרכז בשני היבטים: האיך והלמה.

איך
צריכת האינטרנט ממשיכה לעלות בקצב גבוה. 21% הוא הפער בין צריכת האינטרנט הכוללת ב – 2012 לעומת 2011. קטגורית המדיה החברתית היא המובילה מבחינת התפלגות זמן הגלישה – 20% מזמן הגלישה במחשבים נייחים ו – 30% במובייל מוקדש לאתרי מדיה חברתית.

המובייל הוא מנוע הצמיחה העיקרי לזכותו נזקפת התרחבות השימוש במדיה החברתית. השימוש באפליקציות מהווה כיום מעל שליש מזמן המדיה החברתית הכולל בממחשבים נייחים ובמובייל, עליה של 76% ביחס לשנה שעברה.

פייסבוק ממשיכה להוביל את פלטפורמות המדיה החברתית מבחינת מספר המבקרים וזמן הגלישה. אחריה צועד טוויטר ופינטרסט – הכוכב העולה של המדיה החברתית עם אחוזי הצמיחה הגבוהים ביותר במספר המשתמשים בכל המדיות השונות.

למה
63% מהמשתמשים במדיה חברתית עושים זאת לאור היכרות אישית עם אדם אחר. 52% בעקבות היכרות עם חבר משותף ו – 40% במטרה לשמור על קשר. 76% מצרכני המדיה החברתית מעידים כי מדובר בחוויה חיובית מול 21% המעידים על חוויה שלילית.

כמעט חצי ממשתמשי המדיה החברתית מעורבים בשרות לקוחות חברתי. השימוש במדיה חברתית כפלטפורמה לשירות לקוחות מאפשר למשתמשים להחליט איפה, מתי וכיצד להשמיע את קולם. שליש מהמשתמשים במדיה חברתית מעדיפים לפנות לחברה דרך ערוץ זה על פני פניה דרך הטלפון.

בעוד שכשליש ממשתמשי המדיה החברתית מעדיפים אותה נקיה מפרסומות, כרבע מהמשתמשים צפויים לשים לב למודעה שפורסמה על ידי חבר.

איך כל זה קשור לעסק שלי?
טוב, זו באמת כבר שאלת קיטבג. מנתוני הדו”ח עולה כי המדיה החברתית כובשת במהירות את העולם הווירטואלי והופכת לפלטפורמה הפופולרית בין גולשי האינטרנט, ובמקום בו נמצאים הגולשים נמצאים גם הלקוחות הפוטנציאלים. נוכחות ווירטואלית במדיה חברתית היא כיום המפתח לשיווק ומיתוג העסק.

אך על מנת לעשות זאת נכון יש ללמוד את שפת המדיה החברתית. כרטיס הכניסה של העסק לעולם זה הוא המעבר מפרסום בסגנון הישן לגישה של שיחה ברשת. שיחה ברשת מעודדת היכרות, שיתוף ושמירה על קשר – שלושת המדדים המובילים בשאלת הסיבה לשימוש במדיה חברתית. הפרסום במדיה החברתית אינו תוצאה של הצפה אלא של חיבור בין מותג ללקוח, חיבור שבסיסו שיחה הקשבה והבנה של צרכי הלקוח מעבר לשירות או המותג שאתם מספקים.

שיחה ברשת היא גם הבסיס לשירות לקוחות טוב יותר מאחר ואינה כובלת את הלקוח למוקדן יחיד (מוכשר ככל שיהיה) אלא מאפשרת לו לקבל עזרה מגולשים רבים, ומייצרת פלטפורמת שירות יעילה יותר וגמישה יותר.

לסיכום
המדיה החברתית היא כבר עובדה מוגמרת ונראה שהשימוש בה עדיין בחיתוליו. כבר כיום מדובר בזירה הווירטואלית החשובה ביותר ועם הצמיחה בשימוש במכשירי המובייל יעלה גם היקף השימוש בה. פייסבוק, טוויטר ודומיהם הינם אתרים המאכלסים מאות מליוני גולשים ביום ויכולים להוות מקור מהווים מקור צמיחה עסקי אדיר. זאת בתנאי שבעלי העסקים ומנהלי מותגים יבינו שהכניסה לעולם חדש מחייבת ללמוד שפה חדשה והיא שפת הלקוח ולא שפת המותג והדרך ללמוד אותה ולעשות בה שימוש היא דרך השיחה ברשת.



    קבע פגישה ונייצר שיחה.

    חייג עכשיו 050-8652302

    ×